تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817107869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالات و مقامات اولين شهيد محراب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حالات و مقامات اولين شهيد محراب
نخستين بار سيماي آيت‌الله مدني را در قاب تلويزيون ديدم كه سخن مي‌گفت و اشك مي‌ريخت...
نویسنده : علي اكبري 


نخستين بار سيماي آيت‌الله مدني را در قاب تلويزيون ديدم كه سخن مي‌گفت و اشك مي‌ريخت. جذبه معنويتش درونم رخنه كرد و از خدا خواستم روزي‌ام كند بتوانم قدمي هر چند كوچك براي اين عبد صالحش بردارم... و خدا را شاكرم كه اين توفيق را پس از چند سال نصيب اين حقير كرد. نگاشتن از شخصيتي همچون آيت‌الله مدني كه حضرت امام از ايشان اين‌طور ياد مي‌كند:«اين چهره نوراني عمري را در تهذيب نفس و خدمت به اسلام و تربيت مسلمانان و مجاهده در راه حق عليه باطل گذراند و از چهره‌هاي كم‌نظيري بود كه به حد وافر از علم، تقوي، تعهد، زهد و خودسازي برخوردار بود» براي همچو مني بسيار ثقيل است و با قد و قواره بنده تناسبي ندارد، اما به حسب جاريه در روند كتاب به گوشه‌اي از زندگي اين بزرگوار مي‌پردازم:
سيد اسدالله مدني‌دهخوارقاني فرزند ميرعلي به شماره شناسنامه 295 در سال 1293ش (1323ق) در شهر دهخوارقان(1) از توابع تبريز به دنيا آمد. چهار ساله بود كه مادرش را از دست داد و در 16 سالگي غم از دست دادن پدر را متحمل شد. تحصيل را از مدرسه طالبيه تبريز آغاز كرد و در 17 سالگي براي كسب علم راهي قم شد. سيد اسدالله در جواب دوستانش كه به او مي‌گفتند:«اوضاع زمانه مساعد طلبگي نيست»، كنايه از اينكه منبر و روحاني طالبي ندارد، گفت:«حداقل ملا و واعظِ خودم كه مي‌شوم.» ايشان در قم از محضر اساتيدي همچون آيت‌الله حجت كمره‌اي، آيت‌الله خوانساري و امام خميني كسب فيض كرد و در سال 1321ش براي تكميل تحصيلات راهي نجف اشرف شد. در نجف شاگرد برجسته آيت‌الله سيدمحسن حكيم بود تا جايي كه به دستور ايشان تدريس هم مي‌كرد. آيت‌الله سيد ابوالقاسم خويي و آيت‌الله سيد عبدالهادي شيرازي از ديگر اساتيد ايشان بودند. سيد اسدالله در سال 1331 در ميان استقبال مردم به آذرشهر، زادگاه خود بازگشت و در آنجا سخنراني‌هاي پرشوري انجام داد.
 اين بازگشت نقطه عطف زندگي مبارزاتي آيت‌الله مدني به حساب مي‌آيد و از اين مقطع به بعد تبعيدهاي ايشان به دليل سخنراني‌هاي ضد رژيم آغاز شد. دره مرادبيگ، همدان، خرم‌آباد، ملاير، تهران، نورآباد ممسني، گنبد كاوس، بندر كنگان و مهاباد شهرها و روستاهايي هستند كه آيت‌الله مدني از سال 1331 تا 1357 به دلايل مختلف كه عمده آن تبعيد است، مدتي را در آنجا اقامت كرده است. البته همدان و اهالي آن بيشترين فيض را از حضور ايشان برده‌اند. تبريز آخرين ميعادگاه آن بزرگوار بود. سيد اسدالله مدني بعد از 22 ماه حضور در تبريز در 20 شهريور سال 1360 در سن 67 سالگي در كسوت امام جمعه و در قنوت نماز به آرزوي ديرينه‌اش رسيد و معشوق خويش را با جسمي در هم شكسته و رويي خونين ملاقات كرد.
كتابي كه در‌صدد معرفي آنيم، خاطراتي از برهه‌هاي مختلف زندگي آيت‌الله مدني است كه هر چند بسيار جسته و گريخته هستند، اما سعي بر اين بوده است بر روال زندگي مبارزاتي ايشان بسته شود و از آنجا كه جمع‌آوري خاطرات بر اساس مصاحبه با افراد نبود و استناد آنها به منشوراتي است كه از اين شهيد بزرگوار از سال 1360 تا 1390 چاپ و منتشر شده است، لذا كاستي‌هاي كتاب را بر ما ببخشيد. فرصت را مغتنم مي‌شماريم و به كساني كه نامشان در اين كتاب به عنوان راوي قيد شده است، پيشنهاد مي‌كنيم. انتشارات يا زهرا(س) به دليل استقلال كاري آمادگي دريافت و ضبط خاطرات اين عزيزان را دارد و به هر صورت كه تمايل دارند منتشر مي‌كند.
اميد دارم حضرت باري‌تعالي تمام ناخالصي‌ام را به اخلاص آيت‌الله مدني ببخشد و اين كتاب را برايم فتح بابي در جهت فهم بيشتر از معاني و تعاليم اسلامي و الهي قرار دهد. ان‌شاءالله.

*  پي‌نوشت‌ها در سرويس تاريخ «جوان» موجود است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن