تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش ترکیه برای حضور در جنگ موصل


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: نامه نیوز: المانیتور در گزارشی درباره نقش ترکیه در عملیات آزادسازی موصل می نویسد: لحن سنگینی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با توجه به تحولات خاورمیانه در پیش گرفته است، موجب شد که ترکیه وارد پشت صحنه تحولات سیاسی و نظامی در عراق و سوریه شود.


حضور ترکیه در حاشیه تحولات منطقه را ما بار دیگر شاهد هستیم، اکنون ترکیه بار دیگر وارد حاشیه عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش شده است. اکنون روشن است که ترکیه بخشی از عملیات آزاد سازی موصل نیست این با وجود این موضوع است که بر تمایل خود برای پیوستن به این عملیات تاکید کرده بود.

اردوغان در سخنرانی اخیر خود در کنگره قانون در استانبول با عصبانیت گفت: آنها می گویند که ما نباید وارد موصل شویم. چگونه ما نمی توانیم؟ ما 350 کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم. کسانی که هیچ کاری در منطقه ندارند در این عملیات حضور دارند چرا که ظاهرا بغداد از آنها دعوت کرده است. آیا صدام 14 سال پیش از آنها دعوت کرده بود؟ اما آنها همچنان حضور دارند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، تنها چندساعت مانده به آغاز عملیات نظامی در موصل تکرار کرد که نیروهای ترکیه اجازه ندارند که در آزادی موصل تحت هیچ شرایطی شرکت کنند. واشنگتن نیز با حمایت از عبادی عنوان کرد که هرگونه نیروی خارجی در عراق باید با اجازه بغداد در این عملیات شرکت کند.

اردوغان همچنین افزود: ما مسئولیت عواقب ناشی از عملیات نظامی که در آن ترکیه حضور ندارد را نخواهیم پذیرفت. ترکیه هم در عملیات نظامی شرکت خواهد کرد و هم در مذاکرات. برای ما این امکان وجود ندارد که ازاین موضوع دور بمانیم.

وی همچنین تاکید کرد که آنکارا اردوگاه باشیکا در نزدیکی موصل را تخلیه نخواهد کرد. نیروهای نظامی ترکیه که در این کمپ حضور دارند به نیروهای پیشمرگه کرد و دیگر نیروهای ضدآمریکایی آموزش می دهند . عراق نیز با شکایت به سازمان ملل، حضور ترکیه در این اردوگاه را اشغال خوانده بود.



۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن