تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805345139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برد و باخت‌های روحانی در برجام


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: غلامعباس توسلی در روزنامه آرمان نوشت: مدت‌هاست منتقدان دولت مکررا اعلام می‌کنند دولت نباید تمامی تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام قرارمی داد و طی روزهای گذشته بار دیگر برخی از فعالان سیاسی اصولگرا به این مساله مجددا اشاره کرده‌اند، بلکه به کرات شنیده شد که بسیاری از منتقدان و حتی دلسوزان دولت روحانی نیز نسبت به توجه بیش از اندازه آقای روحانی به برجام نقد داشتند.
 
بنابراین به نظر می‌رسد منظور منتقدان از توجه بیش از اندازه دولت به برجام بعد خارجی‌اش و امید بیهوده به پیشرفت روابط اقتصادی با غرب بوده است! بر این اساس اگر بخواهیم از این منظر به مساله فوق بپردازیم باید اذعان داشت، چندان هم قاطعانه و بدون در نظر گرفتن مسائل دیگر نمی‌توان گفت دولت بیش از حد لازم به برجام دل‌خوش نموده و از سایر مسائل به‌ویژه اقتصاد غافل مانده است، زیرا برای پرداختن به یک مساله باید برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفت و جوانب مختلف را مورد بررسی قرار داد.

به همین علت نمی‌توان به سادگی گفت که برجام در ابعاد اقتصادی توفیق چندانی در بر نداشت و یا تمرکز آقای روحانی بر بعد خارجی برجام سبب گشت که دولت از موفقیت در حوزه‌های دیگر بی‌نصیب بماند و نباید به بعد خارجی برجام یعنی بهبود یا گسترش روابط تجاری با غرب و تاثیر آن در داخل دل خوش می‌کرد، زیرا توجه دولت به مساله گسترش روابط تجاری با غرب بدین علت است که قراردادهای تجاری با کشورهای غربی منجر به بازگشایی و یا تاسیس چند کارخانه و یا واحد تولیدی شود تا به دنبال چنین وضعیتی تعداد زیادی از جوانان به کار در حوزه‌های مختلف گمارده شوند و تا حدی مساله معیشت و دغدغه نسبت به آینده رفع شود، اما از سویی باز هم نمی‌توان چشم را بر روی مسائل موجود بست.

شاید غفلت دولت نسبت به تولید داخلی و تعطیلی تعداد بی‌شماری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی به مشکلات اقتصادی در کشور دامن زده است. در نهایت این وضعیت به بیکاری تعداد بسیاری از کارگران صنعتی انجامید، تا آنجا که بیکاری و حقوق‌های پایین سبب گشت که دخل و خرج خانوارهای کارگری با هم نخواند و آنها زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم کنند.

به نظر اگر حسن روحانی همچنان از برجام سخن می‌گوید و همچنان تاکید دارد که برجام اتفاق مهمی برای مردم ایران و اقتصاد کشور بوده است، از این منظر می‌گوید که برجام به لغو بسیاری از تحریم‌ها منجر شده و همچنین در کاهش تورم و ثابت نگاه داشتن قیمت بسیاری ازکالاها مفید بوده است. به هر روی دولت برای رسیدن به موفقیت نیاز به مولفه‌های گوناگون دارد.
 
در شرایطی که در کشور آرامش وجود ندارد و همواره مخالفان هر روز بحران‌سازی می‌کنند چگونه می‌توان انتظار داشت که دولت به‌طور کامل در اجرای ماموریت و مسئولیت‌هایش موفق باشد. با این همه تصور نمی‌رود که دولت با توجه به فضای موجود دلبستگی چندان زیادی نسبت به برجام داشته باشد. بهتر است مخالفان و منتقدان روحانی به جای اینکه مدام در بوق برجام و مشکلات اقتصادی بدمند، لحظه‌ای به این مساله بیندیشیند که چه کسی زمینه‌ساز این همه چالش در کشور بوده است؟




۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن