تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798294345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ داداش! داری اشتباه ترور می کنی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - فریور خراباتی: از آنجایی که ترور یکی از مهم ترین مقولات در طول تاریخ (تا همین امروز صبح) بوده است، در این مطلب می خواهیم به برخی از ترورهای معروف تاریخ بپردازیم.

نان داغ، گلوله داغ

اولین ترور تاریخ در مورد مرحوم ژولیوس سزار اتفاق افتاد. ترور فوق زمانی رخ داد که هنوز برای این عمل، واژه ای ابداع نشده بود. بنابراین، فرهنگستان زبان رومی در آن زمان نام این عمل را «نان داغ، گلوله داغ» گذاشت.

به گفته شاهدان عینی، آخرین جمله ای که ژولیوس سزار، پیش از مرگ، به زبان آورده است: «ناموسا می ذاشتید یک واژه برای این کار درست می شد، بعد اقدام می کردید!»

ترور نکن عزیزم

دومین ترور معروف تاریخ مربوط به ترور «الکساندر دوم» است. در تمام کشورهای دنیا، افرادی که دیکتاتور هستند را می کشند، اما در بعضی از کشورها و در بعضی از برهه های حساس تاریخی، افرادی که به دنبال دموکراسی و مشروطه خواهی بودند را ترور کرده اند. الکساندر دوم، پس از این که مورد حمله واقع شد، در حالی که فرار می کرد، پشت سرش را نگاه کرد و فریاد زد: «داداش، داری اشتباه ترور می کنی!»

ترور با چک کارمندی

شاید بتوان لقب پرهزینه ترین ترور تاریخ را به ترور ولیعهد اتریش و همسرش نسبت داد. آن ها در سفری به شهر سارایو، که در آن زمان جزء صربستان بزرگ بود، توسط یک جوان صرب هدف قرار گرفتند و کشته شدند. این ترور در نهایت منجر به آغاز جنگ جهانی اول شد که در نتیجه آن چیزی نزدیک به 15 میلیون نفر جان باختند. پس از این ترور، یکی از سران صرب اعلام کرد: «حداقل قسطی اش می کردین، چک کارمندی هم داشتیم!»

تروری که به درگیری ناموسی ختم شد

شاید بتوان بدون هیچ شکی ترور جان اف کندی، جوان ترین رییس جمهور آمریکا از حزب دموکرات، را مشهورترین ترور در طول تاریخ دانست. جان اف کندی آن قدر عمر نکرد که حداقل به دیگران توضیح بدهد آن «اف» وسط اسم و فامیلش به چه دلیل به کار رفته است. آیا اشتباه تایپی بوده است یا چی؟! انگار اسم بنده فریور «غین» خراباتی باشد.

به هرحال کندی در ایالت تگزاس آمریکا به ضرب گلوله شخصی به نام «لی هاروی اوسوالد» به قتل رسید. اوسوالد نیز چندین ساعت پس از دستگیری توسط پلیس به د ست «جک رابی»، مالک یک باشگاه شبانه در دالاس، به ضرب گلوله به قتل رسید. «جک رابی» توسط کسی به قتل نرسید. وی نهایتا در دادگاه اعلام کرد که کشتن «لی هاروی اوسوالد» به ترور کندی ربطی نداشته است و آن ها سر موضوعی «ناموسی» با یکدیگر مشکل داشتند.

کی سامسونت رو ریخت توی ماستا؟

عملیات «والکری» در اواخر جنگ جهانی دوم توسط «اشتاوفنبرگ»، که تلفظ نامش بیش از سه دفعه شما را به سرطان حنجره مبتلا می کند، انجام شد. اشتاوفنبرگ و گروهش قصد داشتند که هیتلر را در اتاقش ترور کنند که آبدارچی هیتلر (فکر کن آبدارچی هیتلر باشی، ته استرسه لاکردار) سامسونت حاوی مواد منفجره را از روی میز برداشت تا میز را دستمال بکشد و با دور شدن سامسونت، هیتلر کشته نشد. تنها شلوارش پاره شد که آن را هم به یک خیاط آشنا سپرد تا شلوار را رفو کند!

دو روز ترور نکن ببینیم کی به کیه

بی نظیر بوتو، نخست وزیر پاکستان، روزهای زوج را در تبعید و روزهای فرد را در خطر «ترور» گذراند. یعنی دوستان طرح زوج و فرد گذاشته بودند که نگذارند آب خوش از گلوی او پایین برود. بی نظیر بوتو بارها مورد حمله تروریستی قرار گرفت. با هر بار حمله تعداد زیادی از محافظان او کشته شدند تا در نهایت هیچ کس دیگر زیر بار محافظت از او نرفت و محافظان بیکار هم ترجیح دادند با وانت خیار بفروشند تا محافظ او شوند. در نتیجه، در آخرین اقدام تروریستی، او جان خود را از دست داد!

خیابون مگه ترور می شه؟!

خواستیم در مورد ترور «گاندی»، سیاستمدار هندی، بنویسیم که یکی از دوستان تماس گرفت و گفت: «خیابون که ترور نمی شه!» و افزود: «این طوری صفحه پر نکن، نون حلال ببر سر سفره ات!»

ماچ مگه ترور می کنه!

تعداد زیادی از طنزنویسان، طنزپردازان، شاعران، کاریکاتوریست ها، کارتونیست از آغاز فعالیت مجله خط خطی، بر اثر اصابت ماچ های امین مویدی ترور و یا مفقودالاثر شده اند. این آخرین ترور معروف تاریخ است!





۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن