تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805388549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جست‌وجوي جايي امن!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در جست‌وجوي جايي امن!
تصويرهايي كه از اتفاق پنج‌شنبه در خلال بازي استقلال خوزستان و پرسپوليس از غدير اهواز پخش شد، شوكه‌كننده بود.
نویسنده : دنيا حيدري 


تصويرهايي كه از اتفاق پنج‌شنبه در خلال بازي استقلال خوزستان و پرسپوليس از غدير اهواز پخش شد، شوكه‌كننده بود. باورش سخت بود كه اينجا غدير اهواز است نه خيابان‌هاي فرانسه در خلال رقابت‌هاي يورو 2016 و اينها كه اينگونه به جان هم افتاده‌اند، هواداران پرسپوليس و استقلال خوزستان هستند نه هوليگان‌هاي فوتبالي انگليس و روسيه كه افسارگسيخته فوتبال را به كف خيابان‌هاي پاريس كشاندند.

نخستين بار كه سرفركي در بازي با سپاهان در تختي نشانه قلوه‌سنگ يك هوادار خوزستاني قرار گرفت و خون صورت سرمربي فولاد را پوشاند بايد فكري براي اين اتفاق مي‌شد، اما انداختن تقصير به گردن ديگران و بازي با كلمات براي لاپوشاني ماجرايي تلخ كه مي‌شد در نطفه خفه شود، كار را به جايي رساند كه خون‌بازي براي مرتبه دوم و سوم هم در اهواز روي پرده برود. مرتبه بعدي در بازي پرسپوليس برابر استقلال اهواز در تختي بود كه باز هم تماشاگران استاديوم را با ميدان نبرد اشتباه گرفته و با پرتاب سنگ‌هاي ريز و درشت به سمت يكديگر، صحنه‌هاي دلخراشي را به تصوير كشيدند كه اگر همان زمان هم با عاملان فجايع تختي برخوردي جدي مي‌شد، خون‌بازي‌3 در غدير اهواز روي پرده نمي‌رفت و كار به جاهاي باريك نمي‌كشيد، اما شايد قرار نيست تا پيكري سرد و بي‌جان در ورزشگاه تشييع نشده، فكري براي اين اتفاقات ناخوشايند بشود.

وقتي ورزشگاه تختي صحنه خاك و خون شد، گفتند كه اگر بازي در غدير برگزار مي‌شد، شاهد اين فجايع نبوديم، اما غدير صحنه‌هايي دلخراش‌تر را به تصوير كشيد از هواداراني كه بعد از تفتيش بدني، فاصله چند دقيقه‌اي تا سكوها را با فكر آماده‌باش دفاعي طي كردند كه از سنگ‌هاي در بين راه غافل نبوده و آنها را با خود به همراه بردند. سنگ‌هايي كه در بين بازي به سر وكله هواداران كوبيده شد و فجايع باور نكردني را رقم زد! اما اگر اين‌بار هم فكري جدي براي اين ماجراي وحشتناك نشود، باز هم شاهد خون‌بازي‌ها در اهواز خواهيم بود. فرقي هم نمي‌كند تختي باشد يا غدير. چراكه سنگ همه جا هست!

بهروان، رئيس سازمان ليگ با تأسف‌بار خواندن اتفاقات غدير تأكيد مي‌كند كه يك جاي كار مي‌لنگد: «بدون شك همه تلاش مي‌كنند كه مسابقات به بهترين شكل ممكن برگزار شود و زحمت خود را مي‌كشند، اما حتماً يك جاي كار مي‌لنگد كه شاهد اين اتفاقات هستيم. بايد فرهنگ‌سازي شود. چند ماه آينده در اين ورزشگاه بايد مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا برگزار شود اما آيا با اين شرايط مي‌توان چنين مسابقاتي را برگزار کرد؟ مسئولان بايد جدي مسئله را پيگيري كنند. اگر يك‌بار چنين مسئله‌اي رخ دهد مي‌گوييم اتفاق است، اما نه هر فصل. اين ديگر يك اتفاق ساده نيست و نبايد به سادگي از آن گذشت.»

حسن‌زاده، رئيس كميته انضباطي اما معتقد است كه جريمه و تنبيه عامل بازدارنده اين اتفاقات نيست: «متأسفم كه در ورزشگاه اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه سلامت هواداران و تماشاگران به خطر مي‌افتد. طبق قوانين مي‌توانيم تماشاگران را از حضور در ورزشگاه محروم كنيم، يا جريمه‌هاي سنگين در نظر بگيريم يا حتي بازي‌هاي ميزبان را در شهري ديگر برگزار كنيم. بدون شك به زودي مسئله بررسي شده و رأي آن نيز صادر مي‌شود، اما باز هم نمي‌توان گفت كه نتيجه قطعي خواهد داد. بحث ما آرامش روي سكوهاست كه با فرهنگ‌سازي اعمال مي‌شود. براي آرامش در روي سکوها به غير از تنبيه انضباطي عوامل ديگري بايد در کنار هم قرار بگيرند. برخوردها و صحبت‌هاي قبل بازي خيلي تأثيرگذار است. وقتي تيم‌ها به هر قيمتي مي‌خواهند نتيجه بگيرند، مشخص است كه تماشاگران ذهنيت پيدا مي‌كنند. جريمه به تنهايي كارساز نيست و بايد همه براي ايجاد آرامش در ورزشگاه‌ها دست به دست هم بدهيم.»

طالقاني، رئيس هيئت فوتبال استان خوزستان اما معتقد است كه در خصوص اتفاقات غدير، نيروي انتظامي وظيفه خود را به درستي انجام نداده است: «يکسري مسائل امنيتي در اين بازي رعايت نشد. البته اين موضوع اصلاً دست ما نيست که بخواهيم به آن بپردازيم. اين وظيفه من نيست که بين هواداران استقلال خوزستان و پرسپوليس، يک مرز مشخص کنم يا قانون حق 10 درصدي تماشاگران تيم مهمان را رعايت کنم. نيروي انتظامي بايد چنين کاري را انجام مي‌داد. آنها نبايد اجازه مي‌دادند طرفداران دوتيم در فاصله نزديک از يکديگر بنشينند. اين کار من نيست. من دست تنها نمي‌توانم کاري انجام دهم يا براي هر تماشاگر يك مأمور بگذارم. سؤال من هم مثل همه مردم، اين است که چرا يک تماشاگر بايد با اين همه سنگ و اشياي ديگر وارد ورزشگاه شود؟! اين موضوع که در دست نيروي انتظامي است. فصل قبل که آن اتفاقات در بازي استقلال اهواز - پرسپوليس در ورزشگاه تختي رخ داد، همه گفتند چرا بازي در غدير برگزار نمي‌شود. همين نيروي انتظامي هم به ما گلايه کرد که بايد بازي را در غدير برگزار مي‌کرديم. اين هم نتيجه برگزاري بازي در غدير! با اينکه معتقدم اتفاقات تلخي رخ داد، اما همه چيز مي‌توانست بدتر از اين هم باشد. ممکن بود چند نفر به خاطر همين سنگ‌پراني‌ها جان خود را از دست بدهند.»

البته همانطور كه رئيس هيئت فوتبال خوزستان اشاره مي‌كند، مي‌توانست ماجرا به مراتب بدتر از اين هم باشد اما تعداد زخمي‌ها و مجروحان به قدري هست كه مسئولان ديگر توجيهي براي بي‌توجهي به اين مسئله نداشته باشند و تصميمي اساسي براي عدم تكرار چنين فجايعي در ورزشگاه‌ها داشته باشند. چه در تختي و غدير اهواز يا ورزشگاهي ديگر.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن