تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی مرسی شرط ترکیه برای عادی‌سازی روابط با مصر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آزادی مرسی شرط ترکیه برای عادی‌سازی روابط با مصر
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد شرط عادی شدن روابط این کشور با مصر، آزادی «محمد مرسی» و تمام اعضای اخوان المسلمین است که بعد از کودتای «عبدالفتاح السیسی» زندانی شدند.
به گزارش نامه نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تا زمانی که دولت کنونی مصر «محمد مرسی» رئیس جمهور سرنگون شده پیشین این کشور و تمام حامیان او را از زندان آزاد نکند، روابط ترکیه و مصر به حالت عادی باز نخواهد گشت. اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سعودی «روتانا» با بیان اینکه دولت کنونی مصر نتیجه یک کودتای نظامی علیه دولت قانونی پیشین است، گفت وضعیت در مصر باید اصلاح شده و همگان از دموکراسی بهره‌مند شوند. وی تاکید کرد که روابط دوجانبه ترکیه و مصر در سطح ریاست جمهوری هرگز عادی نخواهد شد مگر اینکه مُرسی و دیگر اعضای اخوان المسلمین آزاد شوند. به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» اردوغان با اشاره به اینکه «عبدالفتاح السیسی» در زمان ریاست جمهوری مرسی عهده‌دار وزارت دفاع این کشور بود اما علیه او کودتای نظامی انجام داد، این اقدام را غیرقابل قبول توصیف کرده و افزود دولت مرسی اکثریت 52 درصدی آرای انتخابات را به دست آورده بود. رئیس جمهور ترکیه البته در پایان اضافه کرد که در صورت آزاد شدن مرسی روابط دوجانبه دو کشور، مخصوصا روابط تجاری به حالت عادی باز می‌گردد. وزارت خارجه مصر نیز در واکنش به این اظهارات اردوغان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «از اظهار نظر درباره صحبت‌هایی که رئیس جمهور ترکیه از گفتن آنها خسته نمی‌شود، خودداری می‌کند.» اظهارات رئیس جمهور ترکیه در رابطه با موانع عادی‌سازی روابط با مصر در حالی است که پیشتر برخی مقامات دولتی این کشور گفته بودند روابط با مصر به زودی به حالت عادی بازمی‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
رییس جمهور سابق مصر در فهرست تروریست ها
درخواست عفو بین‌الملل برای توقف احکام اعدام در مصر
محمد مرسی بار دیگر به حبس ابد محکوم شد
آخرین خواسته مرسی از دخترش چه بود؟



۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن