تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820490170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمخاني: زندگي در صلح بدون قدرت دفاعي، آرزويي محال است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شمخاني: زندگي در صلح بدون قدرت دفاعي، آرزويي محال است
هواپيماهاي بدون سرنشين در تراز توان موشکي، بخشي مهم از قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران است.


به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، امير دريابان علي شمخاني، دبير شوراي‌عالي امنيت ملي در بازديد از خطوط توليد و نمايشگاه توانمندي‌هاي پهپادي نيروي هوافضاي سپاه با قدرداني از همت والا و رويکرد جهادي متخصصان نيروي هوافضا که پيشرفت‌هاي خيره‌کننده‌اي  را در حوزه‌هاي موشکي و پهپادي به دنبال داشته، اظهار کرد: در صنعت پهپادهاي نظامي، قدرت تحقيق، توليد، تکثير و توسعه فناوري در برد، مداومت پرواز، سلاح همراه، شناسايي و دقت در شليک و اصابت، عوامل اصلي برتري و ايجاد‌کننده تغيير در موازنه قدرت مي‌باشد.

امير دريابان شمخاني با بيان اينکه تجربه دفاع مقدس و تحريم‌هاي ظالمانه‌اي که حق دفاع مشروع ايران در برابر دشمن متجاوز را هدف گرفته بود به ما آموخت که بدون داشتن بنيه دفاعي بومي و توسعه مستمر آن نمي‌توان امنيت پايدار و قابل اتکا در کشور ايجاد کرد. دبير شوراي‌عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که زندگي در صلح بدون قدرت دفاعي، آرزويي محال است، اظهار داشت: قدرت دفاعي و تهاجمي ما، پيچيده، چندوجهي و مبتني بر توان داخلي و آموزه‌هاي ديني است و به شهادت تاريخ هيچ‌گاه در مسير تجاوز و توسعه‌طلبي به کار گرفته نشده و نخواهد شد.

شمخاني انتقال اين تجربه به مردم مظلوم فلسطين و جبهه مقاومت را از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و افزود: امروز توان رزمي تأثيرگذار و منعطف جبهه مقاومت بزرگ‌ترين زرادخانه‌هاي تسليحاتي جهان را به چالش کشيده و سد مستحکمي در برابر متجاوزان و سلطه‌گران به‌وجود آورده است. شمخاني در ادامه با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) مبني بر تشکيل نيروهاي سه‌گانه دريايي، زميني و هوايي در 26 شهريورماه سال 1364 تصريح کرد: امروز بعد از گذشت 31 سال از آن فرمان در سايه تدوين راهبردهاي صحيح، فرماندهي دقيق، عبرت‌گيري از تهديد و تبديل آن به فرصت و با درايت فرماندهي معظم کل قوا، نيروي هوافضاي سپاه چنان ظرفيت و قابليتي را توليد کرده است که اگر در زمان جنگ اين قابليت را داشتيم معادلات عرصه نبرد دستخوش تغييرات ماهوي مي‌گرديد.
   
براي توسعه توان دفاعي متعارف محدوديتي نمي‌شناسيم
دبير شوراي‌عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه قدرت پهپادي ايران که قدرت انقلاب اسلامي در دفاع از مدافعان حرم و مقاومت اسلامي است در شرايط سخت اقتصادي و در دوره محدوديت‌ها و تحريم‌ها ايجاد شده، افزود: جمهوري اسلامي ايران در عمل نشان داده که براي توسعه توان و قدرت دفاعي متعارف براي دفاع از خود حد و مرز و محدوديتي نمي‌شناسد. وي خاطرنشان کرد: قدرت مهندسي معکوس، روزآمدسازي و تبديل غنايم امريکايي به محصولات بومي و ايراني توسط نيروي هوافضاي سپاه نشان‌دهنده قابليت تبديل «تهديد حضور نامشروع امريکا در منطقه» به «فرصت افزايش قدرت و توانايي» است. امير دريابان شمخاني گفت؛ امروزدر کنار نيروهاي مؤمن، شهادت طلب و انقلابي در بخش دفاعي کشور، تجهيزات مدرن بومي چون موشک‌هاي پيشرفته با بردهاي متنوع و پهپادهاي نسل جديد همراه با سامانه‌هاي شناوري و پدافندي داخلي، چنان ظرفيت و اقتداري براي کشور ايجاد کرده است که تعرض به جمهوري اسلامي ايران را به ذهن هيچ دشمن عاقلي متبادر نمي‌سازد. نماينده مقام معظم رهبري بهره‌گيري از تجارب جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس در توليد قدرت دفاعي را از عوامل اقتدارآفرين قلمداد کرد و گفت: توليد قدرت مبتني بر توان داخلي و بومي از زمان جنگ آغاز گرديد و قدرت بازدارندگي امروز که مرزهاي ما از گزند نظام سلطه و گروه‌هاي تروريستي در امان نگاه داشته از برکات حماسه هشت سال دفاع مقدس است. وي افزود: بي‌شک امنيت امروز ما ناشي از عبرت‌هايي است که جوانان ما از هشت سال دفاع مقدس آموخته و هم‌اکنون به اين رکوردهاي شگرف و خيره‌کننده در حوزه دفاعي رسيده‌اند. دريابان شمخاني با تأکيد بر اينکه راه پاسداري از انقلاب و کشور «توليد قدرت» است، گفت: امروز ما با حداقل منابع مالي، توليد قدرت حداکثري را فراهم کرده‌ايم و مي‌توانيم فناوري‌هاي نظامي را در بخش‌هاي مختلف صنعت در خدمت اهداف غيرنظامي نيز قرار دهيم.
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: ما با خون‌هاي پاک شهداي عزيز انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافعان حرم، پيمان بسته‌ايم که منويات فرمانده معظم کل قوا در تحقق قدرت دفاعي مستقل، پايدار و بومي را عملياتي کنيم و بر اين عهد خود پايدار خواهيم ماند.





تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن