تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816921381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائمه جمعه مسائل استانی، کشوری و بین‌المللی را رصد کنند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ائمه جمعه باید با دقت مسائل مختلف شهر، استان، کشور و جهان را رصد کرده و به مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که به‌مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در دفتر امام‌جمعه اسفرورین برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه باید همان کار طلبگی را با نگاهی از منظر اِشراف به اقشار مختلف مردم و به‌دوراز نگاه‌های جناحی، حزبی و تعصبات منطقه‌ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه مطرح کردن ابعاد مختلف تقوا در نماز جمعه واجب است، تصریح کرد: محوری‌ترین مساله‌ای که در نماز جمعه باید بیان شود، موضوع تقواست و امام خمینی (ره) هم تأکید داشتند که باید موضوع تقوا با جدیت و با رویکرد عملی بیان و تشریح شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: رهبری وقتی در این فضا صحبت می‌کنند کاملاً انتظار دارند که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اثرگذار سخن بگویند تا خروجی صحبت‌های آن‌ها در زندگی کاری و شخصی مردم به‌خوبی مشاهده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین رصد مسائل جاری شهرها و استان‌ها را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمرد و ادامه داد: باید ائمه جمعه به مشکلات مردم بپردازند و این‌گونه نباشد که در خطبه‌ها به مشکلات مردم توجهی نداشته باشند.

وی پرداختن به مشکلات اقتصادی و فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را از دیگر وظایف ائمه جمعه دانست و یادآور شد: ائمه جمعه باید با دقت مسائل مختلف شهر، استان، کشور و جهان را رصد کرده و به مشکلات مردم، به‌ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عابدینی دشمن‌شناسی را وظیفه دیگر ائمه جمعه عنوان کرد و افزود: از منظر دشمن‌شناسی جدی‌ترین مساله در سوره جمعه، طرح مساله یهود است که به‌خوبی باید حیله‌های آن‌ها که امروز در قالب صهیونیست‌ها شناخته می‌شوند شناسایی و تبیین شود.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: ما دشمن داخلی و خارجی داشته و داریم و هر دو به‌صورت برجسته و مطرح دیده‌شده‌اند و ائمه جمعه هم باید با جدیت به آن‌ها بپردازند.

وی، بصیرت‌افزایی را یکی از اصلی‌ترین محورهای نماز جمعه دانست و ادامه داد: آن چیزی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن‌ها تأکید دارند بهترین شاخص است برای اینکه تکلیفمان را بدانیم و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین فعالیت در مساجد یکی از طرح‌ها و ایده‌های خوبی است که باید از سوی ائمه جمعه دنبال شود و این طرح از وظایف قرارگاهی ائمه جمعه محسوب می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه خداوند تنها ایمان آورندگان را به نماز جمعه دعوت می‌کند، ادامه داد: خداوند کسانی را که منزلت ایمانی پیداکرده‌اند به نماز جمعه دعوت می‌کند و این مهم ارزش و جایگاه والای این فریضه الهی را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و هیات مذهبی خاستگاه‌های مساجد و نمازهای جمعه هستند، تأکید کرد: کسانی که از این نهادها جذب شوند در حوزه‌های دیگر ازجمله امربه‌معروف و عفاف و حجاب نیروی آماده و پای‌کار خواهند بود.

امام‌جمعه قزوین به آغاز نمایش فصل شیدایی در 20 مرداد اشاره و تصریح کرد: از آنجایی‌که نمایش فصل شیدایی با مرور تاریخ اثر زیادی بر جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌گذارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان اضافه کرد: این نمایش در استان‌های دیگر با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و در قزوین هم شرایط برای حضور چند هزارنفری مردم وجود دارد و ضروری است این موضوع موردحمایت ائمه جمعه قرار گیرد.
انتهای پیام


سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن