محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829400032
حاتمیکیا: اینکه میگویند من فیلمساز ارزشی نیستم یعنی چه؟
واضح آرشیو وب فارسی:الف: حاتمیکیا: اینکه میگویند من فیلمساز ارزشی نیستم یعنی چه؟
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
ابراهیم حاتمیکیا گفت: اینکه میگویند من فیلمساز ارزشی نیستم، یعنی چه؟ ارزشی بودن مگر بد است؟ مگر بد است کسی ارزشهای خود را داشته باشد؟به گزارش تسنیم، کارگاه انتقال تجربه ابراهیم حاتمیکیا امشب (شنبه ۳مهرماه) در سالن ۳ پردیس سینمایی ملت با حضور علاقهمندان برگزار شد.ابراهیم حاتمیکیا در این کارگاه، گفت: در دبستان الفبا را به شیوه های متفاوتی به ما آموزش می دادند یکی از این شیوه ها درس آن مرد آمد بود، حالا ما باید این درس را در الفبای فیلمسازی به گونه ای دیگر بیاموزیم، آن مرد چه شکلی بود؟ اسب آن مرد چه ویژگی هایی داشت؟ حالا اگر اساتید صبر و تحمل داشته باشند، دانشجو می تواند خودش و ایده هایش را در این الفبا بروز دهد و به خوبی ایده هایش را پیاده کند و جهانی را که درون خود دارد را چه خوب چه بد به نمایش برساند. اما اگر اساتید از همان ابتدا به ما دیکته کنند که چهره مرد آفتاب سوخته بود، لباسش آبی بود و اسبش ابلق بود، دیگر ما چیزی از خودمان نداریم و همه شبیه به هم می شویم.حاتمی کیا با بیان اینکه من با فیلمسازی آماتور به سینما وارد شدم، اظهار کرد: به ما یاد دادند به قاب، به تصویر، به دوربین احترام بگذاریم و من پله پله این چیزها را یاد گرفتم و بعد از حدود ۳ سال با اندوخته هایی، اولین کار سینمایی خودم با نام «هویت» را ساختم. من به سینمای حرفه ای پرتاب نشدم، پله پله به آن وارد شدم.وی در ادامه افزود: خیلی از دوستان از کار دستیاری به سینما می آیند و یا سینمای مستند را تجربه نمی کنند، من به این دوستان مشکوک هستم، مشکوکم که آیا توانسته اند الفبای شخصی خود را پیدا کنند یا نه؟ نا خود آگاه وقتی با بزرگان سینما همراه می شوی رنگ و بوی آنان را می گیری و از خودت هویت نداری. من به فیلمسازانی که کودکی کرده اند و الفبای سینمای خود را دارند بیشتر اعتماد دارم.حاتمی کیا با اشاره به اینکه به طور معمول افرادی که از سینمای مستند به سینمای حرفه ای آمده اند عمیق تر هستند، بیان کرد: این افراد اصولی تر جلو می روند و بهتر می توانند نگاه خود را داشته باشند. مستند، ادب و آداب فیلمسازی را به آدم یاد می دهد. البته این حرف من مثال نقض هم دارد اما بسیار کم است. افرادی که از سینمای مستند به سینمای داستانی می آیند نگاه محترمانه ای نسبت به سوژه های اطراف خود دارند.کارگردان فیلم سینمایی «چ» با بیان اینکه هرکسی باید هویت خود را در فیلم هایش حفظ کند، گفت: ما به کرات می بینیم فردی فیلمی می سازد که هیچ سنخیتی با او و تفکرات او ندارد و یا دوستانی از نقاط دیگر کشور فیلمساز می شوند و فیلم هایشان یک فیلم بی رنگ و بو و بی خاصیت تهرانی است. اما همین فیلم خانم آبیار، فیلم شیار ۱۴۳ یک فیلم هویت دار است و چه زیبا لهجه کرمانی را و فضای کرمان را نشان داد. این فیلم هویت دارد.وی در ادامه افزود: فیلم های زیادی را می بینیم که اثر با اثرگذار هیچ ربطی ندارد، متوجه می شوید که این فیلم بر گرفته از خود کارگردان نیست. باید نسبت به آنچه می سازیم ادعا داشته باشیم.حاتمی کیا با بیان اینکه زمانی فکر می کردم نباید در تیتراژ، اسمی از من برده شود، مانند معماران آثار باستانی که بدون نام آثار زیبایی خلق می کردند، اظهار کرد: درست در همان جشنواره بعد از نمایش فیلمم گفتند، فیلمش آنقدر بد بوده است که جرات نکرده است تا نامش را در تیتراژ بزند. بعد ها فهمیدم سینما، نفس انسان است و هرچه قدر این نفس تراشیده تر و بر پایه اصول اخلاقی باشد فیلمی که شما می سازید، زیباتر است.کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد»، با بیان اینکه چند سالی است حس می کنم سنم بالا رفته است، بیان کرد: من همیشه در فیلمسازی مشغول خودم بودم و به بیرون توجهی نداشتم. هیچ وقت سعی نکردم برای کسی بازی کنم. ترجیح می دهم فیلمی بسازم که جهان من است و پلان به پلان به آن قسم بخورم.کارگردان فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» با بیان اینکه هرکسی ایدئولوژی مختص خود را دارد، گفت: مگر می شود بدون ایدئولوژی بود؟ هرکسی برای خود ایدئولوژی دارد. این حرف چرت است که می گویند سینماگر باید بدون ایدئولوژی باشد. این حرف که نباید ایدئولوژی داشت، نگاه افراد را سرکوب می کند و باعث می شود در قاعده سینما همه شبیه به هم شوند.هرکسی نگاه سیاسی خود را دارد چه خوب چه بد اما همه باید این نگاه را داشته باشند.وی در ادامه افزود: اینکه می گویند من فیلمساز ارزشی نیستم، یعنی چه؟ ارزشی بودن مگر بد است؟ مگر بد است کسی ارزش های خود را داشته باشد؟ ما را به سمتی هل می دهند که خطرناک است. چرا اگر من از مدافعان حرم حرف بزنم، بد است؟ بر چه اساسی ایراد می گیرند؟حاتمی کیا با بیان اینکه با مرحوم سلحشور و مرحوم ملاقلی پور هم سلیقه نبودم اما به دلیلی اینکه نگاه و جهان خودشان را داشتند به آنها همیشه احترام می گذارم، اظهار کرد: این دوستان همیشه خودشان بودند. نگاه خودشان را داشتند و برای کسی بازی نمی کردند. ده نمکی، اخراجی ها را که ساخت خیلی ها از او ایراد می گرفتند اما همیشه گفته ام این نگاه ده نمکی است.ده نمکی فیلم میسازد، حتی اگر فحش هم بخورد اما خودش است.کارگردان فیلم سینمایی «دکل» در انتهای سخنانش، گفت: از کوزه همان برون تراود که در اوست. فیلمساز باید به هر آنچه که اعتقاد دارد، جلو برود و خودش باشد. نباید برای خوش آمد دیگران فیلمی بسازد. برای تفکراتش هرچه که هست بجنگد. من هم برای تک تک فیلم هایم جنگیدم و مبارزه کردم. حاتمیکیا: اینکه میگویند من فیلمساز ارزشی نیستم یعنی چه؟ ارزشیبودن مگر بد است؟شناسه خبر: ۱۱۹۵۱۱۰ سرویس: فرهنگی۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ابراهیم حاتمی کیاابراهیم حاتمیکیا گفت: اینکه میگویند من فیلمساز ارزشی نیستم، یعنی چه؟ ارزشی بودن مگر بد است؟ مگر بد است کسی ارزشهای خود را داشته باشد؟به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، کارگاه انتقال تجربه ابراهیم حاتمیکیا امشب (شنبه ۳مهرماه) در سالن ۳ پردیس سینمایی ملت با حضور علاقهمندان برگزار شد.ابراهیم حاتمیکیا در این کارگاه، گفت: در دبستان الفبا را به شیوه های متفاوتی به ما آموزش می دادند یکی از این شیوه ها درس آن مرد آمد بود، حالا ما باید این درس را در الفبای فیلمسازی به گونه ای دیگر بیاموزیم، آن مرد چه شکلی بود؟ اسب آن مرد چه ویژگی هایی داشت؟ حالا اگر اساتید صبر و تحمل داشته باشند، دانشجو می تواند خودش و ایده هایش را در این الفبا بروز دهد و به خوبی ایده هایش را پیاده کند و جهانی را که درون خود دارد را چه خوب چه بد به نمایش برساند. اما اگر اساتید از همان ابتدا به ما دیکته کنند که چهره مرد آفتاب سوخته بود، لباسش آبی بود و اسبش ابلق بود، دیگر ما چیزی از خودمان نداریم و همه شبیه به هم می شویم.حاتمی کیا با بیان اینکه من با فیلمسازی آماتور به سینما وارد شدم، اظهار کرد: به ما یاد دادند به قاب، به تصویر، به دوربین احترام بگذاریم و من پله پله این چیزها را یاد گرفتم و بعد از حدود ۳ سال با اندوخته هایی، اولین کار سینمایی خودم با نام «هویت» را ساختم. من به سینمای حرفه ای پرتاب نشدم، پله پله به آن وارد شدم.وی در ادامه افزود: خیلی از دوستان از کار دستیاری به سینما می آیند و یا سینمای مستند را تجربه نمی کنند، من به این دوستان مشکوک هستم، مشکوکم که آیا توانسته اند الفبای شخصی خود را پیدا کنند یا نه؟ نا خود آگاه وقتی با بزرگان سینما همراه می شوی رنگ و بوی آنان را می گیری و از خودت هویت نداری. من به فیلمسازانی که کودکی کرده اند و الفبای سینمای خود را دارند بیشتر اعتماد دارم.حاتمی کیا با اشاره به اینکه به طور معمول افرادی که از سینمای مستند به سینمای حرفه ای آمده اند عمیق تر هستند، بیان کرد: این افراد اصولی تر جلو می روند و بهتر می توانند نگاه خود را داشته باشند. مستند، ادب و آداب فیلمسازی را به آدم یاد می دهد. البته این حرف من مثال نقض هم دارد اما بسیار کم است. افرادی که از سینمای مستند به سینمای داستانی می آیند نگاه محترمانه ای نسبت به سوژه های اطراف خود دارند.کارگردان فیلم سینمایی «چ» با بیان اینکه هرکسی باید هویت خود را در فیلم هایش حفظ کند، گفت: ما به کرات می بینیم فردی فیلمی می سازد که هیچ سنخیتی با او و تفکرات او ندارد و یا دوستانی از نقاط دیگر کشور فیلمساز می شوند و فیلم هایشان یک فیلم بی رنگ و بو و بی خاصیت تهرانی است. اما همین فیلم خانم آبیار، فیلم شیار ۱۴۳ یک فیلم هویت دار است و چه زیبا لهجه کرمانی را و فضای کرمان را نشان داد. این فیلم هویت دارد.وی در ادامه افزود: فیلم های زیادی را می بینیم که اثر با اثرگذار هیچ ربطی ندارد، متوجه می شوید که این فیلم بر گرفته از خود کارگردان نیست. باید نسبت به آنچه می سازیم ادعا داشته باشیم.حاتمی کیا با بیان اینکه زمانی فکر می کردم نباید در تیتراژ، اسمی از من برده شود، مانند معماران آثار باستانی که بدون نام آثار زیبایی خلق می کردند، اظهار کرد: درست در همان جشنواره بعد از نمایش فیلمم گفتند، فیلمش آنقدر بد بوده است که جرات نکرده است تا نامش را در تیتراژ بزند. بعد ها فهمیدم سینما، نفس انسان است و هرچه قدر این نفس تراشیده تر و بر پایه اصول اخلاقی باشد فیلمی که شما می سازید، زیباتر است.کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد»، با بیان اینکه چند سالی است حس می کنم سنم بالا رفته است، بیان کرد: من همیشه در فیلمسازی مشغول خودم بودم و به بیرون توجهی نداشتم. هیچ وقت سعی نکردم برای کسی بازی کنم. ترجیح می دهم فیلمی بسازم که جهان من است و پلان به پلان به آن قسم بخورم.کارگردان فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» با بیان اینکه هرکسی ایدئولوژی مختص خود را دارد، گفت: مگر می شود بدون ایدئولوژی بود؟ هرکسی برای خود ایدئولوژی دارد. این حرف چرت است که می گویند سینماگر باید بدون ایدئولوژی باشد. این حرف که نباید ایدئولوژی داشت، نگاه افراد را سرکوب می کند و باعث می شود در قاعده سینما همه شبیه به هم شوند.هرکسی نگاه سیاسی خود را دارد چه خوب چه بد اما همه باید این نگاه را داشته باشند.وی در ادامه افزود: اینکه می گویند من فیلمساز ارزشی نیستم، یعنی چه؟ ارزشی بودن مگر بد است؟ مگر بد است کسی ارزش های خود را داشته باشد؟ ما را به سمتی هل می دهند که خطرناک است. چرا اگر من از مدافعان حرم حرف بزنم، بد است؟ بر چه اساسی ایراد می گیرند؟حاتمی کیا با بیان اینکه با مرحوم سلحشور و مرحوم ملاقلی پور هم سلیقه نبودم اما به دلیلی اینکه نگاه و جهان خودشان را داشتند به آنها همیشه احترام می گذارم، اظهار کرد: این دوستان همیشه خودشان بودند. نگاه خودشان را داشتند و برای کسی بازی نمی کردند. ده نمکی، اخراجی ها را که ساخت خیلی ها از او ایراد می گرفتند اما همیشه گفته ام این نگاه ده نمکی است.ده نمکی فیلم میسازد، حتی اگر فحش هم بخورد اما خودش است.کارگردان فیلم سینمایی «دکل» در انتهای سخنانش، گفت: از کوزه همان برون تراود که در اوست. فیلمساز باید به هر آنچه که اعتقاد دارد، جلو برود و خودش باشد. نباید برای خوش آمد دیگران فیلمی بسازد. برای تفکراتش هرچه که هست بجنگد. من هم برای تک تک فیلم هایم جنگیدم و مبارزه کردم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
قاتل: پشیمان نیستم از اینکه دخترم را کشتم
خبرگزاری میزان قاتل دخترش است و میگوید برای حفظ آبرویش این جنایت را انجام داده است خیلی خونسرد است و از جنایتی که مرتکب شده احساس پشیمانی ندارد در زندگی چهاربار شکست خورده و قتل دخترش را پنجمین شکست بزرگ زندگیاش میداند و میگوید نتوانستم دخترم را درست تربیت کنم و پایان انتاجگردون: دلواپسان میگویند سرمایهگذاری خارجی یعنی کفر
تاجگردون دلواپسان میگویند سرمایهگذاری خارجی یعنی کفر روز نو رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر لزوم پیش بینی حداقل 60 تا 70 میلیارد دلار سرمایه خارجی در برنامه ششم تاکید کرد و گفت که اگر این را قبول نداریم باید در چهار طرف ایران تابلوی ورودممنوع سرمایه را بزنیم  رییس کمیسیون برنامه و بودجه: دلواپسان میگویند سرمایهگذاری خارجی یعنی کفر/این افراد بیکاری را فقط روی کاغذ می
رییس کمیسیون برنامه و بودجه دلواپسان میگویند سرمایهگذاری خارجی یعنی کفر این افراد بیکاری را فقط روی کاغذ میبینند منابع درون کشورمان اصلاً اجازه چنین رشدی را بدون ورود سرمایه گزاری خارجی نمیدهد شرایط کنونی هم نه ازنظر فضا و نه ازنظر قوانین چنین اجازهای را نمیدهد رییس کمیساینکه میگویند در حوزه هیچ کاری انجام نشده خلاف واقع است - ایسنا
آیتالله استادی با اشاره به برخی قضاوتها نسبت به عملکرد مدیران حوزه گفت برخی همواره از اول تا امروز میگویند هیچ کاری انجام نشده در حالیکه این بیانصافی و خلاف واقع است به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه آیتالله استادی صبح امروز یکشنبه ۲۰ تیر ماه در مراسم تودیامیری: از اینکه نیستم ناراحتم
امیری از اینکه نیستم ناراحتم وحید امیری که در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی به تماشای دربی 83 نشسته است از عدم حضور خود در این بازی خوشحال نیست به گزارش ورزشسه امیری با ابراز تاسف از غیبتش در جمع پرسپولیسیها برای پیروزی تیمش دعا کرد او گفت از اینکه در دیدار امروز نیمک«گربهها و آقاها» از اعتیاد میگویند/ آثاری از گروه سندروم داون
سومین روز جشنواره تئاتر شهر گربهها و آقاها از اعتیاد میگویند آثاری از گروه سندروم داون شناسهٔ خبر 3768880 - چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰ ۳۴ هنر > تئاتر jwplayer display inline-block; سومین روز جشنواره تئاتر شهر در بخشهای مختلف صحنهای کودک و نوجوان خیابانی وآیتالله خاتمی: ملت دستی که برای آشتی با عربستان دراز شود را قطع خواهد کرد/ اینکه بیان شود نیاز به اقتدار نظام
آیتالله خاتمی ملت دستی که برای آشتی با عربستان دراز شود را قطع خواهد کرد اینکه بیان شود نیاز به اقتدار نظامی نداریم بهطور قطع ضد دستورات قرآن است امامجمعه موقت تهران با گرامیداشت یاد شهدای منا گفت تردید نکنید که این خونهای پاک دامن آلسعود را خواهد گرفت و آلسعود آلسقوطامیرحسین آرمان: در به در نقش اول نیستم
روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی امیرحسین آرمان بازیگر نقش کیوان در سریال پریا که این روزها تبدیل به قهرمان اصلی سریال های تلویزیونی شده است از این نقش و کارنامه بازیگری اش گفته است امیرحسین آرمان با نقش کیوان سریال پریا این روزها قهرمان اصلی تلویزیون است این سریال ملودرامساختار فیلمسازی در هند حرفهای است
خبرگزاری مهر طراح صحنه فیلم سلام بمبئی که به عنوان پروژه مشترک ایران و هند ساخته شده است از فضای حرفهای تولید در سینمای هند صحبت کرد مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس با اشاره به طراحی صحنه و لباس فیلم سلام بمبئی به کارگردانی قربان محمدپور که چند ماه درگیر آن بوده استشادی یعنی... (21)
برترین ها در زندگی همه ما رخ داده است لحظه ها و اتفاقات کوچکی که شاید بسیار ویژه نباشند ولی دلچسبی و لذت بخشی آن لحظه ها و اتفاقات بسیار بزرگ است و شیرینی خاصی دارد اتفاقاتی که بهانه ای دلچسب برای داشتن یک حس خوب و تکرار نشدنی هستند حسی که هر چند کوتاه باشد ولی تاثیر-
گوناگون
پربازدیدترینها