تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798302186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه و مراقبت بعد از درمان، چالش اصلی مبتلایان به مشکلات روان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیمه و مراقبت بعد از درمان، چالش اصلی مبتلایان به مشکلات روان
رییس مرکز علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران نبود حمایت های توانبخشی بیمه ها و بی تعهدی بیمارستان‎ها پس از ترخیص را چالش اصلی مبتلایان به مشکلات اعصاب و روان برشمرد.


جعفر بوالهری روانپزشک و رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چالش های اساسی مبتلایان به مشکلات روان که افراد افسرده، پرخاشگر، پراسترس و روان پریش از جمله آنها هستند، بیان کرد: اکنون تنها 5 درصد از این اشخاص به واسطه برخی بیمارستان‌های دانشگاهی، مطب های خصوصی روانکاوی و پیش قدمی بهزیستی توانسته اند از خدمات حمایتی بعد از درمان بهره‌مند شوند که این خدمات آنهم تنها معاینه مرتب و ادواری فرد، رسیدگی های درمانی و توانبخشی برای جلوگیری از بازگشت بیماری را شامل می شود. 


وی تصریح کرد: علی رغم اهمیت فراوان خدمات حمایتی برای بیماران با مشکلات روان اما به علت ناکافی بودن و پوشش محدود پاسخ گوی هزاران مبتلای دیگر در کشور نیست. 


رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اظهار گله مندی از اینکه بیمه ها زیر بار مراقبت های پیشگیری، توانبخشی و حتی تامین دارو مبتلایان و بهبود یافتگان مشکلات روان نمی روند، گفت: این وضعیت باعث برگشت مجدد عارضه آنهم چند برابر قدرتمندتر از قبل به فرد می‌شود که خسارت های جبران ناپذیر و بهای سنگینی را بر دوش جامعه و نظام سلامت کشور می‌گذارد. 


وی افزود: متاسفانه پس از ترخیص از بیمارستان همه حمایت های روانی، معنوی و حتی دارویی از بیمار مبتلا به مشکل روان به طور کامل قطع می‌شود و این فرد بدون هیچ گونه اطمینان از کوچکترین پشتیبانی روحی خارج از محیط خانواده وارد جامعه ای می‌شود که حتی کارفرمایان نیز از پذیرش و حمایت وی در محیط سالم و کاری برای رشد توانمندی ها و حتی شکوفایی استعدادهای فکری اش سر باز می‌زنند. 


بوالهری با بیان اینکه برخورد جامعه، مشکل بهبود یافتگان مشکلات روان را به طور مداوم به رخ می‌کشد که زنگ خطری جدی است، تصریح کرد: نبود حمایت و در واقع راندن 100 درصدی بهبودیافتگان مشکلات روان به روش‌های مذکور، مهمترین علت بازگشت مجدد بیماری آنها قدرتمندتر از قبل و حتی به همراه نوعی تنفر از محیط اطرافشان است، زیرا این افراد همه درهای حمایتی را به روی خود بسته می‌بینند و امیدی برای شروع دوباره یا رسیدن به زندگی آرام، سالم، بی دغدغه و فراموشی بحران سپری شده را ندارند. 


وی با تاکید بر حمایت فوری دولت و مجلس به طور جدی از آسیب دیدگان مشکلات روان و بهبود یافتگان آن اظهار داشت: باید قانونی تصویب شود که هیچ کارفرمایی حق اخراج یا طرد این افراد را که موجب سرخوردگی بیشترشان می‌شوند ندارند و بیمارستان‌ها بعد از ترخیص حمایت‌های خود را قطع نکنند و خدمات توانبخشی در قالب تعرفه گذاری پس از بهبودی برای پیشگیری از بازگشت مجدد عارضه ادامه پیدا کند. 


رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: خانواده ها بدانند حمایت روحی و معنوی صحیح، حتی فراهم کردن بستر ازدواج سالم می تواند از این افراد، بهترین الگوهای زندگی را بسازد و منزلت آنها را در جامعه افزایش دهد زیرا اغلب آنها قدرت درک و حتی ضریب هوشی بالایی دارند که فقط باید این ظرفیت با افزایش حمایت های معنوی و نظایر آن رشد مثبت کند. 





۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن