تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی نیروهای آمریکا در عراق: نقش آمریکا در عملیات موصل مشورت و مساعدت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سخنگوی نیروهای آمریکا در عراق: نقش آمریکا در عملیات موصل مشورت و مساعدت است
سخنگوی نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد داعش در عراق اعلام کرد نقش آمریکا در عملیات موصل مشورت و مساعدت است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون الجزیره انگلیسی، «سرهنگ جان دوریان» در گفتگوی زنده با این شبکه از بغداد درباره نقش نیروهای آمریکایی در عملیات موصل گفت: ما در عراق به نیروهای عراقی و پیشمرگه در عملیات برای آزادسازی موصل مشورت و مساعدت می دهیم. این کاری است که ما در بسیاری از عملیات های آزادسازی قبلی انجام داده ایم. این کار ما برای عراقی ها مفید بوده است و درباره عملیات آزادسازی موصل که کار بسیار بزرگی است، می تواند خیلی مفید باشد.

وی افزود: ما با امکانات اطلاعاتی خود به عراقی ها کمک می کنیم، امکانات لجستیک در اختیار آنها قرار می دهیم. این ها امکاناتی است که ائتلاف در آنها تبحر و توانایی قابل توجهی دارد و از طریق آنها به عراقی ها در عملیات کمک می کند.

دوریان خاطرنشان کرد با توجه به اینکه موصل دومین شهر بزرگ عراق است و قرار است نیروی بسیار زیادی وارد آن شهر شوند، این مسئله به حمایت و مساعدت لجستیک گسترده ای نیاز دارد. به لحاظ اینکه داعش حدود دو سال است در موصل مستقر است، به احتمال زیاد استحکامات و تدابیر دفاعی گسترده ای در آن شهر ایجاد کرده است. بنابراین ما توصیه ها و اطلاعات زیادی در این خصوص به عراقی ها می دهیم.

این سخنگو تصریح کرد ما از هوا نیز از نیروهای عراقی پشتیبانی می کنیم و حملات هوایی را برای هموار کردن مسیر پیشروی نیروهای عراقی انجام می دهیم تا عراقی ها بتوانند در عملیات خود موفق باشند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد داعش در عراق افزود: برنامه و نقشه آزادسازی عراق، متعلق به خود عراقی ها است و آنها وارد شهر موصل می شوند. این کار بسیار دشوار خواهد بود زیرا جنگ شهری بسیار چالشی است. البته ائتلاف شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراق را آموزش داده است که شمار آنها به حدود ۵۴ هزار نفر می رسد و این کار را در دو سال گذشته انجام داده است. این نیروها علاوه بر آزادسازی موصل، امنیت لازم را برای بازگشت ساکنان و حفظ اراضی آزاد شده برقرار خواهند کرد.

سرهنگ جان دوریان درباره نحوه کمک های بشردوستانه به مردم موصل گفت: ما با دولت عراق همکاری نزدیکی داشته ایم که رهبری کمک به آوارگان داخل عراق را بر عهده دارد. دولت عراق کار امداد به آوارگان را در داخل و خارج موصل انجام خواهد داد و ما در این خصوص با آنها و سازمان ملل متحد همکاری خواهیم داشت. یکی از امور مربوط به مشورت و مساعدت، برنامه ریزی برای چنین شرایط و مسائلی است زیرا ائتلاف تجربه بسیار زیادی در این خصوص دارد و ما این تجربه و دانش را در اختیار عراقی ها قرار می دهیم. اخیرا بیست اردوگاه برای اسکان آوارگان ایجاد شده و در دست تکمیل است تا کمک ها قبلا در آنجا مستقر شود.









۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن