محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827644419
جذابیت های سه سلبریتی و علت استقبال از فیلم فروشنده!+تصاویر
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: در دو حالت، تبلیغات یک فیلم موثر می افتد و فیلم خوب می فروشد. یکی اینکه فیلم، نظر مخاطب بالفعل را جلب کند و باعث شود تا تبلیغات شفاهی و اصطلاحا فرد به فرد شکل بگیرد.
فیلم «فروشنده»
در دو حالت، تبلیغات یک فیلم موثر می افتد و فیلم خوب می فروشد. یکی اینکه فیلم، نظر مخاطب بالفعل را جلب کند و باعث شود تا تبلیغات شفاهی و اصطلاحا فرد به فرد شکل بگیرد. حالت دوم هم این است که تبلیغات فیلم بدون توجه به کیفیت آن، مخاطبان بالقوه را اغوا کند. حالا اگر این دو حالت با هم وجود داشته باشد، طبیعی است که فروش فیلم رکوردشکنی هم خواهد کرد. درباره فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی هر دوی این حالت ها وجود دارد اما پرداختن به جزییات هر یک از حالت ها، خود می تواند دید روشن تری نسبت به شیوه های تبلیغی و اقناعی به دست بدهد.
* کیفیت فیلم و تبلیغات فرد به فرد: درباره کیفیت فیلم چند شاخص وجود دارد. یکی از آنها تازگی و جذابیت قصه فیلم و دیگری استفاده از سه عنصر اروتیسم، طنز و تنش است. در فیلم فروشنده، قصه فیلم تازگی دارد زیرا در سینمای ایران تاکنون چنین قصه ای به این شیوه روایت نشده بود. ضمن این که این قصه و گره آن با توجه به اینکه وجهی جنایی - پلیسی و قهرمان پرور دارد، برای مخاطب جذاب است. اما همچنان که گفته شد افزون بر این سه عنصر اوتیسم، طنز و تنش نیز در ایجاد جذابیت برای مخاطب نقش دارند. البته اروتیسم به معنای مصطلحش در فیلم فروشنده وجود ندارد. این عنصر به صورتی پنهان در برخی دیالوگ ها بازنمایی شده است. وجه طنز فیلم نیز عمدتا در سکانس های مربوط به کلاس درس پوشش داده شده و عنصر سوم که تنش (خشونت یا...) است در سکانس اولیه فیلم و به مرور در میانه و پایان.اما همچنان که پیداست سه عنصر نام برده در فیلم های فرهادی و به ویژه در فیلم فروشنده، چندان برجسته و عیان نیست که بتوان بهره گیری از این سه عنصر را دستمایه اصلی ایجاد جذابیت برای فیلم قلمداد کرد. بنابراین در شاخص های مربوط به کیفیت فیلم باید به دنبال موردهای دیگری گشت که باعث ایجاد جذابیت برای مخاطب و اقناع او برای ترغیب دیگران به تماشای فیلم می شود.
در این باره باید به کارگردانی کار، بازی های بازیگران، میزانسن و دیالوگ ها و روایت فیلمنامه ای اشاره کرد. «فروشنده» در این شاخص های اخیر فیلم ناموفقی نیست. کارگردانی کار اگرچه معمولا از چشم مخاطب عام پنهان می ماند، اما به شیوه ای ناخودآگاه در رضایت مخاطب از فیلم نقش مهمی دارد. غیر از کارگردانی، دیگر مولفه های نامبرده مثل دیالوگ نویسی، بازی ها، روایت در فیلمنامه و میزانسن ها می تواند بیشتر برای مخاطب قابل مشاهده باشد.اگرچه فیلمنامه ضعف های اساسی دارد و بسیاری از مخاطبان عام این فیلم را نیز تا امروز شاکی کرده است اما برخی دیالوگ ها و بازی عماد و پیرمرد متجاوز در کنار تعدادی از میزانسن ها، می تواند نظر مخاطبان را برباید. فیلم «فروشنده» اگرچه در مقایسه با دیگر فیلم های روی پرده، درخشان و درجه یک است اما با این همه به نظر می رسد که در مقایسه با دیگر کارهای فرهادی حرف زیادی برای گفتن ندارد. از این رو ممکن است نتواند چندان مخاطبان را راضی کند تا دیگران را هم به دیدن فیلم تشویق کنند.
* اغواگری تبلیغات: اغواگری مهمترین کارکرد تبلیغات است. برای اینکه تبلیغ یک فیلم موفق باشد، باید مخاطب آن تبلیغ، به آرمانی ترین شیوه ممکن اغوا شود و تصور ادامه زندگی بدون دیدن آن فیلم برایش تصوری رنج آور و آزار دهنده باشد اما همه فیلم ها به این درجه از اغواگری در تبلیغات نمی رسند. به هر حال درباره «فروشنده» قضیه کمی جالب تر است. به دست آوردن دو جایزه معتبر کن در فیلمنامه نویسی و بازیگری، مهم ترین رکن تبلیغاتی اغواگرانه را برای فیلم رقم زده است.
از این نظر کسب این جوایز، همه مخاطبان خاص سینما را ترغیب می کند تا برای دیدن این فیلم به سینما بروند اما جوایز جهانی برای همه مخاطبان سینما ارزش یکسانی ندارد. بنابراین مولفه های دیگری نیز در این باره دخالت دارند. یکی از مهمترین آنها حضور چهره های محبوب یا اصطلاحا «سلبریتی ها» است. در فیلم «فروشنده» سه سلبریتی بسیار محبوب حضور دارند! شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی. این سه اسم به خودی خود برای تماشاگر جذابیت دارند و فیلم «فروشنده» به خوبی توانسته از جذابیت زوج هنری شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با توجه به خاطره دو اثر محبوب «درباره الی» و «شهرزاد» استفاده اغواگرانه ببرد.منهای این موضوع، نکته دیگری که از قضا درباره فیلم «فروشنده» بیش از سایر شاخص ها اهمیت دارد، شاخص «تکرار» است. در دو سه ماه گذشته نام فیلم «فروشنده» بیشتر از هر فیلم دیگری در رسانه ها منتشر شده است. نکته جالب تر این است که بدانیم مخاطبان سینما عمدتا از طبقه متوسط جامعه هستند. این طبقه به لحاظ مصرف فرهنگی و رویکرد سیاسی عمدتا به اصلاح طلبان گرایش بیشتری دارند.
از این رو هر مقدار که رسانه های اصولگرا بیشتر بر ضد یک فیلم مطلب منتشر کند، امکان تبلیغ برای آن فیلم در میان افراد طبقه متوسط جامعه بیشتر می شود. تکرار بیش از انتظار مطالب منتشر شده درباره فیلم «فروشنده» از سوی برخی چهره های منتسب به جناح سیاسی اصولگرا، به یک گونه مبارزه نمادینی را میان طبقات اجتماعی متوسط علیه آن افراد رقم زد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که سایر حوزه های فرهنگی از جمله کنسرت های موسیقی و تئاترها نیز در تیررس انتقادهای شدیدی قرار گرفته بودند. به هر حال به نظر می رسد که فروش فیلم فرهادی بیش از آن که مبتنی بر کیفیت فیلم یا پرداخت داستانی آن باشد به جوایز سینمایی و انتقادهای موافق و مخالف درباره آن ارتباط داشته باشد.
توده ای شدن یک اثر نخبهدکتر محبوبه مهرابی، جامعه شناس: «فروشنده» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی، این روزها در برخی سینماهای ایران و جهان اکران شده است. این فیلم با استقبال گسترده و کم سابقه ای مواجه شد، به طوری که رکورد بیشترین فروش روز اول اکران را در تاریخ سینمای ایران از آن خود کرد. استقبال به گونه ای بود که حتی برخی از سینماها سانس های جدیدی را برای اکران آن به برنامه های خود اضافه کردند. صف های طولانی و حتی به راه افتاده بازار سیاه فروش بلیت که در برخی موارد بلیت 12 هزار تومانی آن به قیمت 50 تا 60 هزار تومان به فروش می رسید به گفته کارگردان فیلم هم کمی بالاتر از حد انتظار بود. این اتفاق را می توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد و دلایل مختلفی برای آن مطرح کرد.از اولین روزهای ساخت فیلم و اعلان عمومی شروع فیلمبرداری و مطرح شدن جسته و گریخته داستان فیلم و حتی مکان ساخت آن و بحث هایی از این دست، منجر به تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم فیلم قبل از اکران و حتی قبل از ساخت آن شد و کنجکاوی سینمادوستان و برخی مردم عادی را برانگیخت.همچنین شهرت، محبوبیت و موفقیت های قبلی کارگردان فیلم (که این هفتمین فیلم بلند او در کارنامه اش است) نیز موجب اشتیاقی شد که در انتظار ساخت و اکران آن باشد. اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار را کسب کرد و همچنین اغلب فیلم های دیگرش مانند «درباره الی»، «شهر زیبا» و «چهارشنبه سوری» با استقبال خوبی مواجه شد که به نظر می آید روایتگری و قصه پردازی متفاوت فرهادی درباره مسائل و دردهای جامعه و همذات پنداری مردم با موضوع داستان هایش و فضای ملموس آن باعث شده که مطرح شدن نام وی به عنوان کارگردان یک فیلم یا نویسنده آن، خود به تنهایی بخشی از مردم را به سوی سینما روانه کند.
علاوه بر اینها، بازیگرانی در این فیلم انتخاب شده بودند که هر چند در میان مخاطبان تخصصی سینما، چهره هایی قابل ستایش بودند اما این دو بازیگر با حضور در سریال شهرزاد محبوبیت خود را در میان عموم کسب کرده بودند. سریال شهرزاد که اخیرا هر دوشنبه در سطح گسترده ای در سراسر کشور توزیع می شد باعث شد بازی هماهنگ تر علیدوستی و شهاب حسینی از قبل در ذهن ها باقی بماند و انتخاب بسیار مناسبی جلوه کند؛ این مورد نیز بخشی از مردم را که بازی یک بازیگر یا بازیگرانی خاص ملاک اصلی شان برای انتخاب تماشای یک فیلم است، به گیشه فرا خواند.موفقیت های «فروشنده» در سطح بین المللی و نقدهای بسیار جالب توجه از افراد مطرح در سینمای جهان و استقبال جهانی از آن نیز یکی از دلایل فروش گسترده این فیلم است، به طوری که کسب بهترین جوایز در بالاترین سطوح هنری سینمای جهان برای بخش های متفاوت این فیلم، کنجکاوی بسیاری را برانگیخت که باعث شد بسیاری طعم خوش این فیلم را از دست ندهند.
نکته دیگر بر می گردد به شرایط خاص ساختاری و اجتماعی جامعه ما! جامعه ای که هر روز به سمت مدرنیته و جهانی شدن پیش می رود. طبیعتا از شاخصه های آن نیز استقبال می کند، هنر و اهمیت دادن به آثار و فعالیت های هنری در سطح عموم یکی از نشانه های منزلت و طبقه اجتماعی افراد در جامعه است. بنابراین می توان گفت استقبال گسترده از این اثر هنری دستمایه ای برای کسب هویت مدرنی است که فرصت آن را «فروشنده» و شهرت جهانی اش خلق کرده است.از طرفی شایعاتی مبنی بر توقف اکران فیلم باعث برانگیخته هیجاناتی شد که اشتیاق برای تماشای هر چه زودتر آن را فراهم کرده بود. البته فضای قابل درک و ملموس اجتماعی که در این فیلم حاکم است منتج به تبلیغ خودجوش اثر از سوی مردم شد.عوامل درونی (مربوط به فیلم و اثر هنری) و بیرونی (تبلیغ، هیجان و جوایز) فوق الذکر و دیگر عواملی که در اینجا مجال تفصیل آن نیست باعث شد که فیلم «فروشنده» با استقبال گسترده ای مواجهه شده و رکوردهای قابل توجهی را به ثبت برساند.البته قابل ذکر است که اگر ترکیب جمعیتی استقبال کنندگان در دسترس بود و یا به عبارتی دیگر اگر آماری از گروه سنی، جنسیت، تحصیلات و ... را نظام سینمایی ایران فراهم یا اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی از مخاطبان می کرد، مطمئنا می توان تحلیل های تخصصی تر و دقیق تری از این اتفاق سینمایی داشت اما در کل به نظر می رسد هیجانات گاه و بیگاه حاکم بر جامعه و توده های مردم که برخاسته از عوامل مختلفی است و موجب شکل گیری کنش های عاطفی و هیجانی می شود، میزان فروش این فیلم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است! هیجاناتی که سابقا در موارد مختلف مثل استقبال از تشییع پیکر یک خواننده یا حملات گسترده به صفحات شخصی هنرمندان یا ورزشکاران نیز دیده شده است.
سابقه تاریخی این عواطف نشان می دهد که در شرایطی که مخصوصا احساسات میهنی افراد برانگیخته شود به شدت در میدان حضور پیدا می کنند و یک انبوه خلق را شکل می دهند. البته نمی توان به صورت قطعی این فرضیه را ارائه کرد که مخاطبان گسترده فروشنده کلا خصایص انبوه خلق را دارا هستند ولی با توجه به این که این گونه فیلم های هنری معمولا در تاریخ همه ملت ها دور از علاقه عموم بوده است، به نظر می رسد این حد از استقبال نمی تواند نشان از تناظر فیلم با تخصص مخاطبان و حاکی از یک کنش عقلانی مبنی بر آگاهی بوده باشد. اینگونه شد که شرایط بین سرنوشت درونی و بیرونی اثر فاصله ایجاد کرد که آن را البته باید به فال نیک گرفت. هفته نامه مثلث اخبار مرتبط :«فروشنده» اصغر فرهادی به لندن می رود!زمان اکران «فروشنده» اصغر فرهادی در ایران!فروشنده اصغر فرهادی چگونه فیلمی ست؟!«فروشنده» اصغر فرهادی کی به سینماها می آید؟!«فروشنده» اصغر فرهادی 4 میلیارد توسط تهیه کننده این سریال خریداری شد!
زیبایی و تناسب اندام
برای اینکه آرایش بهتر روی صورتت بشینه این محصول ها رو استفاده کن
با گوشیت خرید کن.جلوی درب خونه تحویل بگیر بهترین لوازم آرایشی دنیا با 90درصد تخفیف
در 45 چجوری میتونم این مقدار اضافه وزن باقیمانده رو از بین ببرم
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟
یکشنبه 18 مهر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
جذابیت های 3 سلبریتی؛ تحلیل دلیل استقبال از فروشنده
هفته نامه مثلث - محمد آشنا در دو حالت تبلیغات یک فیلم موثر می افتد و فیلم خوب می فروشد یکی اینکه فیلم نظر مخاطب بالفعل را جلب کند و باعث شود تا تبلیغات شفاهی و اصطلاحا فرد به فرد شکل بگیرد حالت دوم هم این است که تبلیغات فیلم بدون توجه به کیفیت آن مخاطبان بالقوه را اغوا کنداستقبال از فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا
مجله دنیای تصویر زیر سایه از امروز در سینماهای آمریکای شمالی به روی پردهی سینماها رفته است فیلمی در ژانر وحشت و به زبان فارسی که توسط بابک انوری فیلمساز ایرانی ساکن انگلستان ساخته شده است نکتهی قابل توجه واکنش مثبت اکثریت منتقدان به این فیلم ترسناک فارسی است منتقداناستقبال از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز + فیلم
استقبال از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز فیلم در این فیلم استقبال مردم از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز را می بینید به گزارش گروه فیلم و صوت ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در این فیلم استقبال مردم از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز را می بینید لیاستقبال مخاطبان از فيلم عاشورايي «هيهات»
استقبال مخاطبان از فيلم عاشورايي هيهات همزمان با آغاز ماه محرم هر چند اقبال مخاطبان نسبت به پرده سينما كمتر شده است اما فيلم هيهات و خشكسالي و دروغ نظر مخاطبان را به خود جلب كرد از ابتداي هفته با آغاز دهه اول محرم اقبال مخاطبان براي رفتن به سينما كاهش يافته است اما همچنااستقبال جالب مردم کره جنوبی از فیلم فروشنده!
استقبال مردم کره جنوبی از فیلم فروشنده به حدی بود که بلیط های این فیلم در جشنواره فیلم بوسان خیلی زود به فروش رسید فیلم فروشنده فیلم فروشنده که قرار است در بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان در سه نوبت نمایش داده شود در ساعات اولیه آغاز فروش اینترنتی بلیط ها در روز پنمراسم استقبال رسمی نخست وزير تايلند از رئیس جمهور کشورمان + فیلم
مراسم استقبال رسمی نخست وزير تايلند از رئیس جمهور کشورمان فیلم در این فیلم مراسم استقبال رسمی نخست وزير تايلند از رئیس جمهور کشورمان را مشاهده می کنید به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان در این فیلم مراسم استقبال رسمی نخست وزير تايلند از رئیس جمهور کشورماکل کل جالب مدیری و جاودانی در مورد جذابیت ورزش های مختلف + فیلم
کل کل جالب مدیری و جاودانی در مورد جذابیت ورزش های مختلف فیلم در این فیلم کل کل جالب مدیری و جاودانی در مورد جذابیت ورزش های مختلف را می بینید به گزارش گروه فیلم و صوت ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در این فیلم کل کل جالب مدیری و جاودانی در مورد جذابیت ورزش های مختلف ربازیگر فیلم «مرد عنکبوتی» به علت سرطان درگذشت!+تصاویر
بیل نان بازیگر سیاهپوست سینمای آمریکا در ۶۲ سالگی پس از مدتها مبارزه با بیماری سرطان چشم از جهان فروبست بیل نان بازیگر مرد عنکبوتی این بازیگر بیشتر برای نقشآفرینی در فیلم کار درست را بکن به کارگردانی اسپایک لی و سهگانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی شناخته میشود همچرا فیلمها با استقبال همراه شدهاند+فیلم
چرا فیلمها با استقبال همراه شدهاند فیلم برنامه سینمایی هفت در یک گزارش ویژه به بررسی دلایل فروش فیلمها پرداخته است به گزارش ایلنا در این گزارش که شب گذشته جمعه 2 شهریور از شبکه سوم سیما پخش شد با چند نفر از روزنامه نگاران درباره وضعیت اکران گفتگو شده استفیلم/ استقبال از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز
فیلم استقبال از سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال در شیراز شناسهٔ خبر 3786804 - سهشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰ ۴۴ استانها > فارس jwplayer display inline-block; دریافت 13 MB شیراز- سرمربی و مربی شیرازی تیم ملی فوتسال امروز در فرودگاه این شهر مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفتند-
تصویری
پربازدیدترینها