تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814593791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساکنان حاشیه شهر همدان در معرض آسیب های اجتماعی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرماندار همدان:
ساکنان حاشیه شهر همدان در معرض آسیب های اجتماعی هستند

کراپ‌شده - علی تعالی فرماندار همدان


شناسهٔ خبر: 3779299 - سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
استانها > همدان

.jwplayer{ display: inline-block; } همدان - فرماندار همدان با بیان اینکه ساکنان حاشیه شهر همدان در معرض آسیب های اجتماعی هستند، گفت: باید الگوهای مناسب در امور پرورشی و تربیتی مدارس به کار گرفته شود. به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان مدارس مروج سلامت دوران جوانی و نوجوانی را حساس‌ترین دوران سنی افراد عنوان کرد و با بیان اینکه باید بیشترین سرمایه‌گذاری در این مقطع سنی انجام شود، گفت: سرعت تغییر و تحولات اجتماعی شرایط امروز جامعه را تغییر داده و به همین دلیلی نظارت متولیان تربیت برای جلوگیری از بروز آسیب‌ها ضروری است. فرماندار همدان کنجکاوی و استقلال طلبی را از ویژگی های دوره جوانی عنوان کرد و با بیان اینکه باید به نوجوانان مهارت نه گفتن و انتخاب معاشران را آموخت، گفت: مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار بیشتر در معرض آسیب هستند و باید به این مناطق توجه بیشتری داشت.

وی بر لزوم پیشگیری از عوامل خطر در حوزه جوانان تاکید کرد و با بیان اینکه مهار نکردن عوامل خطر در جامعه مشکل‌ساز می‌شود، گفت: باید الگوهای مناسب در امور پرورشی و تربیتی مدارس به کار گرفته شود. کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان برای بهبود وضعیت تلاش می‌کند تعالی با بیان اینکه اقدام آموزش و پرورش در خصوص توسعه مدارس مروج سلامت قابل توجه است، گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان برای بهبود وضعیت تلاش می‌کند. معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان نیز برنامه مدارس مروج سلامت را از موفق‌ترین برنامه‌ها در اجرای طرح تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: پارسال ۶۹۳ آموزشگاه زیر پوشش برنامه مدارس مروج سلامت بودند که از این تعداد ۱۶۳ مدرسه ستاره‌ای دریافت نکردند.

عبدالله جعفری علت دریافت نکردن ستاره توسط این مدارس را نبود فضای فیزیکی و کم توجهی به مستندسازی عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۹۸ آموزشگاه ۵ ستاره در شهرستان همدان وجود دارد. استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی آموزشگاه‌ها جعفری از شناسایی۸۰ فرهنگی که با بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج مواجه هستند در آموزش و پرورش استان همدان خبر داد و گفت: طرحی در قالب سفیران سلامت اجرا و از ظرفیت دانش‌آموزان برای ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی آموزشگاه‌ها استفاده می‌شود. رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با بیان اینکه ۱۴۸ شاخص بهداشتی برای شرایط فیزیکی و بهداشتی مدارس مدنظر است، اظهار داشت: برنامه مدارس مروج سلامت به ایجاد فضای مناسب برای فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان توجه دارد.

محمد خیراندیش با بیان اینکه ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس برای نهادینه کردن و استقرار سلامتی موردتوجه است، گفت: در بوفه مدارس شرایط بسته بندی و توجه به فهرست مواد مجاز و غیرمجاز و برخورداری از شرایط بهداشت محیط برای در اختیار گرفتن بوفه مدارس و داشتن کارت بهداشتی ضرورت دارد. وی با بیان اینکه سال ۹۲ تنها ۲ مدرسه مروج سلامت در همدان وجود داشت که این رقم به ۱۵ مورد رسیده است، افزود: مدارس ۴ ستاره نیز از ۲۰ مدرسه به ۳۰ مدرسه رسیده و تعداد زیادی از مدارس نیز شرایط ۴ ستاره را حفظ کرده اند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن