تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار ناتو به اتحادیه اروپا در باره ایجاد ساختار نظامی مشابه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هشدار ناتو به اتحادیه اروپا در باره ایجاد ساختار نظامی مشابه
ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه با استقبال از تلاش های کشورهای اروپایی برای تحکیم بیشتر سیاست یکپارچه دفاعی خود، درباره ایجاد ساختار جایگزینی برای این پیمان نظامی، هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : وی در نشست خبری با پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا در رم گفت: تقویت دفاع اروپایی برای اتحادیه اروپا، تمامی اروپا و ناتو، خوب خواهد بود.
رئیس ناتو افزود: گسترش همکاری میان کشورهای اروپایی مثبت خواهد بود و از این کشورها خواست که هزینه های دفاعی خود را افزایش دهند، زیرا ما در جهان خطرناک تری با چالش های تازه و تهدیدهای نو زندگی می کنیم که باید به آنها واکنش نشان داده و عادت کنیم.
اما استولتنبرگ گفت: ما باید ضمن پرهیز از ایجاد ساختاری مشابه و رقیب ناتو، اطمینان یابیم که عملکرد اروپا تکمیل کننده کارکرد ناتو است.
به گفته دبیر کل ناتو، من با سخنان نیرومند جنتیلونی و بسیاری دیگر از سران اروپا اطمینان یافته ام که قصد تاسیس سازمان دیگری را به جای ناتو ندارند.
مذاکرات ماه های اخیر وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی راه های تقویت همکاری دفاعی، لندن را خشمگین کرده و متعهد شده است که با هرگونه تلاش برای ایجاد یک ارتش اتحادیه اروپا در پی رای مردم انگلیس به خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا (برگزیت) مخالفت کند.
وی افزود: چالش های رویاروی ناتو و اتحادیه اروپا شامل غیرقابل پیش بینی شدن فزاینده مسکو است.
استولتنبرگ گفت: روسیه در هفته های اخیر سامانه های موشکی نزدیک تر به مرزهای کشورهای عضو ناتو مستقر کرده است که توانایی حمل کلاهک های هسته ای دارد. ما به پیگیری سیاست خود برای تقویت دفاع همراه با گفت وگوی سیاسی ادامه خواهیم داد.
جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: کشورش با اعزام 140 نظامی برای پیوستن به گردان های ناتو به منظور تقویت جناح شرقی این پیمان در رویاروی با مانورهای نظامی روسیه در مناطق هم مرز کشورهای بالتیک عضو ناتو، نقشی اساسی بازی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، استولتنبرگ در پی استقرار سیستم های موشکی روسیه در کالینگراد، روز جمعه اعلام کرد: اعضای این سازمان نظامی از رزمایش های روسیه و استقرار تجهیزات در نزدیکی مرزهای این ائتلاف به شدت نگران هستند.
رسانه ها هفته گذشته با استناد به اظهارات یک مقام اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند، روسیه سیستم های موشکی سیار "اسکندر- ام" در کالنینگراد واقع در مرز لهستان و لتونی مستقر کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن تایید این گزارش های رسانه ای، گفت مسکو استقرار این سیستم های موشکی در کالنینگراد را مخفی نمی کند و جابجایی این سیستم ها در این کشور یک اقدام نظامی عادی است.
منبع: ایرنا 




۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن