تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802527809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/ آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/ آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟
نقض آشکار توافق آتش بس در سوریه که آمریکا بر سر آن با روسیه مذاکره کرد، موضوعی است که تردید دنیا را نسبت به آمریکا بیشتر کرد.
از دوشنبه هفته گذشته بین آمریکا و روسیه توافقی صورت گرفت مبنی بر اینکه داخل خاک سوریه آتش بس صورت گیرد. بنا بر این توافق تمام گروه‎های معارض می‎بایست دست از اختلاف بردارند و دولت بشار اسد هم ملزم شد به این توافق عمل کند. بنا براین توافق سوریه اجازه بازرسی کمک‎های ارسالی سازمان ملل را نداشت و در میدان نبرد هم نمی بایست آغازگر جنگ جدیدی باشد. اما طولی نکشید که آمریکا با یک حمله غافل گیر کننده به مواضع ارتش سوریه در اطراف دیرالزور داوطلبانه به نقض آشکار توافق با روسیه دست زد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ "سید هادی سید افقهی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اولین نتیجه بمباران مواضع ارتش سوریه توسط آمریکا این است که ادعای آمریکایی‌ها برای مبارزه با تروریسم باطل شد. این حمله نشان داد آمریکا از قبل طرح و نقشه هماهنگی داشت و در این مسیر کشورهایی مثل استرالیا هم با این کشور همراهی کردند.


وی افزود: این حمله در 50 دقیقه به طول کشید و در دو مرحله مجزا انجام شد که البته با توجه به رصدهای دقیق ماهواره‌ای و استفاده از تکنولوژی "جی پی ار اس" توسط آمریکا، نشان می‎دهد این کشور پراکنش نیروهای مختلف در خاک این کشور را می‌شناخته و اگر حمله هوایی به جبل الثرده صورت گرفته است به دلیل حضور نیروهای داعش در منطقه و کمک به تروریست‌ها بوده است.


افقهی با اشاره به اینکه فرودگاه دیرالزور یک نقطه حساس برای تروریست‌ها است گفت: آمریکا با حمله هوایی به ارتش سوریه سه کریدور حساس را برای داعش باز کرد، تسلط داعش بر فرودگاه‌ منطقه -که مدت زیادی هم به طول نکشید- می‌توانست نیروی هوایی سوریه را با مشکل مواجه کند و هواپیماهای ارتش سوریه زیر آتش تروریست‌های داعش زمین‌گیر می‌شدند.



حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟



این کارشناس خاورمیانه گفت: توافق آمریکا و روسیه برای اهدافی که آمریکایی‌ها از ابتدا به دنبال آن بودند کافی نبود، چرا که با توجه به پیشروی‌های محور مقاومت در حلب، آمریکا شهر حلب را از دست رفته می‌دید به همین دلیل حاضر شد با نقض آتش بس، دیرالزور را در تسلط تروریست‌ها نگهدارد و به این شکل آمریکا سعی کرد نوعی توازن در منطقه ایجاد کند. 


سیدافقهی با اعلام اینکه آمریکا در مورد بندهای توافق با روسیه حاضر به شفاف سازی نشد افزود: روسیه در مورد توافق شفاف‌تر بود. لاورف وزیرامور خارجه روسیه از ابتدا اعلام کرد بندهای این توافق را به مرور زمان اعلام می‌کند. در این توافق روسیه می‌خواست آمریکا را متقاعد کند که گروه تروریستی جبهه‌النصره یا جیش‌الفتح از لیست گروه‌های مورد توافق آتش بس خارج شود اما آمریکا با عمل نکردن به بندهای توافق دنبال این بود که گروههای معارض میانه رو –به تعبیر آمریکا- را حمایت کند. 


وی ادامه داد: حتی گروه‌های معارض هم از ابتدای این  توافق به آتش بس پایبند نبودند و از دوشنبه گذشته تاکنون 199 مورد نقض آتش بس صورت گرفت اما این توافق ارتش سوریه را پایبند می‌کرد که به آتش بس پایبند بمانند.


این کارشناس خاورمیانه گفت: در خصوص کمک‌های انسان دوستانه‌ای هم که قرار بود از طریق جاده کاستیلو وارد شود در حق مردم سوریه اجحاف صورت گرفت. ارتش سوریه اجازه بازرسی این کانتینرها را نداشت و مقصد نهایی این کانتینرها شهر حلب و مناطق شرقی بود. در این مناطق تجمع تروریست‌ها بیشتر است و به نظر می رسد سازمان ملل هم می‌خواهد به تروریست‌ها در منطقه کمک ارسال کند! 


افقهی گفت: خطر دیگری که ارتش سوریه را در مورد این توافق تهدید می‌کند، این است که اگر ارتش سوریه با این آتش بس اجازه عملیات نظامی نداشته باشد کشورهایی مثل ترکیه، عربستان به راحتی می‌توانند در خاک سوریه دست درازی کنند. به نظر می‎رسد با رفتارهای ضد و نقیض آمریکا در خصوص توافق با روسیه چنین موضوعاتی دارد بیشتر نمود می‎یابد.


وی با اشاره به اینکه در مورد حمله آمریکا به ارتش سوریه، این کشور داوطلبانه توافق را نقض کرده است اظهار داشت: روسیه این رفتار آمریکا را به شدت مورد اعتراض قرار نداده است و به این راحتی هم نمی‎خواهد این توافق را بهم بزند؛ این توافق در حالی صورت گرفته که دنیا از آن استقبال کرد و نقض مکرر این توافق وجهه آمریکا را در دنیا خراب می‌کند به همین دلیل روسیه قصد دارد در این خصوص خونسرد باشد تا نحوه عملکرد آمریکا در دنیا روشن شود. 



حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟



افقهی تنها عامل احتمالی وقوع تنش بین آمریکا و روسیه را در سوریه نامشخص بودن مواضع هوایی در این کشور دانست و افزود: آمریکا و سوریه نمی‌توانند به زودی حمله‌ای علیه داعش ترتیب دهند اما اینکه هواپیماهای این دو کشور در منطقه در چه نقاطی قادر به پرواز باشند موضوعی است که احتمال درگیری و تنش بین این دو کشور را گسترش می‌دهد. 


"رضا کلهر" کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: احتمال وقوع اشتباه در میدان نبرد بعد از هر آتش بس امکان دارد. اما اینکه آمریکا این اشتباه را در منطقه‌ای انجام دهد که برای داعش حساسیت خاصی داشته نکته‌ای قابل تأمل است. 


وی افزود: آنچه که در میدان عمل بعد از توافق صورت گرفت و حمله آشکار آمریکا به مواضع ارتش سوریه و تقویت داعش در بدست گرفتن کنترل دیرالزور، شک دنیا را برانگیخته کرد تمام دنیا امروز می‌خواهند بدانند چه عاملی باعث شد آمریکا بعد از این توافق نقض آشکار آتش بس انجام دهد. 


این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه آمریکا از قبل برای حضور در سوریه برنامه ویژه‌ای داشت، اظهار داشت: تمام گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه آمریکا از داعش حمایت می‌کند، کم کم صورت عینی به خود گرفته است. آنچه که آمریکا تا به امروز سعی داشته آن را اشتباه تکنیکی و فنی قلمداد کند برای دنیا قابل قبول نیست. 


وی به مطلبی از سایت «antiwar» اشاره کرد و گفت: توانایی‌های نظامی آمریکا در دنیا بالاست و امکان ندارد این کشور در شناسایی هدف اصابت خطای تکنیکی مرتکب شده باشد.


این کارشناس سیاست خارجی نیز در خصوص گزاش‌های نقض توافق آتش بس که توسط روسیه به آمریکا اعلام شده است گفـت: گزارش‌های دو طرف حکایت از این دارد که هر دو یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند. در این مدت روس‌ها 199 را آمریکا را متهم به نقض آتش بس کردند و طرف مقابل هم 150 بار روسیه را به نقض آتش بس متهم کرده است. چنین موضوعی نشان می‎دهد دوطرف هنوز برای انجام هدف مقابله هماهنگ با داعش آمادگی ندارند.


وی در بخش دیگری از صحبت خود افزود: امریکا مجبور است در دنیا خود را در جبهه مبارزه با تروریست هماهنگ با خواست کل دنیا نشان دهد اما در صحنه عمل شاهد هستیم بین پنتاگون و کاخ سفید وحدت رویه وجود ندارد و در این کشور گروه هایی به دنبال تقویت داعش در سوریه هستند. 



حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟



این کارشناس سیاست خارجی موضوع حذف بشاراسد را از حصنه روسیه خواست اصلی آمریکا دانست و تأکید کرد: اوباما در میدان عمل هم پیمان اسرائیل است و همه تلاش خود را برای حذف اسد انجام می‌دهد.  با اطمینان می‎گفت تا آمریکا به نتیجه مطلوب خود در خاک سوریه نرسد، هر توافق دیگری را هم نقض می‎کند.



حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه هدفمند بود/آیا آمریکا و داعش هم پیمان هستند؟



 گفتنی است شامگاه شنبه هفته جاری آمریکا طی حمله هوایی به مدت 50 دقیقه منطقه جبل‌الثرده را در کشور سوریه مورد اصابت قرار داد و فرصتی فراهم شد تا نیروهای داعش در این منطقه فرودگاه دیرالزور را برای مدتی مورد شلیک قرار دهند. با وقوع حالت بحرانی در این فرودگاه  پرواز هواپیماها از این فرودگاه مختل شد.





۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن