تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819609294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی جذاب از زندگی مرتضی مهرزاد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: جزئیاتی جذاب از زندگی مرتضی مهرزاد
مرد دو متر و 44 سانتی‌متر والیبال نشسته ایران بعد از درخشش در پارالمپیک ریو حالا از کتابخوانی و علایق شخصی اش می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی مهرزاد یکی از ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک بود که بیشتر از همه قهرمانان این تیم دیده شد. قد بلند او دو متر و 44 سانتی‌متر و داستان زندگی و نحوه رسیدنش به تیم ملی والیبال نشسته، برای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های غیرایرانی، سوژه جذابی بود.
جالب است خود او هم در گفت‌وگویی که با روابط عمومی فدراسیون‌ ورزش‌های جانبازان و معلولان انجام داده، گفته برزیلی‌ها او را می‌شناختند حتی بهتر از همشهری‌هایش. در مدت پارالمپیک، مهرزاد در روزنامه‌ها و سایت‌های خارجی بیشتر از رسانه‌های داخلی دیده شد و شاید این حرف او به نوعی گلایه از رسانه‌های داخلی باشد.
مهرزاد از والیبال نشسته به‌عنوان معجزه زندگی‌اش یاد کرده و گفته است: ‌«والیبال نشسته، معجزه زندگی من بود و خوشحالم که توانستم در این رشته، توانمندی خودم را نشان دهم. حدود هفت سال است والیبال نشسته کار می‌کنم؛ البته سال‌های اول خیلی جدی نبود و فقط برای سرگرمی بازی می‌کردم اما در چند سال اخیر به صورت متمرکز و هدفمند در این رشته فعالیت می‌کنم.»
ریودوژانیرو، اولین المپیک مهرزاد و دومین تجربه او از یک تورنمنت برون‌مرزی است. او چهار سال پیش تصور نمی‌کرده که بتواند در فینال پارالمپیک حضور داشته باشد: «سخت‌ترین بازی من در پارالمپیک فینال با بوسنی بود، چراکه دیگر فرصتی وجود نداشت و بچه‌های تیم آمده بودند که انتقام شکست فینال لندن را در ریو بگیرند. زمانی که بازی فینال تمام شد و بردیم، خیلی خوشحال بودم. همه ما در این یک سال، منتظر این لحظه بودیم و احساسی که از برد و قهرمانی داشتیم، قابل توصیف نیست. موقع پخش فینال بازی‌های پارالمپیک لندن، هرگز تصور نمی‌کردم روزی خودم هم در همین میدان حضور داشته باشم و برای قهرمانی بجنگم.»
مهرزاد از توجهی که برزیلی‌ها به او داشته‌اند، می‌گوید: «توجه و استقبال مردم و ورزشکاران دیگر در برزیل خیلی عجیب و دیدنی بود و به نظرم آن‌قدری که در برزیل من را می‌شناختند، در شهرم هنوز من را نمی‌شناسند. دراین‌مدت توانستم چند کلمه به زبان پرتغالی یاد بگیرم و با همین کلمات مختصر با افرادی که به سراغم می‌آمدند، ارتباط برقرار می‌کردم.  فکر می‌کنم این اتفاق و شناخت مردم نسبت به من از افتتاحیه و توجهی که در این مراسم به حضور من شد، کلید خورد.»
مهرزاد به‌جز ورزش، کارهای دیگری هم انجام می‌دهد: «به‌جز ورزش به مطالعه هم علاقه دارم. قبلا هر ماه حدود 13 عنوان مختلف مجله می‌خریدم و در کنار آن کتاب هم می‌خواندم. درحال‌حاضر بیشتر کتاب‌های تاریخی، رمان، روان‌شناسی و چند کتاب با موضوع دفاع مقدس ازجمله «دا» را خوانده‌ام. مطالعه به من حس خوبی می‌دهد. کتاب‌هایم تمام شده و در اولین فرصت که به تهران بیایم حتما کتاب‌های بیشتری می‌خرم.»

16:26  1395/07/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن