تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816448965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك بازي با مشت‌هاي گره كرده!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يك بازي با مشت‌هاي گره كرده!
ايران – كره جنوبي عصر سه‌شنبه در ورزشگاه آزادي در هفته چهارم انتخابي جام جهاني روسيه به مصاف هم مي‌روند، مسابقه‌اي كه با توجه با همزماني با تاسوعا و شب عاشوراي حسيني، حال و هواي متفاوتي نسبت به بازي‌هاي گذشته دو تيم خواهد داشت...
نویسنده : سعيد احمديان 


ايران – كره جنوبي عصر سه‌شنبه در ورزشگاه آزادي در هفته چهارم انتخابي جام جهاني روسيه به مصاف هم مي‌روند، مسابقه‌اي كه با توجه با همزماني با تاسوعا و شب عاشوراي حسيني، حال و هواي متفاوتي نسبت به بازي‌هاي گذشته دو تيم خواهد داشت، دو تيمي كه با هفت امتياز از سه بازي گذشته‌ شانس‌هاي اول صعود از گروه A هستند.
 
17 سال بعد از برگزاري مسابقه استقلال و داليان چين در روزهاي عزاداري سالار شهيدان، بار ديگر ورزشگاه آزادي همزمان با تاسوعاي حسيني ميزبان مسابقه ايران و كره جنوبي در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2018 است، مسابقه‌اي كه تلاش فدراسيون فوتبال براي تغيير تاريخ برگزاري آن با مخالفت فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا روبه‌رو شد تا دو تيم از ساعت 18 فردا با سوت داور ژاپني به مصاف هم بروند، مسابقه‌اي كه با جو حسيني حاكم بر ورزشگاه مي‌تواند به يكي از تاريخي‌ترين مسابقات فوتبال ايران بدل شود. در ديگر بازي‌هاي گروه A، فردا قطر از سوريه ميزباني مي‌کند و ازبکستان ميزبان چين است.
 
ايران در بهترين شرايط روبه‌روي كره
دو برد و يك مساوي و كسب هفت امتياز از سه بازي، يك شروع رويايي و فوق‌العاده را براي فوتبال ايران در انتخابي جام جهاني رقم زده است، هر چقدر در دوره‌هاي گذشته تيم ملي فوتبال كشورمان شروع خوبي نداشت، به نظر مي‌رسد اين بار تيم ملي توانسته به خوبي از همين بازي‌هاي اول، امتيازهاي لازم را براي رزرو بليت مسكو جمع كند. شاگردان كرش پس از پيروزي مقابل قطر، تساوي برابر چين و شكست دادن ازبكستان، در حالي در چهارمين بازي‌شان در انتخابي جام جهاني روسيه فردا به مصاف كره جنوبي مي‌روند، كه در بهترين شرايط قرار دارند. آنها سه سال و چهار ماه است كه در آسيا نباخته‌اند و آخرين شكست تيم ملي به سال 92 برمي‌گردد. آخرين بار در روز اول خرداد سال 92، در ديداري دوستانه سه بر يک به عمان باخت اما پس از آن تيم ملي ايران ديگر هيچ گاه در بازي‌هاي رسمي و دوستانه برابر آسيايي‌ها بازنده نبوده است و ركورد شكست‌ناپذيري تيم ملي به 28 بازي رسيده است. اين مسئله بدون شك به خط دفاعي قدرتمند تيم ملي كشورمان بر مي‌گردد كه قدرتش را در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني بار ديگر به رخ حريفان كشيده است و تيم ملي در اين مرحله گلي را از حريفان در سه بازي اخير دريافت نكرده تا بهترين خط دفاعي مسابقات انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا متعلق به كشورمان باشد. هرچند اصرار بر بازي دفاعي و عدم ارائه يك بازي زيبا در مسابقات اخير تيم ملي، انتقاد برخي از كارشناسان را به همراه داشته، اما همه متفق‌القول هستند كه ايران با كرش نتيجه مي‌گيرد و سرمربي پرتغالي با توجه به داشته‌هايي كه دارد، بهترين تاكتيك را براي تيم انتخاب كرده است.
 
كره‌اي‌ها به دنبال انتقام
در سوي ديگر كره‌اي‌ها هم با هفت امتياز از سه بازي، دوشادوش ايران در انتخابي جام جهاني حركت مي‌كنند. آنها تنها به خاطر تفاضل گل پايين‌تر است كه در رده دوم قرار گرفته‌اند. كره‌اي‌ها پس از پيروزي مقابل چين، تساوي عجيب برابر سوريه و برد قطر، آماده رويارويي با ايران شده‌اند. كره‌اي‌ها در حالي به تهران آمده‌اند كه در سه بازي اخيرشان با ايران بازنده بوده‌اند و نزديك به 42 سال است كه در تهران نتوانسته‌اند مقابل ايران به برتري برسند. آخرين ديدار ايران و كره به سال گذشته بر مي‌گردد كه تيم ملي فوتبال كشورمان در يك بازي دوستانه با تك گل سردار آزمون توانست كره را شكست دهد. با اين حال كره جنوبي با تركيبي از لژيونرهايي از تاتنهام و کريستال پالاس تا الغرافه و لخوياي قطر به تهران آمده و سرمربي و بازيكنان اين تيم با خط و نشان كشيدن براي تيم ملي كشورمان راهي تهران شده‌اند.

بدون شك مهم‌ترين بازيكن كره سون هيونگ مين است، هافبك باشگاه تاتنهام انگليس كه اين روزها ستاره ليگ برتر جزيره و تيم ملي کره است. او در بازي با قطر توانست گل پيروزي تيمش را به ثمر برساند اما در همان بازي مصدوم شد تا حضور در برابر ايران در هاله‌اي ابهام قرار بگيرد، هرچند او گفته است تلاش مي‌كند مقابل ايران بازي كند. کره‌ جنوبي در سه بازي اول، شش گل زده و بهترين خط حمله مسابقه‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آسيا را در اختيار دارد و جدال بهترين خط دفاع مسابقه‌ها با بهترين خط حمله، جذاب‌ترين نکته اين ديدار است.
 
جنگ رواني قبل از مسابقه
كره‌اي‌ها مانند بازي‌هاي گذشته با به راه انداختن جنگ رواني به دنبال نتيجه گرفتن در تهران هستند و هنوز خاطره مشت‌هاي گره كرده كرش رو به نيمكت‌شان در بازي خرداد 92 در اولسان را فراموش نكرده‌اند و به همين خاطر رسانه‌هاي خبري کره با انتشار تصاوير مشت‌هاي گره کرده كرش از اشتيليکه خواستند هم انتقام آن شکست تلخ اولسان و هم انتقام شکست سال قبل خود در تهران را از ايران بگيرد. جنگ رواني كره‌اي‌ها پس از بازي با قطر آغاز شد و عكس‌هاي مشت‌هاي گره كرده‌شان در فرودگاه قبل از پرواز به ايران منتشر شد. ورود كره‌اي‌ها با ماسك‌هاي مشكي به تهران، مصاحبه توهين‌آميز ملي‌پوش كره عليه ايران و بهانه‌جويي از امكانات ضعيف تمريني در ايران، نمونه‌هايي از جنگ رواني كره قبل از بازي فرداست، حاشيه‌هايي كه بازيكنان تيم ملي تأكيد كرده‌اند پاسخ آن را در زمين مسابقه خواهند داد. اوسيانو دآکروز، دستيار كرش هم ديروز در واكنش به جنگ رواني كره‌اي‌ها گفت: «کره‌اي‌ها از ما وحشت دارند و به همين خاطر نقاب زده‌اند ولي در روز بازي مجبور هستند که نقاب‌هايشان را بردارند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن