تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقیمی: دولت یازدهم با اجرای برجام به تکلیف خود عمل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مقیمی: دولت یازدهم با اجرای برجام به تکلیف خود عمل کرد
قائم مقام وزیر کشور گفت: دولت یازدهم با عملی کردن برجام توانست به تکلیف خود عمل و شرایط را برای فعالیت سرمایه گذاران در کشور فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز : محمد حسن مقیمی در شورای اداری استان همدان افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی نیاز به سرمایه گذاری وسیع داریم که قسمتی از این فرصت پس از برجام فراهم شده است زیرا که دولت با برجام توانست موانع را از سر راه بردارد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با دستیابی به اهداف سند چشم انداز در راستای حل مشکلات قدم بردارد؛ کشور پیش از برجام و پس از آن در تلاش بود که حرف اول منطقه را بزند و این از اصول پذیرفته شده نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: در حالیکه کشور ما چنین اهدافی را در منطقه دنبال می کند دیگر کشورهای منطقه نیز از تلاش باز نمانده و آنها نیز همواره در حال تلاش هستند.

وی تصریح کرد: در سند چشم انداز آمده است که باید سالانه کشور با هشت درصد رشد مواجه باشد و این اتفاق باید ازسال 84 تا سال 1404 محقق شود اما در برخی از این سال ها توانسته ایم به این امر دست یافته و در برخی سال ها این موضوع تحقق پیدا نکرد.
وی بیان کرد: آنچه که ما را در رسیدن به این هدف یاری می کند کار و فعالیت بیشتر است و هر چقدر که بتوانیم به اهداف این سند نزدیک شویم عملکرد ما قابل دفاع خواهد بود.
وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی مشکلات جدی کشور را درگیر خود کرده بگونه ای که بیشتر خانواده ها از بیکاری رنج می برند.

قائم مقام وزیر کشور افزود: این دولت کشور را با تورم همراه با رکود تحویل گرفت ولی تورم را مهار کرده و نرخ بیکاری را نیز کاهش داد.
وی اضافه کرد: رشد اقتصادی که در دولت گذشته سیر منفی را طی می کرد در دولت یازدهم به 4.5 درصد مثبت رسید در حالیکه در هشت سال دولت گذشته در خوشبینانه ترین حالت به چهار تا پنج درصد مثبت رسید و سپس منفی شد.

وی بیان کرد: طبق سند چشم انداز توسعه کشور باید به رشد هشت درصدی دست می یافتیم ولی هنگام روی کار آمدن دولت یادزهم رشد اقتصادی 14.8 درصد از آنچه پیش بینی شده بود عقب تر بود در حالیکه سند چشم انداز ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب لازم الاجرا بود.
مقیمی افزود: برای اینکه در آینده بتوان از عملکرد خود دفاع کرد باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد در غیر اینصورت فرقی با دولت گذشته نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: قبل از تحقق برجام کشور تنها یک میلیون بشکه نفت را تنها به چند کشور محدود صادر می کرد و در مقابل 50 درصد از قیمت فروش این نفت می توانستیم تنها چند کالای مختصر وارد کشور کنیم.
مقیمی اظهار کرد: پیش از برجام کالاها با قیمت بالا وارد کشور شده و طرف قرارداد شامل خریدار و فروشنده کالا مشخص نبود و دکل نفتی هم بدین منظور گم شد.
وی افزود: صادرات نفت به یک میلیون بشکه کاهش یافته و بخشی از پول آن نیز در قالب کالاهای بی کیفیت پرداخت شده و زمان پرداخت قسمتی از درآمد حاصل از فروش نفت نیز به اختیار خریدار بود.

وی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن برجام ، ایران خود قیمت تمام شده کالا و کشورهای مورد هدف صادراتی را مشخص می کند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: برجام فرصت های مناسب سرمایه گذاری را برای کشور فراهم کرد و هم اینک صدها هزار دلار سرمایه گذاری در کشور صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: از فرصت بدست آمده در برجام باید استفاده لازم را برد و شرایط را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور فراهم کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال جبران عقب ماندگی های قبلی هستیم ادامه داد: هم اکنون با 14.8 درصد عقب ماندگی در رشد اقتصادی مواجه هستیم که بیشتر آن بازمانده از قبل است اما امروز ما به عنوان نمایندگان دولت موظف به جبران آن ها هستیم.
مقیمی افزود: زمینه رشد اقتصادی با بها دادن به بخش خصوصی فراهم می شود که باید برای این کار سرمایه گذاران را تشویق و امنیت را برای این افراد فراهم کرد.



۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن