تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرحاشیه‌ترین تقابل برجامی پایداری‌های مجلس دهم با دولت +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: کریمی‌قدوسی وارد می‌شود؛ پرحاشیه‌ترین تقابل برجامی پایداری‌های مجلس دهم با دولت +تصاویر
پرحاشیه‌ترین تقابل برجامی پایداری‌های مجلس دهم با دولت +تصاویر

سی‌ویکمین نشست علنی مجلس دهم درحالی به سوال نماینده عضو جبهه پایداری مجلس از وزیر امور خارجه اختصاص یافت که حواشی ایجاد شده در این جلسه، آن‌را به مهمترین نشست مجلس در این چندماه تبدیل کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، درحالی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان کرمان و مشهد در نشست علنی امروز مجلس حاضر شده بود، قرائت گزارش رییس دیوان محاسبات مجلس درباره حقوق‌های نامتعارف، اطلاعیه اداره رفاه مجلس درباره کارت‌های تسهیلات ورزشی شهرداری تهران برای نمایندگان و البته بیانیه علی‌لاریجانی، احمد امیرآبادی و مجتبی ذوالنور که به‌عنوان سه نماینده شهر قم برگزاری کنسرتی برخلاف شئونات اسلامی و اخلاقی در این استان را محکوم کردند، حواشی جالب توجهی را رقم زد و روز کاری مجلس را به یکی از مهمترین‌ها تبدیل کرد.
14
نطق نماینده و شاعر بوشهری با آغاز به کار روز پرحاشیه پارلمان و پس از تصمیم‌گیری نمایندگان درباره طرحی درخصوص تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس، رییس دیوان محاسبات به ارائه گزارش خود در مورد حقوق‌های نامتعارف پرداخت و پس از آن مجلس بسیار زود‌تر از همیشه وارد نطق میان‌دستور شد که در این میان، نکته جالب‌توجه شعری بود که عبدالحمید خدری درباره وظایف نمایندگی قرائت کرد و جالب‌تر آن‌که این شعر از سروده‌های این نماینده بوشهری بود.
10
نخستین نطق نماینده شهرضا پس از خدری، نوبت به سمیه محمودی رسید در نخستین نطق میان‌دستور خود به موضوع افزایش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و خواستار  مبارزه با این آسیب‌ها برداشته شود. با پایان نطق این نماینده مجلس دهم، برخی از نمایندگان زن مجلس با حضور در مقابل جایگاه هیات رییسه، به استقبال محمودی رفتند
9
سوال اقتصادی پورابراهیمی از وزیر امور خارجه پس از نطق‌های میان‌دستور جلسه علنی امروز، نوبت به سوال از وزیر رسید و بر این اساس، ابتدا محمدرضا پورابراهیمی سوال خود درباره عدم فعالیت سفارتخانه‌ها در حوزه‌های دیپلماسی اقتصادی را مطرح کرد که با پاسخ ظریف روبرو شد و در‌‌نهایت نیز بدون کمترین حاشیه‌ای، این نماینده اصولگرای مردم کرمان و راور که چند ماهی است با آغاز مجلس دهم، به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس نیز رسیده، اعلام کرد که از توضیحات ظریف قانع شده است.
37
برگه کاغذ ظریف علیه پاورپوینت پورابراهیمی از نکات جالب‌توجه در سوال نماینده کرمانی از وزیر امور خارجه این بود که درحالی که پورابراهیمی برای سوال خود تعداد زیادی پاورپوینت و عکس و تصویر آماده کرده بود، ظریف برای پاسخگویی به سوال‌ها، تنها یک تکه کاغذ در دست داشت و با این حال، سخنرانی دقیق و سلیس وزیر امور خارجه بدون هیچ حاشیه‌ای مشکلی به پایان رسید.
53
آقا و خانم کلینتون ... در این میان، پورابراهیمی هنگامی که قصد داشت به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اشاره کند، به اشتباه بجای اینکه از خانم کلینتون نام ببرد، به آقای کلینتون اشاره کرد که البته بعد از چند جمله، این اشتباه را تصحیح کرد. نماینده پایداری وارد می‌شود ... پس از اینکه پورابراهیمی اعلام کرد از پاسخ‌های ظریف به‌صورت مشروط قانع شده، نوبت به طرح سه سوال جواد کریمی قدوسی رسید و درحالی که دقایق ابتدایی مربوط به طرح این سوال، با آرامش سپری شد، پس از ارائه توضیحات اولیه ظریف، نوبت به کریمی‌قدوسی رسید که بجای تشریح سوال‌های خود روایتی مبهم از صحبت شخصی معاونان ظریف را به میان آورد و ادعا کرد که به درخواست طرف مذاکره‌کننده امیرعبداللهیان از وزارت خارجه کنار گذاشته شده است که این مسئله با واکنش تند ظریف همراه شد.
32
شعارهای نماینده پایداری علیه ظریف  هنگامی که ظریف برای پاسخگویی به ادعاهای کریمی‌قدوسی پشت تریبون مجلس رفت، علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پی اعتراض برخی نمایندگان دیگر که تاکید داشتند از خلال این نطق نماینده عضو جبهه پایداری، متوجه سوال او نشده‌اند، از کریمی قدوسی درخواست کرد که سوال خود را به‌صورت صریح و روشن بیان کند.
46
تذکر مطهری به کریمی‌قدوسی جالب این بود که مطهری در میانه صحبت‌های کریمی‌قدوسی نیز چندبار به او تذکر داده بود که بجای بیان این صحبت‌های شعارزده، سوال خود را مطرح کند که نمایندگان و وزیر متوجه بشوند که باید درباره چه چیزی تصمیم‌گیری کنند و رای بدهند. در نتیجه این اعتراضات، ظریف که پشت تریبون قرار گرفته بود، بار دیگر به صندلی خود بازگشت تا سوالات کریمی قدوسی را بشنود اما این بار هم نماینده مشهد به سخنان کلی اکتفا کرد و اتهام‌های دیگری را علیه ظریف و دیگر مسئولان وزارت خارجه مطرح کرد. پاسخ ظریف به اتهام جدید کریمی‌قدوسی ظریف که از ادعاهایی که به اعتقاد او غیرواقعی بود ناراحت شده بود پاسخ وی را با لحنی تندتر و از این نماینده اصولگرای عضو جبهه پایداری درخواست کرد که آب به آسیاب دشمن نریزد و برای ملاحظات کوچک و کوته‌بینانه، وجهه ایران در جهان را خراب نکند.
50
«احسنت» مجلس به سخنرانی ظریف سخنان صریح ظریف که در ابتدا با بهت مجلس و خبرنگاران روبرو شده بود که همواره تصویری خندان از وزیر امور خارجه در ذهن داشتند، در ادامه با تاییدی جالب‌توجه روبرو شد و از میانه سخنرانی ظریف، با پایان هر یک از جملات طولانی آقای وزیر، تقریباً تمامی مجلس یک‌صدا «احسنت» می‌گفت. این تایید‌ها تا پایان سخنرانی ظریف ادامه یافت و پس از پایان صحبت‌های وزیر خارجه، تعداد زیادی از نمایندگان به استقبال او رفتند و با او مصافحه کردند و در این میان حتی نمایندگان زن نیز که معمولاً در چنین مواردی واکنشی ندارند نیز به سمت ظریف رفتند و به او خسته‌نباشید گفتند.
62
تنهایی کریمی‌قدوسی در مجلس امید کریمی‌قدوسی در ادامه ضمن اعتراض به ازدحام نمایندگان، بار دیگر به بیان انتقادهایی علیه ظریف و مسئولان وزارت خارجه پرداخت که این مسئله با واکنش جالب‌ نایب‌رییس مجلس روبرو شد و  مطهری از او خواست شعار ندهد و از وقت خود جهت طرح سوال‌هایش استفاده کند.
31
در پایان هنگامی که کریمی‌قدوسی سخنان پایانی‌اش را به زبان می‌آورد، درحالی که اطمینان داشت مجلس با او همراهی نخواهد کرد، از مطهری درخواست کرد که سوال او را به رای بگذارد و پیش از آن‌که نمایندگان با رای خود از وزیر امور خارجه حمایت کنند و مخالفت خود را با این شیوه‌های شعارزده اعلام کنند، نماینده مردم مشهد تاکید کرد که هدف او از این رای‌گیری صرفاً این است که اعلام کند از توضیحات ظریف قانع نشده است. توهینی در کار نبود! در پایان علی مطهری نیز با تاکید بر این‌که در سخنان ظریف هیچگونه توهینی به مجلس انجام نشده، از وزیر امور خارجه درخواست کرد که باید با لحن دیگری با نمایندگان صحبت می‌کرده تا سخنانش موجب تحقیر مجلس نشود و ظریف هم در یادداشتی ضمن عذرخواهی اعلام کرد که قصد تحقیر مجلس را نداشته است.
63
گزارش تصویری این نشست را در اینجا ببینید.

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ ۱۹:۰۴:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن