تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803125599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرود هواپيماهای مقامات خارجی در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان امروز: توسعه روابط با كشورهاي مختلف از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت يازدهم از ابتدا تا به امروز بوده است. مقامات زيادي از كشورهاي مختلف به ويژه بعد از توافق هسته ايران و قدرت‌هاي جهاني به تهران آمدند و از علاقه‌مندي كشورشان براي همكاري در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي فرهنگي و... با ايران خبر دادند.
 
در ادامه همين روابط رئيس‌جمهور فنلاند وارد تهران شد. سائولي نينيستو بامداد سه شنبه در راس هياتي سياسي و اقتصادي و در جريان يك سفر رسمي و به دعوت دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري به تهران آمد و مورد استقبال مجيد تخت روانچي معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه قرار گرفت. وي در جريان اين سفر قرار است با دكترروحاني رئيس‌جمهوري ديدار و درباره مسائل دوجانبه و چند جانبه و همچنين پيرامون افزايش مبادلات اقتصادي دو كشور گفت‌وگو كند.
 
در همين حال رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين هم ديشب وارد تهران شد، تا نشان دهد سياست خارجي دكتر روحاني برخلاف اتهام‌ها فقط متوجه كشورهاي اروپاي غربي يا آمريكا نيست. رئيس‌جمهور در ديدار باقر عزت بگوويچ گفت:«بايد در راستاي توسعه روابط تجاري، اقتصادي و ‏همكاري بخش‌هاي خصوصي دو كشور تلاش كنيم و در كنار آن زمينه‌ها را براي گسترش روابط در حوزه‌هاي مختلف علمي، ‏فرهنگي و گردشگري فراهم نماييم.» روحاني با اشاره به همزيستي مسالمت آميز اقوام و مذاهب مختلف در ايران و بوسني و هرزگوين اظهارداشت: «توسعه و ‏پيشرفت زماني سريعتر محقق مي‌شود كه ميان همه اقوام و مذاهب دوستي وجود داشته باشد و تهران از صلح و آرامش و همكاري اقوام و مذاهب مختلف در مسير توسعه و آباداني بوسني و هرزگوين حمايت مي‌كند.»
 
رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين هم گفت:«اخبار توافق هسته‌اي ايران و لغو تحريم‌ها را با خوشحالي پيگيري مي‌كرديم و تلاش مي‌كنيم در فضاي جديد تحركي در روابط اقتصادي و مالي با ايران ايجاد كنيم.»
 

مجلس و توسعه روابط خارجي
 

رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين همچنين با رئيس مجلس هم ديدار كرد. علي لاريجاني در اين ديدار گفت:«روابط اقتصادي و تجاري في مابين همپاي روابط سياسي ايران و بوسني و هرزگوين توسعه پيدا نكرده و ما بايد در فضاي كنوني پيش روي دو كشور اين روابط را به نفع دو ملت گسترش دهيم.» وي افزود: «همكاري‌هاي اتاق بازرگاني و تسهيل همكاري‌هاي بانكي دو كشور مي‌تواند منجر به تقويت روابط تجاري و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوسني و هرزگوين شود.»
 
عزت باقر بگوويچ هم در اين ديدار افزود:«كشور بوسني شرايط خوبي در اتحاديه اروپا دارد و جمهوري اسلامي ايران با تشكيل شركت‌هاي مشترك با بوسني هرزگوين مي‌تواند به بازاري به گستردگي اتحاديه اروپا دسترسي داشته باشد.» وي همچنين گفت: «اجراي موافقتنامه‌هاي موجود ميان دو كشور و لغو رواديد مي‌تواند كمك شاياني به تقويت روابط اقتصادي في مابين نمايد.» وي افزود:« علاقه‌مندي ديگر ميان دو كشور مبارزه مشترك با تروريسم است. ما عقيده داريم كه تروريسم ربطي به اسلام حقيقي ندارد و لذا همه كشورهاي اسلامي را موظف به مبارزه مشترك با تروريسم مي‌دانيم.»
 
از طرف ديگر درحالي كه ايران و روسيه در چند سال اخير به متحداني قوي در منطقه تبديل شده‌اند رفت و آمدهاي ديپلماتيك بين دو كشور هم افزايش يافته است. حالا مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه از برنامه سفر خانم والنتينا ماتويينكو رئيس شوراي فدراسيون (مجلس سنا) اين كشور به تهران خبر داد.
 
سفر دو روزه ماتويينكو در راس يك هيات از مقام‌هاي روسيه ۲۳ آبان ماه آغاز خواهد شد. موضوع مذاكره براي گسترش همكاري‌هاي دو كشور به ويژه همكاري‌هاي پارلماني است. به نظر مي‌رسد سياست خارجي دولت يازدهم با ايجاد تعامل با كشورهاي مختلف راه را براي توسعه اقتصادي درآينده باز خواهد كرد.




۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن