تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802500374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان کرمانشاه مهیای برگزاری عزای حسینی در تاسوعا و عاشورا می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
استان کرمانشاه مهیای برگزاری عزای حسینی در تاسوعا و عاشورا می‌شود

عاشورا کرمانشاه


شناسهٔ خبر: 3792077 - دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
استانها > کرمانشاه

.jwplayer{ display: inline-block; } کرمانشاه- مردم کرمانشاه نیز چون دیگر نقاط ایران به رسم دیرینه و کهن خود، هرساله مهیای برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی می‌شوند تا در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کنند. به گزارش خبرنگار مهر، آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و  یاران باوفایش از گذشته‌های بسیار دور در ایران زمین و استان کرمانشاه بر پا بوده است و عزاداران حسینی با برپایی محافل عزاداری و سوگواری در حسینیه‌ها، خیابان‌ها و تکایا، تدوام نهضت سرخ حسینی را تا به امروز به تصویر می‌کشند. برپایی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اوج این عزاداری‌هاست و مردم دلداده استان کرمانشاه که دل در گرو حسین بن علی(ع) و یارانش دارند از روزهای قبل خود را مهیای برگزاری این مراسمات می‌کنند. در کنار مردم، دستگاه‌ها و نهادهای استان نیز آماده برگزاری این آیین معنوی در استان می‌شوند تا جلوه‌ای دیگر از شور و شعور حسینی به نمایش گذاشته شود. برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز عاشورا خبر داد و گفت: در طی دهه محرم و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، هیئات مذهبی در محل جایگاه‌های خود تجمع خواهند داشت و در کنار آن نیز در روز تاسوعا جایگاهی برای تجمع در محل چهارراه مدرس تدارک دیده شده است که از طریق صدا و سیمای استان منعکس شود. حجت الاسلام اسماعیل قبادی خاطرنشان کرد: در روز عاشورا نیز علاوه بر تجمع هیئات در مقابل جایگاه‌هایشان، راس ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را در مقابل مسجد جامع کرمانشاه خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بر استفاده از محتواهای مناسب برای مداحی و عزاداری توسط هیئات مذهبی تاکید کرد. وی از برگزاری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پس از برگزاری مراسمات عزاداری در محل مسجد جامع کرمانشاه خبر داد. روزهای «تاسوعا» و «عاشورای حسینی» هوای استان کرمانشاه صاف است مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت هوای استان کرمانشاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، طی این دو روز در استان هوا صاف است.

شاهرخ پارسا افزود: براساس آخرین داده‌های هواشناسی، شرایط  پایدار حاکم در جو منطقه، در حال تضعیف است و مهم‌ترین پیامد این وضعیت در سطح استان تا پایان هفته، کاهش دمای هوای روزانه به میزان ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد است. وی تصریح کرد: طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان هفته از پایداری هوا کاسته می‌شود و وزش باد، کاهش دما و ابرناکی آسمان از پدیده‌های مورد انتظار است. تمهیدات پلیس برای پوشش عزاداری «تاسوعا» و «عاشورای حسینی» در کرمانشاه معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات پلیس برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تمهیدات لازم در این زمینه انجام شده است و طی آن دو روز نیروهای پلیس در سطح استان در حال آماده باش هستند. سرهنگ برزو محمدی افزود: پلیس انتظامی استان از همه ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده می‌کند و شرح وظایف همه پلیس‌های تخصصی در این ایام مشخص شده است.

وی از آماده‌باش پلیس‌های یگان ویژه، پلیس‌راه و راهور و انتظامی شهرستان‌های تابعه استان هم طی این دو روز خبر داد و گفت: در روز مذکور از ظرفیت معاونین ستاد نیز استفاده خواهد شد و همه تمهیدات و اقدامات لازم از سوی پلیس صورت می‌گیرد تا شهروندان ما دغدغه نداشته نباشند. اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روزهای «تاسوعا» و «عاشورای حسینی» معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در طی دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: پوشش انتظامی مطلوب در سطح استان، تکایا و هیئات مذهبی و... به‌عمل آمده و برای روز تاسوعا و عاشورا نیز تمهیدات لازم ازجمله محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد. وی یادآور شد: در سنوات قبل در مسیرهای اصلی که به محل تجمع عزاداران منتهی می‌شد محدودیت ترافیکی داشتیم و در مسیرهایی همچون چهارراه اجاق به سمت آزادی، وکیل آقا تا چهارراه اجاق، چهار راه مدرس، مسیر اربابی به سمت آزادی و محدودیت پیش‌بینی می‌شود. سرهنگ محمدی، از آماده‌باش نیروهای انتظامی استان  برای پوشش مراسم تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: از ظرفیت بسیج نیز برای برقراری نظم و هماهنگی در طی این دو روز استفاده می‌شود. هم‌چنین یگان‌های مرزی در مرزها پوشش کامل را انجام می‌دهند و در گلوگاه‌های کرمانشاه نیز پوشش لازم اعمال خواهد شد. وی ادامه داد: در بحث سرقت نیز با توجه به حضور شهروندان در خیابان‌ها طی روزهای تاسوعا و عاشورا، پوشش کامل توسط پلیس‌ تخصصی اعمال می‌شود. آماده‌باش آتش‌نشانی کرمانشاه در روزهای «تاسوعا» و «عاشورای حسینی» مدیرعامل آتش‌نشانی کرمانشاه نیز از آماده‌باش کلیه نیروهای ستادی و عملیاتی آتش‌نشانی کرمانشاه برای روزهای «تاسوعا» و «عاشورای حسینی» خبر داد.

حجت‌الله جهانبخشی افزود: علاوه بر نیروهای عملیاتی شیفت که حدود ۶۰ نفر هستند، ۸۰ نفر از دیگر نیروهای عملیاتی ما در کرمانشاه و هم‌چنین کلیه نیروهای ستادی در حالت آماده‌باش برای خدمات‌رسانی به شهروندان طی این دو روز هستند. وی از آماده‌باش ۱۵ دستگاه خودرو آتش‌نشانی نیز در ۹ ایستگاه آتش‌نشانی کرمانشاه برای این دو روز خبر داد و گفت: سامانه ۱۲۵ نیز آماده کسب اطلاعات و اخبار شهروندان برای یاری‌رسانی است که نیروها به‌موقع اعزام و در محل حاضر باشند. جهانبخشی، از استقرار نیروها طی روزهای تاسوعا و عاشورا  و دهه محرم در اطراف تکایا و محل اجتماع هیئات مذهبی خبر داد و گفت: نیروهای ما در دو روز نهم و دهم محرم به‌صورت ویژه مزار شهدا، مسجد جامع، چهارراه مدرس، میدان آزادی و شهرک آبادانی مسکن را پوشش می‌دهند. هم‌چنین هر ایستگاه آتش‌نشانی، حوزه استحفاظی خود را پوشش خواهند داد و گشت زنی نیز صورت می‌گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن