تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشين فرمانده کل سپاه: جنگلي از موشک براي دشمن آماده کرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جانشين فرمانده کل سپاه: جنگلي از موشک براي دشمن آماده کرده‌ايم
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌گويد، به اندازه‌اي قدرت انباشته کرده‌ايم که مي‌توانيم منافع حياتي دشمن را مورد هدف قرار دهيم لذا اگر دشمن بخواهد بر منافع حياتي و آرمان‌ها خدشه وارد کند در هر نقطه‌اي از عالم او را تعقيب خواهيم کرد.
سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که به منظور تبيين توانمندي‌هاي نيروي مسلح در گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه 2 سيما حضور يافته بود، گفت: دفاع مقدس يکي از پديده‌هاي شگرف و جزو استثنايي‌ترين واقعيت‌هاي تاريخ بشر است و شايد بعد از واقعه عظيم عاشورا، صحنه‌اي به شگفت‌انگيزي دوران دفاع مقدس وجود نداشته باشد، به دليل آنکه اين نابرابر‌ترين جنگ تاريخ بين يک کشور و يک ائتلاف جهاني بود.  وي اضافه کرد: حوادثي که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد اين بود که در اوج محاصره تسليحاتي و در يک تحريم اقتصادي جدي و واقعي، جمهوري اسلامي ايران توانست يک جنگ با مقياس جهاني را پيروزمندانه، اداره کند و اين جزو تنهاترين جنگ‌هايي بود که کشور ايران توانست تمام سرزمين‌هاي تحت اشغال را، از طريق فرآيندهاي عمليات‌هاي نظامي آزاد کند، بدين معني که هيچ قطعه‌اي از سرزمين ما با مذاکره و واگذاري اختيارات سياسي آزاد نشد.

 سردار سلامي اظهار داشت: سيستم‌ها، سلاح‌ها، جنگ‌افزارها در اثناي جنگ ساخته شد علاوه بر اينکه ما بسياري از سلاح‌ها و تجهيزات مثل تانک‌ها و توپ‌ها را از خود عراقي‌ها مي‌گرفتيم و در عمليات‌هاي بعد آنها را سازماندهي و به‌کار مي‌گرفتيم، اما خوداتکايي يعني اتکاي صرف به ظرفيت‌هاي بومي از رموز موفقيت ما در دوران دفاع مقدس بود.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأکيد براينکه امروز ضرورت خود اتکايي و استقلال در توسعه قدرت دفاعي ما بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود، گفت: به فضل الهي اين واقعيت، امروز به شکلي کاملاً باورپذير، واقعي، محسوس، قابل ارزيابي و پذيرفته شده در افکار عمومي جهان و نزد همه صاحبان قدرت ظاهري به عنوان يک حقيقت مسلم پذيرفته شده است. وي اضافه کرد: امروز در توليد، توسعه و گسترش همه جنگ‌افزارها و سيستم‌هاي دفاعي و بازدارنده کاملاً براساس ظرفيت‌ها و استعدادهاي داخلي در طراحي، تأمين مواد اوليه، فرآيند ساخت، بهينه‌سازي و به‌کارگيري کاملاً خوداتکا، مستقل و توانمند هستيم. سردار سلامي اظهار داشت: امروز در حوزه پهپادها که يکي از پيچيده‌ترين نمادهاي فناوري‌هاي مدرن است در لبه تکنولوژي مدرن قرار داريم و با قدرت‌هاي بزرگي چون امريکا، روسيه و چين برابري مي‌کنيم و بعضي از اين قدرت‌ها، خواهان دستاوردهاي دفاعي و فناورانه ما در اين حوزه هستد. جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه کرد: وقتي پهپادي قادر است 3هزار کيلومتر دورتر از مرزهاي جغرافيايي ما عمليات پروازي انجام دهد و تصاوير دلخواه ما را ضبط و ارسال کند و در همان عمق نيز قادر به انجام عمليات نظامي و پرتاب راکد و موشک است که اين فناوري کاملاً توسط مهندسان ما طراحي و ساخته شده نشان‌دهنده يکي از نمادها و برجستگي‌هاي شکوه خوداتکايي ماست. وي بيان داشت: علاوه بر اين فناوري قادر هستيم موشک‌هايي با دقت کاملاً نقطه‌زن توليد انبوه کنيم و آنها را در فضاهايي که قابليت تهديد منافع حياتي دشمنان ما را دارند، به‌کار گيريم.   سردار سلامي خاطرنشان ساخت: امروز در کشور ما جنگلي از موشک‌ها در تونل‌ها و سيلوها‌  آماده پرتاب به هر سمت و هدف دلخواه هستند و پدافند هوايي ما نيز امروز ما را حتي از سيستم‌هاي اس- 300 کاملاً بي‌نياز کرده و ورود اين سامانه به کشور به دليل عقد قراردادي بوده که چند سال قبل بسته شده بود وگرنه سيستم‌هاي صياد، رعد، طبس و سوم خرداد آماده هستند که کاملاً جايگزين سيستم‌هاي مشابه خودشان در کشورهاي پيشرفته شوند.





تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن