تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803885072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پل روگذر«جهاد» به بهره برداری نرسید/نخستین پل خوی اسیر وعده ها شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری مهر؛
پل روگذر«جهاد» به بهره برداری نرسید/نخستین پل خوی اسیر وعده ها شد

پل روگذر خوی


شناسهٔ خبر: 3789817 - شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
استانها > آذربایجان غربی

.jwplayer{ display: inline-block; } ارومیه – روند احداث پل روگذر جهاد خوی از سال ۹۳ با هدف کاهش بارترافیکی در خوی آغاز و مقرر بود مهرماه امسال به بهره برداری برسد اما گویی این طرح برای افتتاح راه طولانی در پیش دارد. خبرگزاری مهر- گروه استانها: شهرستان خوی با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر و با وجود گذشته تاریخی طولانی در بسیاری از نقاط شهر دارای بافت و مبلمان شهری قدیمی است که نشان از قدمت بالای این شهر دارند اما بسیاری از این بافت‌ها همچون خیابان‌ها نسبت به خیابان‌های امروزی، کم عرض هستند و به معضلی برای این شهر تبدیل شده اند. از سوی دیگر وضعیت معیشتی نامناسب مردم سبب شده است که مردمان روستاها برای تامین امرار معاش خود به شهرها مهاجرت کنند و هجوم چنین حجم جمعیتی از روستاها و سایر شهرهای اطراف خوی، باعث شده تا ترافیک سنگینی در خیابان‌های این شهر پدید آید که باعث آزار واذیت روحی و روانی شهروندان خویی شده است. وجود ترافیک‌های سنگینی که مشکلات گوناگونی را برای شهروندان بوجود می‌آورد، مسئولان شهری را وا داشت تا تصمیمی برای رفع این معضل اتخاذ کنند که در این هنگام شورای اسلامی شهر خوی طرحی مبنی بر آغاز ساخت پل غیرهمسطح «جهاد» را تصویب کرد. این پل روگذر که در سال ۹۳ استارت ساخت آن زده شد، قرار بود تا آغاز سال ۹۵ به اتمام برسد اما اکنون بیش از دو سال از ساخت پل غیرهمسطح می‌گذرد ولی این پروژه راه زیادی تا بهره‌برداری درپیش روی دارد.

روند زندگی ساکنین میدان جهاد دچار اختلال شده است نکته قابل تامل تغییر کاربری دادن این تقاطع غیرهمسطح از زیرگذر به پل روگذر است، چرا که به گفته برخی از مسئولان، متخصصان عمرانی تصمیم داشتند که این تقاطع غیرهمسطح به دلیل کم عرض بودن بلوار و هزینه خیلی پایین نسبت به پل روگذر، به صورت زیرگذر باشد ولی چگونه و به چه دلیل این تقاطع از زیرگذربودن به روگذربودن تغییر کاربری داد را باید اعضای شورای اسلامی شهر پاسخگو باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، بسیاری از مردم و ساکنین میدان جهاد از گردوغبار ناشی از پل و ترافیکی که در زمان‌های پرتردد در آن منطقه ایجاد می‌شود، کلافه شده‌اند و نیز کارو کاسبی مغازه‌داران این منطقه مختل شده است. در حال حاضر سوالهای زیادی بدون پاسخ باقی مانده اینکه آیا با طولانی کردن زمان اتمام ساخت پل روگذر جهاد باری از روی شانه شهروندان خویی برداشته‌اند یا باری دیگر بر شانه آن‌ها اضافه کردند؟ چه کسی ضرروزیان کسبه آن منطقه که دچار مشکل شده‌اند، پرداخت می‌کند؟ چه تعداد از مسئولان ساکن آن منطقه هستند تا مشکلات ساکنان را از نزدیک لمس کرده باشند؟ پل غیرهمسطح جهاد از زمان آغاز پروژه با فرازونشیب‌های فراوانی روبرو بوده است و با وجود تمامی انتقادات باید ببینیم چه زمانی وعده و وعید مسئولان جامع عمل به خود می‌پوشد.

پروژه احداث پل غیر همسطح جهاد قطعا تا ۱۰ آبان به بهره‌برداری می‌سد سخنگوی شورای اسلامی شهر خوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آماده‌سازی تیرورق های عرشه تقاطع غیر همسطح جهاد به اتمام رسیده و در حال رنگ آمیزی است و اجرای این پروژه در حال حاضر تسریع یافته و نمای رمپ غربی به اتمام رسیده و بخشی از نمای رمپ ضلع شرقی در دست اجراست. سجادچهره‌آرا افزود: فونداسیون ویژه چراغ‌های روشنایی و سیم‌کشی آن انجام شده و در مرحله نصب چراغ‌های روشنایی قرار دارد و همچنین ۵۰ درصد از جدول‌کشی عرشه انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: با ورود مجموعه عمرانی خود شهرداری برای اجرای این پروژه در حدود ۱۵ میلیارد ریال در بخش هزینه صرفه‌جویی می‌شود. سخنگوی شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر به وعده خوی مبنی بر افتتاح این پروژه در مهرماه سال جاری پایبند است اما با وجود همزمانی محرم و مهرماه شاید اتمام این پروژه حداکثر ۱۰ روز تاخیر داشته باشد و قطعا تا دهم آبان افتتاح خواهد شد.

ﭘﻞ روگذر جهاد ﻧﻘﺶ ﭼﻨﺪانی ﺩﺭ ﻛﺎﻫﺶ ﺑﺎﺭ ﺗﺮاﻓﻴکی ﻣﻴﺪاﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺩاﺷﺖ عضو دیگر شورای اسلامی شهر خوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ﺗﻴﺮﻫﺎی ﭘﻞ روگذر جهاد اﺯ ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎﺭ ﻗﺒﻠی ﺗﺤﻮﻳﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ و ﺑﻘﻴﻪ ﺗﻴﺮﻫﺎ ﺗﻮﺳﻄ ﺧﻮﺩ ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﺩﺭ ﺣﺎﻝ اﺟﺮا اﺳﺖ و ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻳﻚ و ﻧﻴﻢ ﺩﻫﻨﻪ ﻋﺮﺷﻪ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﺷﺪﻩ وﻫﻤﻪ ﻗﻂﻌﺎﺕ اﻋﻢ اﺯ ﺗﻴﺮﻫﺎ و ﻋﺮﺷﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻧﮓ‌ﺁﻣﻴﺰی بوده وﺗﺎ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ۱۰ﺭﻭﺯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻛﺎﺭ ﻧﺼﺐ ﺗﻴﺮﻫﺎ و ﻋﺮﺷﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. سیدعزیز جعفرزاده چهراقی بیان کرد: اﻳﻦ ﭘﻞ ﻧﻘﺶ ﭼﻨﺪاﻧی ﺩﺭ ﻛﺎﻫﺶ ﺑﺎﺭ ﺗﺮاﻓﻴﻜی ﻣﻴﺪاﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺩاﺷﺖ ﭼﺮا ﻛﻪ اﻛﺜﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎی ﻋﺒﻮﺭی ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻳی ﻏﻴﺮ اﺯﻣﺴﻴﺮی ﻛﻪ ﭘﻞ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ حرکت هستند. وی افزود: ﺑﻴﺶ اﺯ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﺩﺭﺻﺪ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﻫﺎ اﺯ ﻛﻨﺎﺭ ﮔﺬﺭ ﭘﻞ ﻋﺒﻮﺭ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ و ﻳﺎ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺟﻤﺸﻴﺪ ﺁﺑﺎﺩ و ﺁﻥ ﻃﺮﻓ‌ﻬﺎ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺭﻓﺖ و ﻳﺎ اﻛﺜﺮا ﺩﻭﺭﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺯﺩ و ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﻴﺪاﻥ ﻣﺮﻛﺰی ﻳﺎ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﻛﺎﺭﮔﺮ و ... ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺭﻓﺖ و ﺗﻨﻬﺎ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ ۳۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﺨﻮاﻫﻨﺪ اﺯ ﺭﻭی ﭘﻞ ﺑﮕﺬﺭﻧﺪ و ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪی و ﻣﺤﻠﻪ و ﻓﻴﺮﻭﺭﻕ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﭘﺲ ﺗﺮاﻓﻴﻚ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺳﻨﮕﻴﻨی ﺯﻳﺮ ﭘﻞ ﺑﺮﻗﺮاﺭ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮﺩ و ﺑﺎﻻی ﭘﻞ ﺧﻠﻮﺕ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ. عضو شورای اسلامی شهرخوی خاطرنشان کرد: ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ اﻳﻦ ﭘﻞ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ و ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺷﻮﺭا ﻭ ﺷﻬﺮﺩاﺭی اﺗﻤﺎﻡ ﺁﻥ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺪﻟﻴﻞ ﻛﺎﺭﺷﻜنیﻫﺎی ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎﺭاﻥ ﻗﺒلی ﺗﺎ ﺑﻪ اﻣﺮﻭﺯ ﭘﺮﻭﮊﻩ  ﺑﻪ ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﺗﺤﻮﻳﻞ داده ﻧﻤی شﺷﺪ ﻛﻪ بلاخره ﺩﺭ ﻃی ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻧﻬﺎﻳی شد و ﺑﺨﺶ ﺑﺰﺭﮔی اﺯ ﻋﺮﺷﻪ و ﺗﻴﺮﻫﺎ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﺧﻮی شده و به‌محضﺁﻣﺎﺩﻩ‌ﺳﺎﺯی ﻗﻂﻌﺎﺕ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﮔﺎﻩ و ﺭﻧﮓ‌ﺁﻣﻴﺰی ﺟﻬﺖ ﻧﺼﺐ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﻣﻨﺘﻘﻞ و ﻋﺮﺷﻪ ﺳﻮاﺭ ﺧﻮاﻫﺪ شد و تلاش ﻫﻤﻪ اعضا ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ اﻳﻦ ﭘﻞ ﻛﻪ اﻭﻟﻴﻦ ﭘﻞ ﺷﻬﺮی ﺧﻮی اﺳﺖ، می باشد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن