تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802188449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساهاكيان: نسل جوان فوق‌العاده‌اي داريم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ايسنا: سايت رسمي فدراسيون جهاني بسكتبال در جريان رقابت‌هاي فيبا‌آسيا چلنج گزارشي از وضعيت تيم ملي ايران نوشته و در آن با اوشين ساهاكيان ستاره با تجربه كشور گفت و گويي داشته‌است.


در اين گزارش آمده:


با توجه به تعادل خوبي كه بين بازيكنان جوان و با تجربه بسكتبال ايران با فاكتور شوت و سايز مناسب شايد نياز نباشد كه بگوييم ميزباني ايران در تورنمنت فيبا‌آسيا چلنج باعث عملكرد خوب اين تيم در تورنمنت شده‌است. با اين حال ايران علاقه‌مندان زيادي در بسكتبال دارد كه تيمشان را حمايت مي كنند.


ايران اگر همين شرايطش را ادامه دهد مي‌تواند سومين قهرماني‌اش در اين تورنمنت را جشن بگيرد و با هت‌ريك قهرماني تاريخ‌ساز شود. تيم ملي ايران در شرايطي اين تورنمنت را آغاز كرد كه چند ستاره‌اش را در اختيار ندارد و با جوانان وارد رقابت شده‌است اما چند ستاره نيز هنوز در تركيب هستند. اوشين ساهاكيان كه سال‌ها تجربه حضور در تيم ملي را دارد يكي از آن‌ها است.


او زماني كه ايران براي نخستين بار بر قله آسيا ايستاد و در سال 2007 قهرمان قاره شد در تركيب تيم ملي حضور دارد. او زماني كه تيم ملي از قهرماني اش در سال 2009 دفاع كرد نيز ملي‌پوش بود و در مسابقات حضور داشت. در سال 2013 ايران بازهم قهرمان آسيا شد و در آن تورنمنت اوشين به همراه حامد حدادي جزو برترين‌ بازيكنان تورنمنت قرار گفت؛ بهترين پست چهار آسيا. در تاريخ اين رقابت‌ها كه اكنون در تهران برگزار مي‌شود نيز اوشين ساهاكيان نقش زيادي براي ايران داشته و در قهرماني تيم ملي در سال‌هاي 2012 و 2014 نقش زيادي ايفا كرد.


در كنار حامد حدادي، اوشين ساهاكيان از جمله بازيكنان با تجربه تيم ملي محسوب مي‌شود؛ تيمي كه اكنون ميانگين سني 26 سال را دارد. هشت بازيكن كنوني ايران 26 ساله يا زير اين عدد سن دارند كه اين نشان از برنامه ديرك باوئرمان براي آينده بسكتبال ايران است. حالا اوشين ساهاكيان به عنوان يكي از بازيكنان نسل طلايي بسكتبال ايران در كنار نسلي با استعداد و جوان به ميدان مي‌رود.


او درباره بازيكنان جوان بسكتبال ايران مي‌گويد: اين نسل استعداد بسيار زيادي دارد و براي يادگيري از با تجربه‌ها انگيزه و تلاش زيادي دارند. با اين حال نياز به تجربه‌هاي بين‌المللي و مناسب دارند تا رشد كنند. با اينكه آنها در غرب‌آسيا و انتخابي المپيك حضور داشته‌اند اما بازهم به مسابقات با سطح بالاتر نياز دارند.


ملي‌پوش با سابقه بسكتبال ايران شانس زيادي براي تيم ملي كشورش قائل است كه بتواند در اين تورنمت قهرمان شود. او همچنين مي‌گويد قهرماني دوباره در آسيا براي بسكتبال ايران قابل دسترس است اما ساده نيست.


ساهاكيان مي‌گويد: ما مي خواهيم برنده شويم. بدون شك ايران قهرمان خواهد بود اما اين رسيدن به اين هدف آسان نيست. بازي‌هاي بعدي ما دشوارتر است و من تيم‌هاي كره، چين و ژاپن را قدرتمند مي‌بينم.


او ادامه مي‌دهد: ايران اكنون تيم بسيار قدرتمندي در داخل و خارج از زمين دارد اما هنوز براي رسيدن به آن شرايط ايده‌آل به يكسري كارهاي ساختاري نياز داريم. ما بايد در پيك و رول بهتر باشيم چرا كه تيم‌هايي مثل كره و چين تايپه مي‌توانند از اين مساله به ما ضربه بزنند.


با اينكه اوشين ساهاكيان تجربه بسيار زيادي در بسكتبال ملي ايران دارد و سال‌هاي در تيم حضور داشته‌است اما همچنان عاشقانه وارد ميدان مي‌شود و مي‌جنگند. وقتي از او درباره اين موضوع كه شايد آخرين تورنمنت‌هاي ملي‌اش راتجربه مي‌كند مي‌پرسيم، جواب مي‌دهد: اين تصميمي سرمربي تيم ملي و فدراسيون است اما كاملا مشخص است كه من هنوز دوست دارم بازي كنم و تنشه رقابت هستم.




۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن