تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس خبري نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در بلگراد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كنفرانس خبري نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در بلگراد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بلگراد - سفير ايران در آژانس انرژي هسته اي امروز در بلگراد در يك كنفرانس خبري ابعاد مختلف برنامه صلح آميز هسته اي ايران را تشريح كرد.


دكترعلي اصغر سلطانيه دراين جلسه خبري تاكيد كرد كه ايران ضمن همكاري كامل با آژانس بين المللي انرژي هسته اي روند غني سازي هسته اي براي مقاصد صلح آميز را پيگيري خواهد كرد زيرا اين روند با مفاد مقررات آژانس انطباق كامل دارد و تاكنون كارشناسان اين نهاد بين المللي هيچگاه درباره انحراف عمليات هسته اي ايران به سوي مقاصد غير صلح آميز سخني به ميان نياورده اند.
علي اصغر سلطانيه در كنفرانس خبري كه از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بلگراد در مركز مطبوعاتي تانيوگ خبرگزاري دولتي صربستان برپاشد ضمن رد تبليغات محافل سياسي و رسانه اي غربي در خصوص برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد كه ايران به دلايل متعدد از جمله ديني خواهان استفاده از انرژي هسته اي در مسائل نظامي نيست .
وي همچنين اشاره نمود كه ايران هميشه بر ممنوعيت توليد سلاح هاي كشتار دسته جمعي ، سلاح هاي شيميايي ، بيولوژي وهسته اي اصرار داشته و خود قرباني استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي شيميايي بوده است بطوريكه يكصد هزار ايراني به دليل استفاده از اين سلاح ها در دوران حاكميت صدام در عراق صدمه ديده اند.
اين ديپلمات ايراني كه به گفته وي تنها فيزيكدان اتمي در جمع ديپلمات هاي آژانس است در كنفرانس خبري در بلگراد خاطر نشان كرد كه ايران در زمان جنگ با عراق ، داراي صنعت شيميايي پيشرفته اي در مقايسه با عراق بوده است ولي در مقابل حملات شيميايي عراق عمل مقابله به مثل انجام نداد.
سلطانيه در ادامه كنفرانس خبري امروز در بلگراد گفت : ايران قصد توليد سلاح هاي هسته اي را ندارد زيرا اين اقدام علاوه بر تناقض با باورهاي ديني ، يك اشتباه استراتژيك خواهد بود.
وي گفت ايران از حمايت بيش از يك ميليارد نفر در جهان و پشتيباني 118 كشور عضو جنبش عدم تعهد در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود برخوردار است و براي ايران چنين حمايتي بسيار مهمتر و بالاتراز دستيابي به سلاح هسته اي است .
سلطانيه گفت ايران با حركت در مسير استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي به ارتقا دانش نوين در كشور در رشته هاي مختلف مي پردازد زيرا براي حركت در اين مسير مي بايست در عاليترين سطوح در رشته هاي مختلف علمي مانند فيزيك و برق و مكانيك و ساختمان فعاليت كرد و اين همان چيزي است كه آمريكا با آن مخالف است . وي افزود ادعاي آمريكا در مورد برنامه هسته اي نظامي ايران تنها بهانه اي براي جلوگيري از رشد ايران در اين زمينه هاست .
وي با اشاره به تحريم هاي سي ساله آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران و موفقيت هاي بزرگ دانشمندان وكارشناسان ايراني در توليد نوع پيشرفته سانتريفوژهاي مراكز هسته اي ، گفت اين امر تاييدي بر توانايي هاي اين كشور در راه رسيدن به ديگر تكنولوژي هاي بالا در زمينه هاي مختلف است .
سفير ايران در آژانس بين المللي هسته اي در وين تاكيد كرد كه هدف حكومت آمريكا و جرج بوش در ايجاد موانع ، برقراري تحريم هاي متعدد عليه ايران و اخلال در كارهاي تحقيقات هسته اي اين كشور، تحريك كردن تهران براي خروج از تفاهم نامه عدم گسترش سلاح هاي هسته اي آژانس بين المللي انرژي هسته اي و زمينه سازي براي اقدامات بعدي برعليه ايران است .
سفير ايران در اين آژانس بين المللي در كنفرانس خبري در بلگراد گفت كه حكومت تهران با سياست هاي واقع بينانه و ديپلماسي در ادامه همكاري خود با اين آژانس و آشنا كردن كارشناسان آژانس از فعاليت شفاف و آشكار برنامه صلح آميز ايران موفق شده كه از انجام طرح هاي توطئه آميز آمريكا بر عليه كشور جلوگيري كند.
وي در اين كنفرانس خبري افزود: برنامه صلح آميز ايران از ديروز شروع نشده كه امروز آنرا متوقف كنيم بلكه اين برنامه از نيم قرن پيش با رقابت هايي كه بين آمريكايي ها و اروپايي ها براي ايجاد انعقاد قراردادهاي متعدد جهت احداث مراكز هسته اي در ايران در گرفته بود شروع شده است . وي گفت غربيها سي سال پيش به ايران توصيه مي كردند كه نيروگاه هسته اي بسازد زيرا بنا به تخمين آن روز آنان ايران به 23 هزار مگاوات انرژي هسته اي نياز داشته است اما در شرايط فعلي كه ذخاير نفتي رو به كاهش نهاده و در عين حال جمعيت و نيازهاي انرژي افزايش يافته با اين اقدام از سوي ايران مخالفت مي كنند.
وي با ابراز خرسندي از سفر به صربستان هدف خود را آشنا نمودن رسانه هاي جمعي اين كشور با فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران خواند تا خود با مقايسه ديگر اطلاعات درباره فعاليت هسته اي صلح آميز ايران به قضاوت صحيح برسند و افكار عمومي جامعه خود را با حقايق برنامه هسته اي ايران آشنا نمايند.
سلطانيه با برشمردن دلائل متعدد حقوقي ، انتقال پرونده ايران از آژانس به شوراي امنيت را خلاف قانون و باطل خواند از جمله اينكه براي اثبات تخطي اعضاي آژانس تنها بازرسان اين نهاد مي توانندموارد نقض مقررات را اعلام كنند اما در مورد ايران در حاليكه بازرسان همواره بر انطباق اظهارات ايران با شواهد موجود تاكيد كرده اند ديپلمات هاي غربي در آژانس درمورد ارسال پرونده به شوراي امنيت تصميم گيري كرده اند.
دكتر سلطانيه همچنين بعد از ظهر امروز در محل دانشكده تحقيقات امنيتي صربستان در جمع اساتيد و دانشجويان در خصوص ابعاد برنامه صلح آميز هسته اي ايران توضيح و به سوالات حاضرين پاسخ داد.
سلطانيه در اين جلسه با تشريح غني سازي در ايران در چارچوب همكاري با آژانس بين المللي انرژي هسته اي تاكيد كرد كه در هيچ سندي از جمله اساسنامه آژانس و پروتكل الحاقي ممنوعيت و يا محدوديت غني سازي براي اعضاي آژانس قيد نشده است . وي در اين نشست گفت آمريكا تاكنون درباره مراكزنظامي ايران 27 بار ايران را متهم به فعاليت هاي هسته اي غيرمجاز كرده است اما با 240 بار بازرسي از اين مراكز نادرستي اتهامات آمريكا مشخص شده است درعين حال آمريكا كماكان تلاش دارد كه با ادامه دادن اين اتهامات موضوع ايران را در آژانس نگهدارد.
وي تاكيد كرد كه ايران همواره به موازات غني سازي با آژانس همكاري داشته است .
اروپام **255
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن