تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813022913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم‌نوازی صنعت برق در بورس | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شاخص‌ها دیروز گرچه به لطف حرکت مثبت خودرویی‌ها کمی مثبت شدند، اما در نهایت با کاهش قیمت سهام معدنی‌ها افت داشتند به‌طوری‌که شاخص کل ٢٢ واحد و شاخص قیمت هشت واحد کاهش یافتند.

به گزارش تراز ،شاخص‌ها دیروز گرچه به لطف حرکت مثبت خودرویی‌ها کمی مثبت شدند، اما در نهایت با کاهش قیمت سهام معدنی‌ها افت داشتند به‌طوری‌که شاخص کل ٢٢ واحد و شاخص قیمت هشت واحد کاهش یافتند. دیروز عرضه اولیه شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج با نماد معاملاتی بکهنوج با قیمت ٩هزارو ٣٠٠ ریال به ازای هر سهم صورت گرفت. این شرکت فعال در صنعت نیروگاهی سومین شرکت در این گروه است که در یک‌سال اخیر وارد بورس شده است. در اسفند ٩٤ شرکت برق دماوند وابسته به بانک دی وارد بورس شده است و در خرداد ٩٤ مدیرت انرژی تابان‌هور متعلق به سرمایه‌گذاری امید مورد پذیرش قرار گرفت. 
با آمدن برق کهنوج وزنه این صنعت در بورس سنگین‌تر شده است. قبلا هم شرکت مپنا در قالب بزرگ‌ترین هلدینگ ساخت نیروگاه و همچنین شرکت تابعه عسلویه مپنا در بورس پذیرفته شده‌اند. شرکت برق کهنوج مالک یک نیروگاه کوچک ٧٥مگاواتی و نیروگاه شوباد است. نیروگاه شوباد شامل دو نیروگاه گازی و یک نیروگاه بخار است که مجموعه نیروگاه سیکل ترکیبی ٤٨٤مگاواتی را تشکیل می‌دهد. نیروگاه‌های گازی در زمستان ٩٣ و خرداد ٩٤ راه افتاده‌اند و نیروگاه بخار در آذر ٩٥ راه می‌افتد. از طرفی بازدهی نیروگاه سیکل ترکیبی ٢٠  درصد بالاتر از نیروگاه گازی است و از آنجایی‌که در چند ماه آینده نیروگاه تبدیل به سیکل ترکیبی می‌شود، سود پیش‌بینی‌شده سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥، به مقدار ٥٠  درصد افزایش یافته است.
 
از طرفی یک پروژه ٤٨٤مگاواتی در قالب فاز دو قرار است چهار سال پس از بهره‌برداری فاز اول راه‌اندازی شود. از خبرهای دیگر، آماده‌شدن شرکت آسان‌پرداخت با نماد آپ برای عرضه در بورس است به‌طوری‌که سود سال مالی ٩٥ خود را ١٤٦٨ ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است. هیأت‌مدیره شیمی- دارویی داروپخش در نظر دارد به منظور اصلاح خطوط فرسوده و توسعه و افزایش ظرفیت و تولید محصولات جدید، سرمایه شرکت را از ٨,٥‌ میلیارد تومان به ٣٧.٤ ‌میلیارد تومان افزایش دهد.
 
این شرکت در تولید مواد اولیه دارویی فعالیت می‌کند و برای جلوگیری از خروج وجه نقد بابت مطالبات سهام‌داران در راستای اصلاح ساختار مالی و افزایش ظرفیت و اخذ تسهیلات مالی با توجه به سودآوری عملیات مذکور به این افزایش سرمایه نیاز دارد. سهام‌دار عمده تاپیکو که در مجمع ٢٩ شهریور نتوانست در سود تقسیمی تصمیم‌گیری کند، بالاخره در ١٠ مهر با تقسیم سود ١٦تومانی موافقت کرد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد با وجود کاهش سود نسبت به سال قبل، حداکثر سودی بود که می‌توانست تقسیم کند و سهام‌داران جزء را راضی کند. شرکت ایران‌تایر اعلام کرده زمین پنج هکتاری واقع در جاده مخصوص شرکت هنوز به فروش نرفته، ولی آگهی فروش زمین دیروز درج شده است و پیشنهادات خریداران در ٢٦ مهر بازگشایی می‌شود.



منبع: شرق

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 13 مهر 1395 - 08:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن