تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813063562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشین بان کی مون معرفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی شش نشست نظرخواهی و رای گیری های غیر رسمی سرانجام آنتونیو گوترس نخست وزیر سابق پرتغال و کمیسر عالی پناهندگان این سازمان را به عنوان نامزد نهایی دبیرکلی این نهاد معرفی کردند.

 
اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه بدنبال 5 نشست نظرخواهی و رای گیری های غیر رسمی که از 26 ژوئیه امسال آغاز شده بود در یک رای گیری سریع و بی سابقه "آنتونیو مانوئل د اولیورا گوترس" دیپلمات پرتغالی و کمیسر عالی پناهندگان این سازمان را به عنوان گزینه نهایی خود برای تصدی مقام دبیر کلی این نهاد معرفی کردند.
 

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت در پی این نشست با حضور در جمع خبرنگاران این تصمیم گیری را یک تصمیم گیری تاریخی و بی سابقه توصیف کرد.
 
 
جانشین بان کی مون معرفی شد


رای گیری در مورد انتخاب نهایی گوترس به این مقام فردا پنجشنبه انجام خواهد شد و به این ترتیب با پایان گرفتن دوران تصدی بان کی مون در 31 دسامبر امسال، گوترس به مدت 5 سال دبیر کلی این نهاد بین المللی را به عهده خواهد گرفت.

در جریان این انتخابات13 نفر از شخصیت های سیاسی جهان و مقامات فعلی سازمان ملل خود را نامزد این سمت کرده بودند که سه نفر از آن ها بتدریج انصراف دادند و شورای امنیت در نشست های پی در پی خود در طول 3 ماه گذشته به بحث و بررسی در مورد 10 نامزد باقی مانده یعنی :

هلن کلارک نخست وزیر سابق نیوزیلند، کریستینا جورجیوا کمیسر همکاری های بین المللی اتحادیه اروپا از کشور بلغارستان، آنتونیو گوترس از پرتغال، ووک یرمیچ از صربستان، میر اسلاو یاژچاک از اسلواکی، دانیلو تورک از اسلوانیا، سوزانا مالکورا از آرژانتین، ایرینا بوکووا مدیر کل یونسکو از کشور بلغارستان، ناتالیا گرمن از کشور مولداوی و سرحان کریم از کشور مقدونیه مشغول بود.

روال انتخابات دبیر کلی سازمان ملل بدلیل ابهامات عدیده و عدم شفافیت و شمول همواره از سوی گروه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد جهان از جمله گروه "کمپین یک نفر برای 7 میلیارد نفر" و گروه موسوم به "الدرز" یا "ریش سفیدان" که نلسون ماندلا رهبر فقید افریقای جنوبی بنیانگذار آن بود مورد انتقاد قرار گرفته است.

از نظر این نهادها منوط دانستن سرنوشت رهبری تشکیلاتی که نمایندگی بیش از 7 میلیارد نفر مردم جهان را بعهده دارد به تصمیم و نظر نمایندگان 5 عضو دائمی شورای امنیت، یکی از بزرگترین ضعف های این نهاد بین المللی و سرسپردگی آن در مقابل نفوذ قدرت های بزرگ جهان است.




۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن