تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821027852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل اشتیاق ایرانیان برای برنده‌شدن گرین‌کارت آمریکا چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دلیل اشتیاق ایرانیان برای برنده‌شدن گرین‌کارت آمریکا چیست؟
«میلاد نظری» ۲۹ ساله که در یک گلفروشی در مرکز شهر تهران است، می‌گوید: «می‌خواهم تجربه زندگی جدیدی در ایالات متحده را داشته باشم چرا که نه؟ برای من مهم نیست ایالات متحده قدرتمندترین کشور دنیاست؛ چرا نباید شانس خودم را در قرعه‌کشی امتحان کنم.»
آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی- روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که به‌نظر می‌رسد عجله زیادی برای قرعه‌کشی گرین‌کارت 
دلیل اشتیاق ایرانیان برای برنده‌شدن گرین‌کارت آمریکا چیست؟
و ثبت آن برای ایرانیان به منظور بهره‌مند‌شدن از فرصت مهاجرت به ایالات متحده وجود دارد.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «میلاد نظری» ۲۹ ساله که در یک گلفروشی در مرکز شهر تهران است، می‌گوید: «می‌خواهم تجربه زندگی جدیدی در ایالات متحده را داشته باشم چرا که نه؟ برای من مهم نیست ایالات متحده  قدرتمندترین کشور دنیاست؛ چرا نباید شانس خودم را در قرعه‌کشی امتحان کنم.»


این ماه وزارت امور خارجه به‌مدت پنج هفته امکان شرکت در قرعه‌کشی را فراهم کرده است. سالانه در قرعه‌کشی بیش از ۵۰ هزار نفر برنده می‌شوند و می‌توانند همراه با همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود گرین کارت دریافت نمایند و شهروند دائمی ساکن ایالات متحده شوند. سال گذشته بیش از ۹.۴ میلیون نفر و ۵ میلیون نفر از اعضای خانواده‌ها از ۲۰۰ کشور جهان در قرعه‌کشی ثبت‌نام کردند. در این میان ایرانیان ۵۰۰ هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دادند؛ به همراه ۴۳۲ هزار نفر از همسران و فرزندان. در نتیجه ثبت‌نام‌کنندگان ایرانی یکی از بیشترین ثبت‌نام‌گنندگان در مقایسه با کشورهای دیگر جهان از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو  بوده‌اند. در حدود پنج هزار ایرانی برای ویزا انتخاب شدند. در مقایسه با آنان تنها ثبت‌نام‌کنندگان کامرون و لیبریا جلوتر بودند. میزان ثبت‌نام‌کنندگان ایرانی در سال ۲۰۰۷ میلادی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته بود.
 
لس‌انجلس تایمز در ادامه می‌افزاید: «بدتر‌شدن چشم‌انداز اقتصادی برای طبقه متوسط ایران و چشم‌انداز نامناسب تحریم‌های اقتصادی در آن زمان سبب شده بود تا علیرغم تبلیغات در ایران، بسیاری مایل به مهاجرت به امریکا باشند. «ناصر زعیم» مدیر یک چاپخانه در تهران می‌گوید: «من سخت کار می‌کنم اما قادر به پس‌انداز کافی پول نیستم. او که ۴۵ سال دارد، می‌گوید که که فرصت سال گذشته برای ثبت‌نام در لاتاری را از دست داده اما برای ثبت‌نام امسال برنامه‌ریزی کرده است. او می‌گوید زمانی که جوان بود در ژاپن دو سال را به عنوان کارگر غیر‌ماهر کار کرد و این موضوع به او کمک کرد و توانست خانه کوچکی در ایران بخرد. می‌گوید اخراج از ژاپن او را مجبور به بازگشت کرد. زعیم می‌گوید: «من هیچ آینده‌ای را برای سه فرزندم در ایران نمی‌بینم.»


سعید محمدی تعمیر‌کار در تهران می‌گوید که از لحاظ اقتصادی راضی است اما چشم‌انداز زندگی در ایالات متحده را برای همسر و پسر ده ساله‌اش هیجان‌انگیز می‌بیند. او می‌گوید: «من کسب و کار خوبی دارم اما در اینجا اوقات فراغتی ندارم.» محمدی ۳۳ ساله می‌افزاید: «می‌خواهم بیشتر استراحت کنم. این‌جا تنها یک گزینه دارید؛ رفتن به شمال. هیچ‌چیز سرگرم‌کننده‌ای در تهران وجود ندارد.»


این روزنامه امریکایی اشاره می‌کند که علیرغم تلاش دولت یازدهم برای گشایش فضا و بهبود روابط با غرب، به‌نظر می‌رسد که مخالفان مانع هرگونه بهبود روابط میان دو کشور ایران و امریکا هستند. این روزنامه با اشاره به این‌که ثبت‌نام قرعه‌کشی گرین کارت باعث رونق کار کافی‌نت‌ها نیز می‌شود، می‌افزاید: «علی کارمند یکی از کافی‌نت‌هاست که می‌گوید روزانه حدود ۱۰ نفر متشری برای ثبت‌نام دارد و مبلغ حدود ۱۰ دلار را برای قرعه‌کشی پرداخت می‌کنند. او می‌گوید تعدادی از مشتریانش برنده گرین کارت شده‌اند. می‌گوید به آنان کمک می‌کند چون انگلیسی را به خوبی نمی‌دانند یا دسترسی به اینترنت با سرعت بالا ندارند.»




۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن