تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر خون و قیام در عزای سیدالشهدا(ع) غرق در عزا و ماتم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همزمان با عاشورای حسینی(ع)؛
شهر خون و قیام در عزای سیدالشهدا(ع) غرق در عزا و ماتم است

عزاداری روز عاشورا در قم


شناسهٔ خبر: 3794296 - چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور گسترده مردم و هیئت‌های عزاداری در حسینیه‌ها و تکایای قم و حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از ساعات ابتدای روز عاشورای حسینی عزاداران و هیئت‌های مذهبی شهر مقدس قم با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) این مصیبت بزرگ را به ساحت امام زمان(عج) و کریمه اهل بیت(ع) تسلیت گفتند. دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان قم طبق برنامه از قبل مشخص شده مسیرهای منتهی به میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به سر و سینه زنان طی کردند و در عزای سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند. شهرداری قم در میدان آستانه نمادهای محرمی را نصب کرده که جلوه خاصی به حرکت دسته‌های عزاداری در این مسیر داده است. در دو طرف مسیر نیز بسیاری از زائران و مسافران با دسته‌های عزاداری همراهی کرده و به سینه و سر می‌زدند و خیل عزادارن اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان‌های اطراف و منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) ارادت خود را به شیهد کربلا و یاران باوفایش نشان دادند و در مصیبت خاندان اهل بیت(ع) بر سر و سینه زدند.

ورود یک هزار دسته عزاداری به حرم مطهر دسته‌های عزاداری که در روز تاسوعا به سمت حرم حرکت کرده بودند در روز عاشورا نیز در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی وارد حرم مطهر شدند و پیش بینی می‌شود تا ساعات پایانی روز عاشورا نزدیک به هزار دسته عزا وارد حرم مطهر شود. اگر چه استانداری قم در روزهای قبل اعلام کرده بود که ورود علمات و طبل‌های بزرگ به داحل حرم مطهر ممنوع است اما در روز تاسوعا و عاشورا به هیئت‌های عزاداری اجازه ورود این وسایل داده شد و تا کنون نیز مشکل خاصی گزارش نشده است. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که از دیشب در هیئت‌های مذهبی استان و شهر قم حضور داشته امروز نیز به همراه استاندار قم و تولیت حرم مطهر با حضور در حرم حضرت معصومه(س) در جمع عزاداران عاشورای حسینی عزاداری کرد. در شب گذشته نیز مراسم عاشورای حسینی در بیت آیت الله العظمی آملی لاریجانی برگزار شد که آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی میزبان اقشار مختلف مردم، علما و حوزیان، مدیران و مسئولان استانی در این مراسم بودند و آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این مراسم حضور یافت.

اقامه نماز ظهر عاشورا همزمان با به صدا درآمدن آوی ملکوتی اذان ظهر، نماز جماعت ظهر عاشورا به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خیل کثیری از عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و در شبستان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد. نماز ظهر عاشورای حسینی به صورت جماعت در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی، ضلع شرقی حرم و میدان آستانه و همچنین در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) نیز اقامه شد و حرم مطهر و شهرداری قم جانمازهای آماده و کارتونی را برای دسترسی بهتر عزاداران جهت اقامه نماز به تعداد بسیار زیاد آماده و در اختیار تمازگزاران قرار داده شد. بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، دسته‌های عزاداری که تا پشت درب حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمده بودند و به خاطر اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا حرکت خود را متوقف کردند، عزاداری خود را از سر گرفتند و با ورود به صحنه آئینه حرم مطهر، مصیبت این روز درد آور را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند. حضور گردشگران خارجی در مراسم عزاداری تعدادی از گردشگران خارجی نیز در روز عاشورای حسینی از دسته‌های عزاداری عکاسی می‌کردند که یکی از آنها در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: من از بلژیک آمدم و شناخت کلی نسبت به روز عاشورا دارم و از دیروز تا کنون درحال عکاسی هستم که هر لحظه تصویر زیباتری برای ثبت در جلوی دیدگانمان ظاهر می‌شود و این همه ارادت مردم عجیب است.

زیارت ناحیه مقدسه که سوگواره امام زمان(عج) بر جد بزرگوارشان است با مداحی حاج سید مهدی میرداماد در مسجد الوندیه واقع در خیابان چهارمردان قم برگزار شد که بسیاری از عزادارن در این مراسم حضور یافتند. مراسم مقتل خوانی توسط حجت الاسلام آقاتهرانی ظهر عاشورا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مقدس جمکران و همچنین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد. دسته طویریج که ویژه نجفی‌ها و کربلایی‌های مقیم قم است بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا از گلزار شهدا به سمت محل برپایی نمادین خیام حسینی حرکت کرده و از آنجا به سمت حرم مطهر حرکت معصومه(س) دوان دوان رهسپار می‌شوند. هیئت عزاداری حضرت ابوالفضل(ع) که متعلق به افغاستانی‌های مقیم قم است نیز با شور وصف نشدنی در میدان آستانه عزاداری کردند که تعدادی از مدافعان حرم از تیپ فاطمیون نیز با سربندهای مدافعان حرم در این هیئت حضور داشتند. مراسم عزاداری لرستانی‌های مقیم قم آیین سنتی به گل افتاندن لرستانی‌های مقیم قم نیز در روز عاشورا برگزار شد که طی آن عزاداران در حوضچه گلی که از خاک متبرک به کربلای معلی و گلاب ناب آماده می‌شود غلط خورده و و سرتا پای خود را گل می‌مالند. در برخی از نقاط شهر قم نیز خیام حسینی برپا شده از روزهای قبل در ظهر عاشورا به آتش کشیده شد و عزاداران حسینی گرداگرد این خیمه‌ها به عزداری و تغزیه خوانی پرداختند.

خادمان سیدالشهداء(ع) و کسانی که هر ساله برای مراسم روز عاشورا نذر دارند در خیابان‌های چهارمردان، ارم، چهار راه بازار و مبادی ورودی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) مستقر شدند و غذای تبرکی توزیع می‌کنند. بسیاری از ارادتمندان به قمر بنی هاشم(ع) با بر تن کردن لباس سقایی در میان دسته‌های عزاداری مشغول آب رسانی به عزاداران هستند و دسته عزای سقاها نیز از ساعت ۱۸ روز عاشورا از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند. دسته‌های عزاداری امشب نیز خود را برای برگزاری مراسم شام غریبان آماده خواهند کرد تا آغاز اسارت خاندان اهل بیت(ع) و حرکتشان به سمت کوفه و شام را به محضر کریمه اهل بیت(ع) تسلیت گویند. برخی از هیئت‌های عزاداری نیز به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) حرکت می‌کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن