تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتی در آیین رونمایی از کتاب ابعاد مذاکرات ظریف: سختی حواشی کار سیاست بر دوش دیپلمات هاست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جنتی در آیین رونمایی از کتاب ابعاد مذاکرات ظریف: سختی حواشی کار سیاست بر دوش دیپلمات هاست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حواشی معمولا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در فرایند کار سیاسی و دیپلماتیک اثر می گذارد و بار اصلی آن بر دوش دیپلمات هاست.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش عصر شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، علی جنتی در آئین رونمایی از کتاب ابعاد ظریف مذاکرات افزود: کارهای بزرگ به ویژه در حوزه سیاست و دیپلماسی، برخوردار از حاشیه هایی است که معمولا از نظرها پنهان می ماند. نکاتی که معمولا دیده نمی شود و در بالای اخبار و گزارش ها پنهان می ماند.
وی تصریح کرد: بیشتر شهروندان، سیاستمداران را از طریق رسانه ها تماشا می کنند در قالب شخصیت هایی با لباس های اتوکشیده، چهره ای گشاده همراه لبخند رضایت؛ و چنین تصور می کنند که اهل سیاست دل خجسته ای دارند! نه غم و غصه ای! نه بیماری و نگرانی! و نه دلتنگی برای اهل و عیال!

جنتی اظهار داشت: اینها برخی از برداشت های نادرست و حواشی دیپلماسی است که ابعاد ظریف آن نادیده گرفته می شود.
وی ادامه داد: برادر ارجمندم دکتر ظریف بیش از هر کس به این حواشی واقف است این حواشی معمولا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در فرایند کار سیاسی و دیپلماتیک اثر می گذارد و بار اصلی آن بر دوش دیپلمات هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاید بهترین و شیواترین شیوه برای تلطیف و بیان این حواشی زبان طنز باشد اظهار داشت: زبان قادر است برای ماجراهای تلخ دستکم پوششی شیرین فراهم کند و با لطافت و ظرافت به فهم و ادراک مسائل کمک نماید؛ کاری که در کتاب ابعاد ظریف به مذاکرات صورت پذیرفته است.
وی گفت: حتما به خاطر دارید زمانی را که وزیر امور خارجه برای شرکت در مذاکرات لوزان سوئیس مجبور بود بر صندلی چرخدار بنشیند و با وجود مشکل جسمی در برابر تیم مذاکره کننده مقابل قرار گیرد و از پس ترفندهای آنها برآید.

جنتی بیان داشت: تحمل همه ابعاد این دشواری ها و دلنگرانی ها برای یک دیپلمات آنگاه سهل و شیرین خواهد بود که مطمئن شود تلاش او منجر به پیروزی خواهد شد.
وی اضافه کرد: اینک حاصل این تلاش های مستمر و فشارهای ناشی از حواشی نادیده آن، سربلندی در پیشگاه خداوند و مردم و اقتدار سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: اینجانب به سهم خود به نمایندگی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه از تک تک اعضای تیم مذاکره کننده و به ویژه دوست دیرین و گرانقدرم جناب آقای دکتر ظریف به خاطر تدبیر هوشمندانه و مدیریت دقیق فراینده مذاکرات صمیمانه سپاسگذاری می کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.



۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن