تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817085787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازسازی جالب یک فولکس‌واگن ترنسپورتر نسل اول


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در سال 1946 شخصی هلندی بنام «Ben Pon» که واردکنندهٔ خودروهای فولکس‌واگن به هلند بود، از کارخانهٔ فولکس‌واگن در آلمان جهت خرید بیتل و واردات آن به هلند بازدید کرد. وی در آنجا وانت‌های جالبی را دید که به جابه‌جایی قطعات در کارخانه می‌پرداختند.



به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، وانت عجیبی که قسمت بار آن در جلوی کابین راننده قرار داشت. او با دیدن این وانت پی برد که می‌توان یک خودروی باربر را بر اساس بیتل ساخت. آقای Pon در دفترچهٔ یادداشت خود طرح اولیهٔ چنین وسیله‌ای را کشید و سپس این ایده را با هیئت‌مدیرهٔ فولکس‌واگن مطرح کرد.

سرانجام این طرح موردقبول واقع شد و پس از ساخت پروتوتایپ‌های فراوان، اولین مدل این خودرو با نام تایپ 2 در سال 1950 معرفی شد. چون بیتل اولین محصول شرکت فولکس‌واگن بود و تایپ 1 نامیده می‌شد، این ون دومین محصول فولکس‌واگن بشمار می‌رفت و به همین دلیل تایپ 2 نام گرفت. البته بعدها نام این ون‌ها به سری ترنسپورتر تغییر یافت و امروزه انواع مختلف آن با نام‌های گوناگون کومبی، میکروباس، مولتی ون و… شناخته می‌شوند. بدین ترتیب تولید این ون معروف آلمانی که بر اساس بیتل ساخته شده بود و خودرویی موتورعقب بود آغاز شد.

تولید فولکس‌واگن ترنسپورتر همچنان تا به امروز ادامه داشته و هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد. البته از نسل چهارم موتور خودرو از عقب به قسمت جلو منتقل شد. فولکس‌واگن تایپ 2 و سیتروئن H ون، اولین خودروهایی هستند که در آن‌ها راننده روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. این خودروها آغازگر روندی بودند که بعدها در اروپا و ایالات‌متحده متداول شد.

سپس سال‌ها بعد کارگاه‌های کوچکی اقدام به کوتاه کردن طول مدل‌های قدیمی ون‌های تایپ 2 فولکس‌واگن کرده و آن‌ها را به خودروهای موسوم به هات رود تبدیل می‌کردند. این مدل‌ها که «Shorty Bus» نامیده می‌شدند بسیار محبوب شدند. البته کاملاً روشن نیست که روند ساخت Shorty Busها چگونه آغاز شده و محبوب گردیدند. بااین‌حال بسیاری از این خودروها بر اساس مدل‌های ارزان‌تر T2 یا نسل دوم ترنسپورتر ساخته می‌شدند.

اما حالا تیمی بنام «Gas Monkey Garage» اقدام به بازسازی کامل و کوتاه کردن طول یک فولکس‌واگن ترنسپورتر نسل اول کرده‌اند. آن‌ها برای ساخت این ماشین سیستم تعلیق جلو، تعلیق عقب و چرخ‌ها را تغییر داده و تریم داخلی آن‌را هم با صندلی‌های مشکی‌رنگ بازسازی کرده‌اند. بدین ترتیب این ون کلاسیک فولکس‌واگن ظاهر بسیار دوست‌داشتنی و جالبی پیدا کرده است.

جهت تأمین نیروی موردنیاز این ون کلاسیک یک پیشرانهٔ کوچک 2 لیتری تدارک دیده شده است که نیروی خود را توسط یک گیربکس 4 سرعتهٔ دستی انتقال می‌دهد. این خودرو در یک حراجی با قیمت 38,500 دلار برای فروش گذاشته شده است.




جمعه 30 مهر 1395 ساعت 00:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن