تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803841391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجالس عزاداری امام حسین(ع) فریضه همگانی امر به معروف را آموزش دهند.


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فریضه همگانی امر به معروف را آموزش دهند.
معاون اجتماعی انتظامی استان گفت: مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) به عنوان مدارس ارزش های دینی، می بایست بیش از پیش به احیا و آموزش فریضه واجب و همگانی امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمانشاه سرهنگ "محمدرضا آمویی" فرا رسیدن ماه پیروزی حق بر باطل را به عموم مردم استان تسلیت گفت و عنوان کرد: عاشورا شورانگیزترین حماسه تاریخ بود که احساسات میلیون ها انسان را برانگیخت و از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی نیز گذشت و حرارتی در دل های مومنین ایجاد کرد که هرگز به سردی نمی گراید.
وی با اشاره به فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع) در ماه محرم اظهار داشت: هدف ایشان از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره پیامبر اسلام (ص) بود.
این مقام انتظامی ادامه داد: سقوط اخلاقی در میان قشری از جامعه، همچون یک بیماری مسری به سایر بخش های اجتماعی نفوذ پیدا می کند و فراگیر می شود، لذا ماه محرم فرصتی بسیار ارزشمند برای آمر به معروف و ناهی از منکر شدن است که به رستگاری جامعه ختم خواهد شد.
سرهنگ آمویی تصریح کرد: ماه محرم به دنبال ايجاد وفاق و همدلي در جامعه است و با توجه به شکاف بين نسلي ايجاد شده، بايد از اين ظرفيت عظيم براي جذب جوانان و پر کردن اين خلاء استفاده کرد.
وی بیان داشت: عده ای چهره امر به معروف و نهی از منکر را خشن تصور می کنند و این در حالی است که این فریضه تأکید بر نظارت همگانی و مبتنی بر محبت و دلسوزی و هدایت افراد دارد.
معاون اجتماعی انتظامی استان گفت: دشمنان اسلام سعی دارند با کمرنگ کردن فرهنگ امر به معروف در جامعه اسلامی، پایه های دینی و انسانی مسلمانان را از بین ببرند.
سرهنگ آمویی یادآور شد: مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) به عنوان مدارس ارزش های دینی، می بایست بیش از پیش به احیا و آموزش این فریضه واجب و همگانی بپردازند.
وی خاطرنشان ساخت: عزاداری امام حسین (ع) در حقیقت عزت اسلام و مسلمین را نشان می دهد و نباید به شیوه های غیر دینی و سبک های ناپسند برگزار شود.
این مقام انتظامی عنوان کرد: با فرا رسیدن ایام محرم برخی رانندگان با شعارهای متفاوت و بعضاً با نقش و نگارهای خاص، اتومبیل خود را مزین می کنند، که متأسفانه در این میان جملاتی به چشم می خورد بی حرمتی و هتاکی به ارزش ها را به دنبال دارد.
سرهنگ آمويي با بیان اینکه پلیس با شعارنويسي هاي سخيف برخورد خواهد کرد، افزود: گل مالی خودرو در میان جوانان امروزی دیگر هیچ شباهتی با سنت و رسوم گذشتگان ندارد و دل عزاداران واقعی امام حسین (ع) را به درد می آورد.
وی متذکر شد: زنجیر زنی بانوان در هیئات مذهبی ممنوع بوده و رعايت عفاف و حجاب نيز در مراسمات عزاداري ضرورري است، انتظار داریم بانوان ما این موارد را مدنظر قرار دهند و آلام دردهای ام مصائب(ع) باشند.
معاون اجتماعی انتظامی استان نصب شمايل و تمثال ائمه اطهار (ع) در سطح استان را هم ممنوع اعلام کرد و گفت: شأن و منزلت معصومين(ع) بالاتر از اين است که به تصوير کشيده شوند.
سرهنگ آمویی خواستار همکاري لازم هيئات مذهبي با عوامل انتظامي و پليس راهور شد تا به یاری خدا، مراسم امسال با شکوه تر از سال های قبل برگزار شود.
وی در پایان تأکید کرد: سپری کردن ماه محرم بدون کسب معرفت از جمله زیان های بزرگی است که می تواند افراد را از درک معنویات باز دارد، پس چه خوب است جوانان و نوجوانان ما در این ماه عزا، عزادار واقعی باشند و  و با بهره مندی از وقایع عاشورا، خود را در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون کنند.




۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن