تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817170563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كري: «رفتار» ايران مانع حركت رو به جلو در برجام است!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كري: «رفتار» ايران مانع حركت رو به جلو در برجام است!
فرمانده ارشد اسبق ناتو: جنگ دريايي مرگبار امريكا عليه ايران پس از انتخابات آغاز مي‌شود / به تازگي اتحاديه اروپا تقاضاي لغو تحريم‌هاي اين اتحاديه عليه شركت ملي نفتكش و سهامداران عمده آن را رد كرد...


به تازگي اتحاديه اروپا تقاضاي لغو تحريم‌هاي اين اتحاديه عليه شركت ملي نفتكش و سهامداران عمده آن را رد كرد تا بارديگر دستاوردهاي! برجام براي ايرانيان آشكار شود. در همين شرايط وزير امور خارجه امريكا مدعي شد كه اين كشور در اجراي برجام حتي از تعهداتش هم فراتر رفته‌است. وي سعي كرد در توجيه كندي و در موارد متعددي عدم اجراي برجام را از سويي به مشكلات بانكداري در ايران، حمايت ايران از گروه‌هاي مقاومت و در نهايت به بدبيني مقام معظم رهبري به غرب و آنچه كه وي فشار ناشي از اين بدبيني به دولت مي‌خواند، گره بزند. وي همچنين از رؤياي تغيير تدريجي رفتار ايران بعد از برجام سخن گفت تا مشخص شود كه امريكا چون آن تغيير رفتار دلخواه را نديده است، حاضر به اجراي تعهداتش نيست.

جان كري در يك گفت‌وگوي تفصيلي با نشريه فارين افرز درباره اينكه آيا ممكن است توافق هسته‌اي منجر به تغيير رفتار ايران در ديگر زمينه‌ها شود، بيان كرد: در حال حاضر مهم‌ترين چيزي كه مي‌توانيم انجام دهيم اين است كه اطمينان حاصل كنيم ما به سهم خود به اين توافق پايبند بوده‌ايم. ما اين كار را انجام داده و حتي فراتر از آن رفته‌ايم تا اطمينان كسب كنيم كه بانك‌هايي به دلايل متعدد كه مايل به تعامل با ايران نيستند، با اين كشور دادوستد مي‌كنند.  اين در حالي است كه با گذشت حدود يك سال از توافق هسته‌اي، بانك‌هاي بزرگ غربي هنوز به واسطه تحريم‌هاي يكجانبه امريكا از كار كردن با ايران خودداري مي‌كنند، تنها برخي بانك‌هاي متوسط تا به حال در حد معاملاتي در حدود 5ميليون دلار وارد شده‌اند. 

كري افزود: «ما همه تحريم‌هايي را كه با رفع شدنشان موافقت كرده بوديم، برداشته‌ايم. اما مسائل ديگري وجود دارد. بايد به ايران در درك اين مسئله كمك كنيم كه چالش‌هاي داخلي‌اي در ارتباط با سيستم بانكداري‌اش، رويه‌هاي تجاري‌اش و شفافيتش دارد كه بايد به آنها بپردازد.»
رئيس دستگاه ديپلماسي امريكا در پاسخ به اين سوال كه آيا آنها مي‌توانند چنين كمكي را به ايران بكنند، مدعي شد: بله. ما درباره فناوري و چند چيز به خصوص ديگر توانستيم كمك كنيم اما به دليل درگيري ايران در يمن، پشتيباني‌اش از اسد (رئيس‌جمهور سوريه)، حمايتش از حزب‌الله و شليك موشك‌هايي كه مردم آن را تهديدآميز مي‌بينند و اين قبيل موارد، اين كار بسيار دشوار است. اين مسائل تلاش‌ها براي حركت رو به جلو را پيچيده مي‌كند.  كري در ادامه ادعاهاي خود به تفكر رهبر معظم انقلاب نسبت به غرب اشاره كرد و گفت: ‏«تصور مي‌كنم كه متأسفانه رهبر ايران به شدت نسبت به غرب و ما بدبين است و اين مسئله بر نظام سياسي ايران فشار وارد ‏مي‌كند. اين امر مايه تأسف است. اما من اميدوارم كه ايران به مرور زمان به نحوي سازنده به جامعه ملل بازگشته و براي ‏باثبات‌تر كردن منطقه و به ارمغان آوردن صلح به مناطقي كه به آن نياز دارند، تلاش كند. » ‏
  
رد تقاضاي لغو تحريم شركت ملي نفتكش
روز گذشته يك مقام مسئول در شركت ملي نفتكش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رأي جديد دادگاه اروپا درباره اين شركت اظهارداشت: در سال 2012 اولين بار وارد ليست تحريم اتحاديه اروپا شديم كه با اقداماتي كه انجام شد و پس از اينكه اثبات كرديم كه شركت ملي نفتكش يك شركت دولتي نيست در سال 2014 با رأي دادگاه اتحاديه اروپا از ليست تحريم‌ها خارج شديم.  وي ادامه داد: شوراي اروپا درباره اين رأي تجديدنظرخواهي نكرد و ما پنج ماه خارج از ليست تحريم بوديم.  وي اظهارداشت: بر اين اساس مجدداً در سال 2014 ما را وارد ليست تحريم كردند و ما هم مجدداً دعواي حقوقي عليه اتحاديه اروپا براي ابطال تصميم شوراي اروپا را مطرح كرديم كه جلسه رسيدگي به دعواي حقوقي ما عليه اتحاديه پنج ماه پيش اتفاق افتاد و دادگاه بدوي اروپا ادعاي ما را به دليل آنكه ادعا كرده ما از دولت پشتيباني لجستيك كرده‌ايم رد و به تازگي اين رأي را به شركت ملي نفتكش ابلاغ كرده است.   
  
ضعف اسرائيل در زدن ايران
ويكي‌ليكس يك سخنراني هيلاري كلينتون نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا را در سال 2013 فاش كرده كه بر اساس آن، وي از توانمندي اسرائيل براي ضربه زدن به برنامه هسته‌اي ايران نااميد بوده است.  بنا بر گزارشي كه وبگاه صهيونيستي «جروزالم آنلاين» آن را منتشر ساخته، هيلاري كلاينتون در اين خصوص گفته است كه «اسرائيلي‌ها براي سال‌ها در خصوص اين موضوع تحقيق كرده‌اند. حتي اگر مي‌توانستند برنامه هسته‌اي ايران را براي چند سال عقب ببرند، اين عمليات ارزشمند بود و مي‌توانستند جلوي حملات تلافي‌جويانه را هم بگيرند.» با وجود اقرار چندباره مقامات سياسي و نظامي امريكا به ضعف خود و همپيمانانش در برابر توان نظامي فزاينده ايران در خليج‌فارس و اقرار چندي پيش فرمانده ملوانان اسير شده توسط سپاه كه گفته بود اجازه شروع جنگ با ايران را نداشته، اما جناح جنگ‏طلب امريكا گاه و بيگاه از ميان برخي نظاميان رده خارج كسي را پيدا مي‏كند تا درباره لزوم حمله به ايران صحبتي كند و حس حقارت ناشي از عدم‌مواجهه نظامي با ايران در خليج‌فارس را التيام بخشد.

در همين ارتباط درياسالار «جيمز استاوريديس» فرمانده ارشد سابق ناتو در گفت‌‌وگوي راديويي با شبكه خبري «فاكس نيوز» از احتمال برخورد نظامي امريكا با ايران بعد از انتخابات امريكا سخن گفت و مدعي شد: «مرحله بعدي مورد نياز استفاده از نيروي نظامي مرگبار عليه ايرانيان است. من فكر مي‌كنم كه اين امر دير يا زود به وقوع مي‌پيوندد. اين نبرد مواجهه دريايي خواهد بود. اگر چه ممكن است به فوريت رخ ندهد، اما با شما شرط مي‌بندم بعد از انتخابات رياست جمهوري فارغ از اينكه چه شخصي انتخاب مي‌شود، اين اتفاق مي‌افتد.»  وي در ادامه با اشاره به درگيري مختصر سه ماه قبل بين قايق‌هاي مسلح ايران در خليج‌فارس با نيروهاي امريكايي مستقر در منطقه و دستگيري چند روزه آنها گفت: «اين اقدام و گرفتن دو قايق نيروي دريايي امريكا تحريك‌كننده بود. در آينده به‌كار‌گيري نيروي نظامي مرگبار عليه ايران لازم است.»




تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن