تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814252438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار همداني از مقابله با فتنه‌گران تا برخورد پدرانه با دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سردار همداني از مقابله با فتنه‌گران تا برخورد پدرانه با دانشجويان
نویسنده : دكترعلي محمد‌نائيني 
شهيد بزرگوار همداني يكي از شهيدان شاخص انقلاب اسلامي است. جلوه‌هايي از اين شاخص بودن را در تكريم و تعظيم مردمي و گسترده در تشييع تهران و همدان همه ديدند. سرلشكر شهيد همداني در دوران پيروزي انقلاب، دفاع مقدس، ميدان جنگ سخت و نرم و جغرافياي مقاومت در ابعاد مختلف بسيار فعال و مؤثر و نقش‌آفرين بودند.
ايشان در همه اين عرصه‌ها در همه دوران يك مدير جهادي شاخص بود. متدين، با تقوا، فعال، دلسوز، مهربان، ولايي، استكبارستيز و با بصيرت و برخوردار از فهرستي از كمالات و فضايل بود. يك حزب‌اللهي به معناي واقعي كلمه بود. يك انسان كامل و متدين انقلابي بود. عاشق حضور در ميدان‌هاي جهاد و شهادت بود.
خوب است همه ابعاد شخصيت اين شهيد بزرگوار مورد توجه قرار گيرد. يك نمونه آن فتنه ۸۸ است. در جريان فتنه پيچيده‌اي كه اتفاق افتاد، دو ويژگي به‌طور جدي و همزمان از ايشان ظهور و بروز داشت. از يك طرف در مورد كساني كه فتنه و آشوب‌هاي خياباني به راه انداختند، موضع‌گيري ايشان صريح و قاطع بود. ايشان كار جريان فتنه را جنگ با نظام مي‌دانست. جريان فتنه را جرياني مي‌دانست كه امنيت جامعه و اعتبار نظام را هدف قرار داده است. از طرف ديگر، شهيد همداني به شدت مراقب بودند و حساسيت جدي داشتند كه در جريان درگيري‌ها و آشوب‌هاي خياباني به كسي بي‌جهت ظلم نشود. زماني كه گزارشي به ايشان مي‌رسيد، با دقت و با متانت، سعه صدر و مهرباني فوق‌العاده‌اي رسيدگي مي‌كرد تا جلوي ظلم احتمالي به افراد گرفته شود و بر مدار حق و انصاف تصميم گرفته شود.
همچنان كه در برابر دشمن و جريان فتنه صلابت و اقتدار داشتند، با گروه‌هاي مختلف مردم كاملاً مهربان بود. به ويژه در ارتباط با دانشجويان با احترام و محبت برخورد مي‌كرد. در جريان اتفاقاتي كه بعد از انتخابات رخ داد، به جهت ابعاد فتنه و عمليات ميداني گسترده‌اي كه در جهت مقابله و مهار فتنه‌گري فتنه‌گران پيش‌بيني شده بود، در مواردي گاهي با رفتار غلط و خطايي مواجه بوديم كه ايشان تذكر جدي مي‌دادند.
شهيد همداني به جهت مسئوليتي كه داشتند، مراقبت مي‌كردند تا به كسي ظلم نشده باشد. وقتي با تعدادي از دانشجويان در ارتباط قرار گرفتند و متوجه شدند در برخورد با آنها زياده‌روي شده و مرتكب خطا شده‌اند، بلافاصله با همان روحيه مردمي و محبت‌آميزي كه اين برادر شهيد عزيز داشتند، فعال مي‌شدند و نقش مهمي در آرام كردن فضا داشتند.
اگر فردي بي‌جهت در درگيري‌هاي خياباني دستگير شده بود و احساس مي‌كرد واقعاً ظلمي اتفاق افتاده يا فرد مرتكب جرمي نشده، اشتباهي اتفاق افتاده، با حساسيت كامل و جدي دست به‌كار مي‌شد. بدون توجه به گرايش سياسي فرد، پيگيري مي‌كرد تا فرد آزاد شود، اما همين شهيد بزرگوار در برابر اشرار، اراذل و كساني كه فتنه و آشوب‌هاي خياباني را به راه انداختند و مديريت مي‌كردند و برخي هم مسلح بودند كوتاه نمي‌آمد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن