تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799094334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پایان رسیده؟/دموکرات‌ها خوشحالند/جمهوریخواهان می‌ترسند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پایان رسیده؟/دموکرات‌ها خوشحالند/جمهوریخواهان می‌ترسند
جمهوریخواهان می‌ترسند؛ آنان با خود می‌گویند پس از ۸ نوامبر آیا جنگ تمام‌عیار در صفوف داخلی حزبی‌شان بالا نخواهد گرفت؟ آنان از خود می‌پرسند اگر ترامپیسم زنده بماند چه بر سر حزب جمهوریخواه می‌آید‌؟
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- روزنامه «گاردین» در گزارش اصلی خود به تشتت آرای گسترده در صفوف حزب جمهوریخواه بر سر حمایت یا عدم حمایت از نامزدی  «دونالد ترامپ»، نامزد جنحالی آن حزب پرداخته است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه اشاره می‌کند که جناح‌های مخالف در درون حزب جمهوریخواه آماده مبارزه با یکدیگر برای برعهده گرفتن رهبری آن حزب هستند اما در این میان اتهامات مطرح شده علیه ترامپ بر شدت شکاف‌ها در درون جمهوریخواهان افزوده است. 


این روزنامه بریتانیایی درباره وضعیت کنونی ایجاد شده برای جمهوریخواهان می‌نویسد: «اتهام خیانت، عوامفریبی و نفرت‌پراکنی. منتقدان ترامپ این اتهامات را علیه او به کار می‌برند و او را با آدولف هیتلر رهبر پیشین ‌ آلمان نازی مقایسه می‌کنند. وضعیت کنونی جمهوریخواهان را می‌توان به نازی‌ها تشبیه کرد؛ آن‌هم در آخرین روزهای رایش در زمانی که اخبار بدی از جبهه‌های جنگ برای آلمانی‌ها می‌رسید و آنان دستور ضد حملات شدید را می‌دادند اما برنامه‌شان پوچ‌گرایانه بود.  ترامپ اکنون در نظرسنجی‌ها عقب‌‌‌تر از کلینتون قرار گرفته است. دموکرات‌ها خوشحال هستند از این که می‌بینند ایالت‌های قرمز رنگ (جمهوریخواه) از جمله جورجیا و یوتا نیز رغبت چندانی به ترامپ ندارند. «مایکل براون» پژوهشگر موسسه امریکن اینترپرایز می‌گوید: «آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسیده است؟ قریب به یقین این‌گونه است». 


این روزنامه با اشاره به این که اتهامات مطرح شده درباره آزار و اذیت جنسی زنان توسط ترامپ به محبوبیت او به شدت لطمه زد، می‌نویسد: «او سبب شده تا انتقادات رهبران حزب جمهوریخواه نیز متوجه‌اش شود؛ از جمله پل رایان رییس مجلس نمایندگان که گفته است دیگر از ترامپ حمایت نمی‌کند. در مقابل ترامپ برای فرافکنی مسائل دیگری را مطرح می‌کند از جمله آن که کلینتون باید زندانی شود و بر این موضوع اصرار دارد. جمهوریخواهان می‌ترسند؛ آنان با خود می‌گویند پس از ۸ نوامبر آیا جنگ تمام‌عیار در صفوف داخلی حزبی‌شان بالا نخواهد گرفت؟ آنان از خود می‌پرسند اگر ترامپیسم زنده بماند چه بر سر حزب جمهوریخواه می‌آید‌؟ هواداران او تکلیف‌شان چه می شود؟ چه کسی می‌تواند مانند آبراهام لینکلن رییس‌جمهوری  پیشین امریکا حزب جمهوریخواه را متحد کند؟ چه کسی می‌تواند از شکست متوالی تاریخی دیگر آن حزب در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی جلوگیری کند؟» 


این روزنامه اشاره می‌کند که یافتن پاسخ برای این پرسش‌ها تا حد زیادی به نتیجه انتخابات سنا بستگی دارد که اکنون دموکرات‌ها شانس بیش‌تری برای در کنترل آن دارند. «چارلی سایکس» مجری محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌داند وضعیت حزب جمهوریخواه در روز ۹ نوامبر؛ یعنی فردای انتخابات چگونه خواهد بود. مقام‌های جمهوریخواهی که من با آن‌ها صحبت می‌کنم فراتر از خشم دارای احساس غم و اندوه درباره آینده از دست رفته حزب هستند. من فکر نمی‌کنم آسیبی که ترامپ به حزب جمهوریخواه زده است در تاریخ ۸ نوامبر و با برگزاری انتخابات پایان گیرد. فکر نمی‌کنم هیچ یک از اعضای حزب تصوری از وضعیت حزب جمهوریخواه در دوران پسا‌ترامپ داشته باشند. آن‌ها تنها امیدوارند که شکاف در درون حزب افزایش نیابد اما من فکر نمی‌کنم شکاف به این زودی‌ها ترمیم شود». 


این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که این مجری تلویزیونی محافظه کار می‌گوید که پل رایان می‌تواند ناجی حزب باشد و در این‌باره می‌نویسد: «او رایان را از زمانی می‌شناسد که به عنوان نماینده در سال ۱۹۹۸ میلادی به مجلس نمایندگان راه یافت‌. او کاتولیکی اهل ویکسانسین است و ۴۶ سال سن دارد مرد خانواده است و فردی روشنفکر در میان جمهوریخواهان محسوب می‌شود. او معتقد است که پل رایان می توان رهبری باشد که جمهوریخواهان را از وضعیت ویرانگر کنونی نجات‌دهد». 


این روزنامه اشاره می‌کند که پس از شکست رامنی در برابر ترامپ که از منتقدان اصلی او بود مقام‌های حزب جمهوریخواه به رایان چشم دوخته‌اند. آنان می‌دانند که حزب‌شان باید در عقاید خود و رویکردش نسبت به جوانان، زنان و اقلیت‌های نژادی و مذهبی تجدیدنظر کند. سایکس می‌گوید: «جمهوریخواهان باید به این اجماع برسند که اگر می‌خواهند در انتخابات پیروز شوند باید بعنوان حزبی ملی عمل کنند باید در رویکردشان نسبت به زنان، امریکایی‌های افریقایی‌تبار و لاتین‌تبار‌ها و جوانان تجدیدنظر کنند». 


گاردین اما اشاره می‌کند که که هسته اصلی طر فداران ترامپ پر سر و صدا باقی مانده‌اند. مردی که طرفدار ترامپ است و برای شرکت در گردهمایی‌ای در سین سیناتی اوهایو از ایندیانا سفر کرده است و خود را «اسکات» معرفی می‌کند، می‌گوید: «رهبران جمهوریخواه از ترامپ می‌ترسند چون او نمی‌گذارد آنان دیگر مزخرف بگویند». او از رایان به عنوان یک احمق بزدل یاد می‌کند. او می‌گوید که هیلاری کلینتون باید به زندان برود. «آنا ریگدون» یکی دیگر از طرفداران ترامپ می‌گوید آن دسته از سیاستمداران جمهوریخواه که حمایت خود از ترامپ را برداشتند باید خجالت بکشند به خصوص شخص رایان و اعضای خانواده بوش». او می‌گوید عدم حمایت آنان از ترامپ اشتباهی بزرگ خواهد بود. 


«لیندا هرناندز» لاتین‌تبار که اتفاقا طرفدار ترامپ است می‌گوید: «من ‌نظرسنجی‌ها را باور ندارم. بنظرم رسانه‌های لیبرال اذهان را آن‌گونه که می‌خواهند شکل می‌دهند و کنترل می‌کنند». 


گاردین در ادامه با اشاره به این که طرفداران ترامپ معتقدند که رهبران حزبی به دلیل عدم حمایت از ترامپ خیانت کرده‌اند، می‌نویسد: «به نظر می‌رسد محافظه‌کاران با فقدان رهبری برای متقاعد کردن طرفداران و فقدان استراتژی و فلسفه‌ای برای پیروز شدن مواجه هستند». 


این روزنامه اشاره می‌کند که اکنون حزب جمهرویخواه به سه دسته تقسیم شده است: جناح نظریه‌پردازان تحت رهبری رایان،‌ بدنه اصلی تحت رهبری خانواده بوش که از ترامپ حمایت نمی‌کند و دیگری جناح موسوم به «بریت بارت» (که سایتی به این نام هم در حمایت از ترامپ وجود دارد) که توسط استیو بانون رهبری می‌شود و او یکی از راست‌ترین چهره‌های رسانه است و مدیر کارزار تبلیغاتی ترامپ است. 


این روزنامه در ادامه به نقل از «ریک تایلر» تحلیلگر سیاسی و سخنگوی پیشین کارزار تد کروز از نامزدهای جمهوریخواهان می‌گوید که بریت بارت تلاش می‌کند تا خواسته‌های خود را به عنوان خواسته حزب جمهوریخواه معرفی کند. او معتقد است که مایک پنس فرماندار ایندیانا و معاون کنونی ترامپ و تام کاتن سناتور ارکانزاس می‌توانند رهبران بالقوه بعدی حزب جمهوریخواه باشند.




۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن