تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797050055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر سرلشکر صفوی درباره عملیات موصل | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پیش نشست همایش بین المللی بحران های ژئوپولتیکی جهان اسلام با موضوع تحولات ژئوپولتیکی غرب آسیا و جهان اسلام درباره آزادسازی شهر موصل عراق و تبعات این آزادسازی برای کشور سوریه گمانه زنی های خود را مطرح کرد.

به گزارش تراز ، رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در پیش نشست همایش بین المللی بحران های ژئوپولتیکی جهان اسلام با موضوع تحولات ژئوپولتیکی غرب آسیا و جهان اسلام که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: اولین همایش بین المللی بحران های ژئوپولتیکی جهان اسلام قرار است در تاریخ 24 و 25 آبان ماه با مشارکت موسسه آینده پژوهشی جهان اسلام و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.
 
وی افزود: برگزاری این همایش بین المللی به منظور ایجاد فضای هم فکری میان نخبگان علمی داخلی و خارجی در جهت کاهش بحران های جهان اسلام و ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه  به ویژه جهان اسلام هستیم.
 
رحیم صفوی تصریح کرد: درس عالمانه نسبت به ریشه بحران ها و چالش های جهان اسلام یکی از اهداف برگزاری این همایش است ترسیم زمینه ها و ارائه راهکارهای عملی برای همگرایی میان کشورهای اسلامی ایجاد وحدت و همگرایی در فضای رسانه ای علمی و دانشگاهی و هم چنین فرصت سازی برای ارائه آثار علمی آن دسته از اساتید و دانشجویانی که در حوزه مطالعات جهان اسلام، حوزه علوم سیاسی فعالیت می کنند از دیگر اهداف این همایش است.
 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایران یک قدرت تاثیرگذار سیاسی در تحولات منطقه به شمار می رود افزود: ایران همواره در ایجاد ائتلاف های هم سو و هم چنین در تقابل راهبردهای استراتژیک در منطقه که این تقابل احتیاج به یک پشتوانه علمی دارد موثر است.
 
وی تاکید کرد: نمی شود دور تا دور ایران بحران باشد و ما بخواهیم در وسط این بحران تنها نظاره گر باشیم. ایران در حال حاضر از وضع ژئوپلتیکی برتری در منطقه غرب آسیا برخوردار است و تلاش می کنیم که ایران همواره بتواند به عنوان یک کشور قدرتمند در جهت صلح و امنیت پایدار در منطقه حرکت کند.
 
رحیم صفوی با اشاره به اشغال دو کشور افغانستان و عراق توسط آمریکا بیان داشت: از سال 2001 با هجوم نظامیان ایالات متحده آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست یک بحران جدیدی طی سال های گذشته در منطقه ایجاد شد از سوی دیگر اشغال کشور عراق توسط آمریکایی ها نیز یکی از مسائل مهمی است که می توان به آن اشاره کرد گر چه اشغال این دو کشور به نفع سیاسی ایران تمام شد و باعث شد که وزن سیاسی کشورمان افزایش پیدا کند در افغانستان آمریکایی ها با این کشور پیمان امنیتی بستند که هنوز این پیمان ادامه دارد اما در عراق این پیمان بسته نشده که هنوز در خاک این کشور حضور دارند. این در حالی است که آمریکایی ها پس از شکست های سیاسی نظامی و تا حدودی اقتصادی در عراق به فکر به راه انداختن یک جنگ نیابتی با راه اندازی گروه های تروریستی در منطقه افتادند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه افزود: هم اکنون بیش از 65 ماه است که در سوریه یک حرکت تخریبی برای از بین بردن نظام سوریه و ساقط کردن نظام بشار اسد ایجاد شده و هم چنین در عراق بیش از دو سال است که جنگ به راه افتاده است.
 
وی تاکید کرد: یکی از اهداف بزرگ کشورهای غربی و جهان سلطه جلوگیری از گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است و برای این منظور با آن مقابله می کنند آنها می کوشند تا با گسترش و تقویت نیروهای تروریستی در منطقه مقاومت و جهاد که در فرهنگ بیداری از جایگاه ویژه ای برخوردار است را به سمت تهدید و ترور بکشانند.
 
رحیم صفوی در ادامه بیان داشت: دانشگاه الازهر مصر و علمای بزرگ آن رسما اعلام کرده اند که وهابیت جزو مذاهب اسلامی نیست این اعلام نظر معنای بزرگی دارد.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: غرب از ده ها سال پیش فکر پلید دشمن شیعیان در منطقه را در سر دارد و همواره مطرح می کند که شیعیان و علویان باید کشته شوند این در حالی است که علویان سال هاست در سوریه در کنار سایر مذاهب در آرامش زندگی کرده و حتی در ترکیه نزدیک به 20 میلیون علوی وجود دارد که بدون کوچکترین مشکلی با سایر مذاهب در این کشور زندگی می کنند.
 
وی یادآور شد: آنقدر که ما از اسلام فهمیده ایم این است که اساس این دین بر صلح قرار دارد و جنگ تنها یک عارضه به شمار می رود.
 
رحیم صفوی تصریح کرد: به نظر می رسد یکی از اهداف بزرگ به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه و عراق این است که بازیگران اصلی در بحران های این دو کشور که در یک سوی آن آمریکا، انگلیس و کشورهایی همچون ترکیه، قطر و اردن با دخالت رژیم صهیونیستی در تلاش برای رویارویی با ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و عراق به منظور تغییر در نظام سیاسی سوریه و حاکمیت این کشور هستند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: رهبران جنگ داخلی سوریه و عراق به دنبال این مسئله هستند که پس از تغییر نظام سیاسی سوریه جنگ را به سمت لبنان و مقابله با حزب الله بکشانند و بعد از تسلط بر عراق که هدف نهاییشان ایجاد ناامنی و بحران در منطقه و کاهش وزن ژئوپولتیک جمهوری اسلامی ایران است را عملی کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی کشورهای عرب منطقه با کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی همکاری می کنند یادآور شد: هر چند که پیش از این با آنها همکاری داشتند اما اکنون این همکاری را رسما اعلام می کنند.
 
رحیم صفوی افزود: هدف کشورهای غربی و جهان سلطه ایجاد بی ثباتی سیاسی در کشورهای مسلمان است ریشه شکل گیری گروه های تکفیری به برنامه ریزی های سازمان های جاسوسی غرب بازمی گردد که به دنبال دشمنی با امت اسلام هستند و در تلاش برای تشدید کشتار و درگیری میان مسلمانان نیز هستند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به آزادسازی شهر موصل در عراق یادآور شد: ممکن است شهر موصل تا پایان امسال از دست تروریست ها آزاد شود اما اگر داعش از عراق خارج شود به سوریه می رود که طبعا مشکلات بیشتری را در این کشور به وجود خواهد آورد.
 
وی تاکید کرد: حتی این احتمال نیز وجود دارد که ایدئولوژی تکفیری در منطقه و کشورهای شمال آفریقا یا مرکز این قاره و آسیای غربی شیوع پیدا کند.
 
رحیم صفوی خطاب به حامیان گروه های تروریستی در غرب اظهار داشت: به سیاست مداران کشورهای غربی و هم پیمانانشان در منطقه هشدار می دهیم که حمایت هایشان از گروه های تکفیری در نهایت به ضرر آنها تمام شود.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: ما امیدواریم همکاری ها برای مبارزه با گروه های تکفیری ادامه یابد و ایران در این مسیر پیروز و با سربلندی از عراق و سوریه خارج شود چرا که این مسئله باعث خواهد شد که راهبردها در منطقه به نفع ایران تمام شود و در نهایت کشورمان در بازی بزرگ منطقه نقش خود را به خوبی می تواند ایفا کند.
 
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم کشورهای دلسوز انسانیت برای خاتمه دادن به موضوع تروریست به یک همکاری جمعی برسند خاطر نشان کرد: ایجاد صلح در منطقه به نفع همه کشورها است از این رو جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و مقابله با گروه های تروریستی در منطقه است.


منبع: دانشجو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 26 مهر 1395 - 14:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن