تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814800238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روايت «پروانه‌ها» از زندگي بانوان ورزشكارآسماني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روايت «پروانه‌ها» از زندگي بانوان ورزشكارآسماني
مراسم گراميداشت شهداي زن ورزشکار ديروز برگزار شد / اولين يادواره شهداي زن ورزشکار با همکاري وزارت ورزش و با همت بسيج ورزشکاران با حضور وزير ورزش، سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار آذرنوش، رئيس سازمان بسيج ورزشكاران و خانواده‌هاي شهدا برگزار شد.
نویسنده : شيوا نوروزي 


مراسم گراميداشت شهداي زن ورزشکار ديروز برگزار شد.
اولين يادواره شهداي زن ورزشکار با همکاري وزارت ورزش و با همت بسيج ورزشکاران با حضور وزير ورزش، سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار آذرنوش، رئيس سازمان بسيج ورزشكاران و خانواده‌هاي شهدا برگزار شد.
پيش از اين سازمان بسيج ورزشکاران يادواره‌هاي شهداي ورزشکار و شهداي مدافع حرم را برگزار کرده بود و اين نخستين مراسمي بود که براي گراميداشت ياد شهداي زن ورزشکار در نظر گرفته شده بود.
به تصوير کشيدن حماسه، ايثار، فداکاري و سجاياي اخلاقي شهيده‌هاي زن ورزشکار از جمله اهداف اصلي اين يادواره بود. تاکنون ۱۷ شهيده ورزشکار شناسايي شده‌اند و سازمان بسيج ورزشکاران در نظر دارد تا بانک اطلاعاتي اين شهدا را هرچه زودتر تکميل کند. همچنين در اين مراسم از کتاب «پروانه‌ها» که به معرفي هشت شهيده ورزشکار و زندگينامه آنها پرداخته، رونمايي شد. تجليل از خانواده شهداي ورزشکار از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.
  
زنان ايراني الگوي جهان
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم زنان ايراني را الگوي متفاوتي براي زنان دنيا ناميد. سردار نقدي به الگو گرفتن بانوان کشورمان از حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد: «امروز جامعه زنان ايراني با الگوي‌گيري از حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) با عمل و حجاب خود ثابت کردند که روش‌هاي شرقي و غربي در برخورد با زنان شکست خورده است و تنها منبع حيات بخش زنان عالم، اسلام است که مسير درست را به آنها نشان مي‌دهد و مانع هرگونه کج‌روي و گمراهي است.»

سردار نقدي در ادامه شهداي زن را ستارگان ايران خواند: «زنان مسلمان ايران نشان دادند که هر جا حضور آنان لازم بوده است در عين حفظ حيا و عفت خويش در آن صحنه حاضر بودند، اگر در عرصه علم بوده است زنان مسلمان ما قله‌هاي آن را فتح کرده‌اند، اگر در عرصه ورزش بوده، سکوهاي افتخار آن را تصاحب كرده‌اند و اگر عرصه جهاد و خدمت‌رساني بوده است، چون ستاره‌اي درخشيده‌اند. شهيد نسرين افضل يکي از شهدايي است که براي خدمت‌رساني به مردم از شهر خود هجرت کرد و با حضور در منطقه ناامن مهاباد در اوايل انقلاب جان خويش را فداي اسلام كرد. عملکرد اين شهدا گوياي اين است که زن ايراني مي‌تواند پيشتاز عرصه‌هاي اجتماعي باشد و در عين حال حجاب و عفت خويش را در بالاترين حد حفظ كند.» حضور کيميا عليزاده، اولين بانوي مدال‌آور ايران در المپيک در مراسم سبب شد تا رئيس سازمان بسيج اشاره‌اي هم به افتخارآفريني‌هاي زنان ايراني در عرصه ورزش داشته باشد: «امروز خوشبختانه دختران هوشمند و با اخلاق ما در صحنه‌هاي مختلف، قهرماني‌هايي مي‌آفرينند که به عنوان الگوي زنان مسلمان مطرح هستند.»
  
تکريم شهدا تکريم خودمان است
وزير ورزش و جوانان در اولين يادواره شهداي زن ورزشکار بر يادآوري استقامت و از خودگذشتگي شهدا تأکيد کرد. محمود گودرزي ضمن تقدير از برگزاري اين مراسم اظهار داشت: «هشت سال دفاع از حيثيت، دين، تماميت ارضي، استقلال، آزادي و حاکميت قرآن را داشته‌ايم. برگزاري چنين يادواره‌هايي مي‌تواند بر وضعيت اخلاقي و فرهنگي ورزش کشور تأثير مستقيم داشته باشد و شرايط فعلي را دستخوش تحولاتي به مراتب مثبت‌تر کند. پاسداشت شهداي ورزشکار مي‌تواند به ما در جهت حفظ ارزش‌هاي اسلامي و دستيابي به پيشرفت‌هاي هرچه بيشتر کمک کند. بي‌شک توجه به مقام شهدا و تأسي گرفتن از سجاياي آنها مي‌تواند جامعه را به سعادت برساند. پس از برگزاري کنگره ۵ هزار شهيد ورزشکار طي نشستي در محضر مقام معظم رهبري بوديم. در اين نشست ايشان برگزاري کنگره مورد نظر را بسيار مورد توجه قرار دادند و بر تداوم چنين حرکت‌هايي تأکيد داشتند.» دکتر گودرزي به تأثير برگزاري کنگره‌هاي بزرگداشت شهدا اشاره کرد: «بايد بگويم جامعه بانوان ما، جامعه ارزش‌مداري است که به دنبال حفظ و صيانت از بسياري موارد ارزشي است. اين‌گونه يادواره‌ها نيز مي‌تواند اثراتي فوق‌العاده بر جامعه بانوان داشته باشد. در رويدادهايي مثل المپيک و پارالمپيک، بانوان ما معرف ارزش‌هاي ديني و اسلامي ما بودند و اين در صحبت‌هايي بزرگاني همچون مقام معظم رهبري کاملاً مشهود بود. توانمندي‌هاي خوبي در ورزش بانوان داريم که بايد به عرصه ظهور برسد تا دنيا بداند با وجود تبليغات منفي در فرهنگ ما و ورزش ما بانوان چه جايگاهي دارند. بي‌شک توجه به اهداف و آرمان‌هايي که شهداي ورزشکار ما داشتند، مي‌تواند چراغ راه تک‌تک ما باشد به خصوص براي بانوان که بيشتر در معرض برخي موارد قرار دارند. »
  
به ديدگاه شهدا نزديک شويد
رباب شهريان از ورزشکاران خواست تا براي موفقيت بيشتر در عرصه قهرماني خودشان را به ديدگاه و اهداف شهدا نزديک کنند. معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان پيگيري فعاليت‌هاي فرهنگي را يکي از سياست‌هاي ورزش بانوان عنوان کرد: «يادواره شهداي زن ورزشکار با همکاري بسيج ورزشکاران برگزار شد. هدف از برگزاري اين يادواره معرفي بيشتر ورزشکاران شهيده زن به منظور آشنا شدن با ويژگي‌ها و سجاياي اخلاقي آنها است. مي‌توان با کمک گرفتن از شهداي ورزشکار و پيروي از ويژگي‌هاي اخلاقي آنها گام‌هاي بزرگ‌تر و مؤثري در ورزش برداشت. در واقع اين‌طور بايد گفت که اين‌گونه کنگره‌ها و يادواره‌ها به نوعي روي ورزش قهرماني هم تأثيرگذار است. به هر حال شهداي ورزشکار هر يک آرمان‌ها و اهدافي داشتند که ورزشکاران امروز ما بايد خود را به ديدگاه و اخلاق آنها نزديک کنند، در اين صورت قطعاً موفق‌تر خواهند بود. ۱۷ شهيده زن ورزشکار تاکنون شناسايي شده‌اند و اين شهدا مي‌توانند شايسته‌ترين الگو براي ورزشکاران ما باشند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن