تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819551791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش شدید معاون حقوقی رییس‌جمهور نسبت به اظهارات یک مداح


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش شدید معاون حقوقی رییس‌جمهور نسبت به اظهارات یک مداح
معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به اظهارات یکی از مداحان گفت: این تهمت و معصیتی بسیار بزرگ است که بگوییم امام حسین (ع) نیز فحاشی می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در مراسمی که به مناسبت شام غریبان در حرم مطهر (ره) برگزار شد، با تاکید بر 
واکنش شدید معاون حقوقی رییس‌جمهور نسبت به اظهارات یک مداح
اینکه یکی از پیام‌های نهضت کربلا، اخلاق، راستگویی و درستگویی بود، به اظهارات یکی از مداحان تهرانی اشاره و با تاکید بر اینکه چرا به خاطر عمل اشتباه خود از مردم عذرخواهی نمی‌کنید، گفت: این تهمت و گناهی بسیار بزرگ است که بگوییم امام حسین (ع) نیز فحش می‌دادند چرا که خدای متعال به مسلمانان می‌فرمایند نه تنها به مسلمانان و مومنان بلکه به کافران و مشرکان نیز نباید فحش دهید.


وی ادامه داد: پیامبر اعظم نیز می فرماید اگر کسی مومنی را فحش و دشنام بدهد دچار فسق شده و از عدالت خارج شده است. ایشان همچنین می‌فرمایند که نه تنها به مردم فحش ندهید بلکه به باد و کوه و ساعت و لحظه نیز فحش ندهید.


انصاری با بیان اینکه هیچ چیزی شیطان را به اندازه سکوت در برابر فحش خشمگین نمی‌کند، اظهار کرد: نسبت دادن فحاشی به امام معصوم، گناهی کبیره است و آثاری فقهی و حقوقی به همراه دارد.


معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمله امام حسین (ع) را نادرست متوجه شده‌اند، افزود: برخی فکر کرده‌اند که امام حسین (ع) به ابن زیاد فحش داده است. این در حالی است که «ابن عبید» کنیه زیاد بود؛ چون همه مردم می‌دانستند که زیاد از یک زن هرزه که صاحب همسری نبوده به دنیا آمده و بسیاری ادعای پدری او را داشتند، ابن عبید به معنای پسر پدرش به عنوان کنیه زیاد خطاب قرار می‌گرفت و به هیچ عنوان فحاشی محسوب نمی‌شد. در آن زمان و پس از آن‌که معاویه در جلسه‌ای و پس از شهادت عده‌ای پدر او را ابوسفیان اعلام کرد و یزید را زادبن ابوسفیان نامید، مومنان، شیعیان و امام حسین (ع) و همچنین در رجزخوانی‌های علی اکبر و علی اصغر با قائل شدن احترام برای «زیاد» او را دعی ابن الدعی صدا می‌کردند. آن‌ها لفظی محترمانه‌تر برای زیاد استفاده کردند. حال این مرتبه کجا و آنکه فردی رفقای سیاسی، نیروهای انقلابی و شخصیت‌های اصلی نظام را به باد فحش و ناسزا بگیرد و در مقام انتقاد از او بگوید که امام حسین (ع) نیز فحش می‌داده است.


وی تاکید کرد: این‌ها از جمله بداخلاقی‌هایی است که باید از جامعه حذف بشود.


ادامه دارد...  






۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن