تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837736126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

13 سال با استیم: مروری بر روند تکامل بزرگترین شبکه آنلاین بازی


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

13 سال با استیم: مروری بر روند تکامل بزرگترین شبکه آنلاین بازی "به قلم Matt Sayer از سایت PCGamer" استیم ممکن است اکنون به عنوان پادشاه PC Gaming قلمداد شود، ولی یک شبه به موفقیت نرسیده است. این فروشگاه دیجیتالی به شدت در طول سالها تغییر کرده و از یک پورتال ساده برای Counter Strike 1.6 به مکانی برای خرید بازیها، نقد کردن آنها و حتی شرکت در پروسه ساخت آنها (البته اگر حسابی مشغول فروش کلاه ها، کارت ها و چاقو های 400 دلاری نباشید) تبدیل شده است. بگذارید تا زمان را به عقب برگردانیم و ببینیم که این پلتفرم چه راه طولانی ای را طی کرده است. با ما همراه باشید.

2003 در 12 سپتامبر، استیم حیات خودش را به عنوان راهی برای Valve جهت کنترل کردن عملیات پچ کردن بازیهایی مثل "کانتر استرایک" و همچنین برای جلوگیری از تقلب و ارائه دسترسی آسان تر به هر محتوایی که سازنده می ساخت، آغاز کرد. ولی همه چیز آن رضایت بخش نبود؛ بسیاری از گیمرها استیم را به چشم یک تهدید برای PC Gaming می دیدند چون استیم در زمانی نیاز مداوم به اینترنت درخواست می کرد که فقط 20 درصد از خانواده های آمریکایی به اینترنت دسترسی داشتند. سرور های "تشخیص هویت" (Authentication) استیم به شدت تلاش می کردند تا از عهده نیازهای کاربران بر بیایند و معمولا بازیکنان را از دسترسی به بازیهایی که خریداری کرده بودند، باز می داشتند. به موارد فوق سرعت دانلود پایین، رابط کاربری بدقواره، پچ های مداوم و بازیکنانی که حس بدی نسبت به آن پیدا کردند را اضافه کنید تا بفهمید که استیم چه شروع نه چندان مناسبی را داشته بوده است.

  2004 عرضه شدن Half-Life 2 به جرئت همان دلیلی است که استیم به چیزی که امروز هست، تبدیل شد و تسلط این بازی بر فروشگاه، این مسئله را منعکس می کند. Valve نمی خواست که فراموش کنید: "برای بازی کردن شوتری که توسط همه مورد تقدیر قرار گرفته بود، شما می بایست در استیم نیز ثبت نام می کردید."  

2005 Ragdoll Kung Fu و Darwinia اولین بازی هایی بودند که توسط Valve ساخته نشده بودند و روی استیم عرضه شدند. این خبر بسیار بزرگی بود و نشانگر تبدیل شدن این پلتفرم از یک نرم افزار دانلود به یک فروشگاه کامل بود.  

2006 اینجاست که می بینیم استیم واقعا در حال شکل گیری است. مفهوم فروش های دیجیتالی که در آن زمان همانند یک رویا به نظر می رسید، به وجود آمد و به این که چه اتفاقاتی در ادامه خواهد افتاد، اشاره می کرد. دمو های رایگان و ویدئو های کیفیت بالا (HD) به کاتالوگ اضافه شدند. با داشتن حدود 100 بازی، استیم به مرجعی برای دیده شدن بازی‌ها تبدیل شد.

  2007 یک سیستم جست و جوی مناسب، اضافه کردن امتیازات متاکریتیک و فیلتر هایی مثل Top Sellers و New Releases فروشگاه را بسیار قابل استفاده‌تر کردند. اضافه شدن انجمن های کاربران نیز نشان می داد که استیم کاربرانش را به عنوان یک چیز با ارزش قلمداد می کند. در داخل خود کلاینت استیم نیز، آغاز به کار پلتفرم Steam Community ویژگی های مهمی را با خودش آورد؛ مانند پیگیری آمار، لیست دوستان، گروه های اجتماعی و چت صوتی.

  2008 لینک های جست و جو بر اساس ژانر و تمرکز بیشتر بر روی عناوین تازه عرضه شده، اطلاع یافتن از کاتالوگِ در حال بزرگ تر شدن استیم را آسان تر کرد. در همین حال، ویژگی Spotlight، اسلایدشوهای تصویری و تبلیغی بزرگ و بنر مانند، به یک سری از بازی های انتخاب شده توانایی دیده شدن بیشتر توسط 20 میلیون کاربر استیم را فراهم می کرد. در بخش نرم افزاری، اضافه شدن سیستم Steam Cloud انجام دادن یک بازی ثابت در کامپیوتر های مختلف را با ارائه همگام سازی اتوماتیک فایل های ذخیره، دکمه های تعیین شده و تنظیمات بازی ها بسیار آسان تر می کرد.

  2009 اضافه شدن دسته های زیر 5 دلاری و زیر 10 دلاری، نشان دهنده آغاز جا زدن بازیها به عنوان عناوین شدیدا مورد نیاز توسط استیم بود و پایه موجودی استیم از بازیهای ارزانی که هیچ وقت آنها را بازی نمی کردید را شکل داد.

  2010 تخفیف ها حالا با درصدها نشان داده می شدند و پیدا کردن یک معامله را بسیار آسان تر کرده بودند. نمودار فعالیت سیستم Steam Stats به بازدید کنندگان یادآوری می کرد که استیم چقدر دارد بزرگ می شود و اضافه‌شدن بازی های سیستم‌عامل مک نیز نشان دهنده اولین حرکت استیم برای توسعه دادن خودش فراتر از پلتفرم ویندوز بود.

  2011 با افزایش کتابخانه بازیها به بالای 1000 عنوان، استیم قسمت عناوین پیشنهادی را معرفی کرد تا پیداکردن عناوین را راحت تر کرده و با معضل تعداد زیاد بازی ها و دیده نشدن آنها مبارزه کند. در جواب افزایش سوء استفاده از اکانت ها نیز، Valve سیستم Steam Guard را معرفی کرده و ویژگی ورود دو مرحله ای به اکانت را ابتدا توسط ایمیل و سپس توسط اپلیکیشن موبایل استیم، ارائه کرد. در همین حال، ماد ساز ها نیز در حال شادی کردن به خاطر ارائه شدن قابلیت مورد انتظار Steam Workshop بودند که محتوای ساخته شده توسط کاربران را وارد استیم می کرد.

  2012 زیاد شدن DLC ها باعث اضافه شدن فیلتر محتوای قابل دانلود به لیست عناوین تازه عرضه شده (New Releases) به همراه اضافه شدن برچسب های DLC و Demo به قسمت بالا و سمت چپ تصاویر بندانگشتی بازی ها شد. ویژگی نوآورانه Steam Greenlight نیز معرفی شده و علاوه بر تصریح کردن تمرکز Valve روی باز بودن،  در عین حال باعث تشدید ایرادات موجود در سیستم نقد های رسمی (Curation) در استیم شد. برای فراتر بردن محدوده فعالیت این پلتفرم از دسکتاپ ها، اپلیکیشن موبایل استیم نیز عرضه شد که اجازه چت کردن، خرید کردن و حتی نصب کردن بازیها از راه دور را در هر شرایطی به کاربران می داد. بعد از آن نیز سیستم مارکت استیم (Steam Marketplace) ارائه شد که اجازه می داد تا آیتم های داخل بازی ها توسط پول موجود در والت های استیم، خریداری شوند یا به فروش برسند.  

2013 پیش از SteamOS، پشتیبانی از لینوکس به استیم آمد و جای مک را روی نوار ناوبری گرفت و حتی یک زبانه در قسمت Featured Games را ازآن خود کرد. حالت Big Picture نیز ارائه شد و نشان دهنده جاه طلبی Valve برای ورود به اتاق نشیمن‌هایی که کنسولها بر آنها حکم فرمایی می کردند، بود. آزمایش کردن با ظهور ویژگی Early Access ادامه می یابد، هرچند که امتیازاتش فقط به یک بنر معرفی و اضافه شدن یک دسته به سیستم جستجو، محدود شده بود. سال 2013 همچنین شاهد ورود سیستم Family Sharing بود که به کاربران اجازه می داد تا در هنگامی که از کتابخانه بازیهایشان استفاده نمی کردند، آنرا به اشتراک بگذارند. به همراه این سیستم، پشتیبانی از نقد و بررسی های کاربران نیز اضافه بر امتیازات متاکریتیک، به استیم آمد. پروفایل های کاربران نیز با یک سیستم Level Up به سبک بازیهای RPG گسترده تر شد که باعث تحریک شدن کاربران به انجام کار های اجتماعی ای مثل مبادله آیتم ها و ارسال کردن نقد ها می شد.  

2014 آپدیت شدن "ویجت ها" نشان دهنده تغییر یافتن "بازی ها به عنوان محصولات" به "بازی ها به عنوان خدمات" بود. لینوکس نیز حضورش روی نوار ناوبری را به اتمام رساند که البته با توجه به واکنش کاربران به SteamOS، غافلگیر کننده نبود. ظهور سیستم In-Home Streaming لپ تاپ ها و تبلت ها را به مانیتور های بی‌سیمی برای سیستم های پیشرفته تبدیل کرد. این سیستم یک انتخاب دیگر (و قرار گرفته در خود کلاینت استیم) به جای Twitch بود که به کاربران استیم اجازه می داد تا دوستانشان را در حال بازی کردن ببینند و بازی های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. ویژگی Family View نیز به والدین اجازه می داد تا محتوایی که فرزندشان می توانست به آنها دسترسی داشته باشد را محدود کنند.  

اواخر 2014 تا 2016 اوار سال 2014 شاهد حضور آپدیت Discovery بود که طراحی‌ای را که امروزه می شناسیم را معرفی کرد. پیشنهاد های شخصی سازی شده، که از Discovery Queue خود استیم و پیشنهاد های منتقدان (Curators) انتخاب می شدند، به صفحه اصلی زینَت دادند. در سال 2015 یک قسمت برای سخت‌افزار‌ها اضافه شد تا از Steam Controller، Steam Link و Steam Machines پشتیبانی شود. در سال 2016 نیز یک قسمت برای واقعیت مجازی نیز اضافه شد تا استیم خودش را با عرضه Oculus Rift و HTC Vive وفق دهد. به جز این موارد، به نظر می رسد که استیم از طرح بندی فعلی‌اش راضی است. چه چیزی در انتظارمان است؟ در بعضی موارد استیم به یک دوباره‌سازی نیاز دارد ولی به نظر می رسد که Valve در حال عمل کردن به عبارت "اگه خراب نشده درستش نکن" است. شاید طراحی جدید و بزرگ بعدی با همه‌گیر شدن واقعیت مجازی فرا برسد؟ هر چه که بشود، یک چیز کاملا صحت دارد: استیم باز هم به متقاعد کردن ما برای خرید بازی های ارزانی که می دانیم هیچ وقت آنها را انجام نمی دهیم ادامه خواهد داد. ترجمه: پرهام آقاخانی



22 مهر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن