تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817060091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتين: امريكا نمي‌خواهد تروريست‌ها مشخص شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پوتين: امريكا نمي‌خواهد تروريست‌ها مشخص شوند
برخلاف اصرار مسكو براي انتشار جزئيات توافق اخير با واشنگتن درباره سوريه، امريكايي‌ها علاقه‌اي براي علني كردن آن ندارند و قوياً با درخواست مسكو مخالفت مي‌كنند؛ مسئله‌اي كه نشان مي‌دهد مسكو امتيازهاي قابل توجهي در جنگ عليه تروريسم از امريكا گرفته است.


به گزارش «جوان»، جلسه شوراي امنيت كه قرار بود شب جمعه برگزار شود تا اعضاي آن در جريان جزئيات توافق امريكا و روسيه درباره سوريه قرار بگيرند، در دقيقه آخر لغو شد. مقامات روسي امريكا را مقصر لغو اين جلسه اعلام كردند و گفتند واشنگتن تمايلي به مطلع شدن اعضاي شوراي امنيت از جزئيات توافق ندارد. ويتالي چوركين، سفير روسيه در شوراي امنيت گفت: «لغو نشست به دليل مخالفت امريكا با انتشار جزئيات توافق آتش‌بسي بود كه سرگئي لاوروف و جان كري، وزيران خارجه روسيه و امريكا اخيراً در ژنو به آن دست يافتند.»  اين دو كشور از حاميان اصلي دو طرف جنگ محسوب مي‌شوند و پس از چند ماه مذاكرات فشرده سرانجام موفق شدند در 19 شهريور به توافقي دست پيدا كنند. از آن زمان روس‌ها بارها علاقه خود را براي علني‌كردن جزئيات اين توافق ابراز كرده‌اند اما امريكايي‌ها به صورت قابل توجهي با منتشر كردن جزئيات توافق مخالفت مي‌كنند. رئيس‌جمهور روسيه روز سه‌شنبه گفت دليل مخالفت امريكايي‌ها اين است كه جزئيات توافق نشان مي‌دهد چه كسي تروريست‌ است. ولاديمير پوتين با اشاره به اينكه امريكا قادر به جدا كردن شورشيان ميانه‌رو از گروه‌هاي تروريستي نيست، اعلام كرد: «تنها دليلي كه آنها(امريكايي‌ها) نمي‌خواهند مفاد اين توافق علني شود اين است كه جامعه بين‌المللي و همين طور مردم امريكا و روسيه فوراً درخواهند يافت چه كساني به توافق آتش‌بس پايبند نيستند.»
   
پايان «سؤال نكن، حرفي نزن»
امريكا و روسيه درباره اينكه كدام گروه در سوريه ميانه‌رو است و كدام گروه تروريست اختلاف نظر دارند. روسيه بارها خواستار جدا كردن آنچه شورشيان «ميانه‌رو» گفته مي‌شود از تروريست‌ها شده است، مسئله‌اي كه هيچ‌گاه عملي نشده است. ناظران معتقدند به دليل روابط درهم تنيده جبهه الفتح الشام ( جبهه النصره سابق و شاخه سوري القاعده كه در ليست سازمان‌هاي تروريستي سازمان ملل قرار دارد) با ساير گروه‌هاي شورشي علناً هيچ گروه ميانه‌رويي وجود ندارد و حتي اگر امريكايي‌ها هم بخواهند، جدا كردن آنها از يكديگر تقريباً غيرممكن است. تنها چند روز پس از توافقنامه، بيش از 20 گروه مسلح كه امريكا آنها را ميانه‌رو مي‌خواند با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرده‌اند به توافق آتش‌بس روسيه و امريكا درباره جدا‌كردن خود از القاعده عمل نخواهند كرد. براساس گزارش‌هايي كه از برخي مفاد توافق روسيه و امريكا منتشر شده هر گروهي كه به آتش‌بس پايبند نباشد و نيروهاي خود را از مناطقي كه شبه نظاميان القاعده وجود دارند، بيرون نكشد، هدف مشروعي براي جنگنده‌هاي روسي و امريكايي محسوب مي‌شود. به نظر مي‌رسد دليل اصرار روس‌ها براي علني‌كردن جزئيات اين توافق همين مسئله است، يعني علني شدن جزئيات باعث خواهد شد كه واشنگتن بر اساس خواست مسكو عمل كند. جوشا لنديس، كارشناس مسائل سوريه و رئيس مركز خاورميانه دانشگاه اوكلاهما در صفحه توئيتر خود نوشت: «تاكنون، امريكايي‌ها در رابطه با القاعده [سياست] «سؤال نكن و حرفي نزن» در پيش گرفته‌اند اما توافق مي‌تواند وزارت دفاع امريكا را مجبور كند كه درباره القاعده سوال بپرسد، حرف بزند و بمباران ‌كند.»

باوجود اينكه روس‌ها مي‌دانند امريكايي‌ها قادر به جدا كردن گروه‌هاي به اصطلاح ميانه‌رو نيستند اما همچنان از واشنگتن مي‌خواهند اين كار را انجام دهند. رئيس‌جمهور روسيه روز گذشته با اشاره به اينكه «امريكا قادر به تعيين پايگاه‌هاي مخالفان «ميانه‌رو» نيست و به همين خاطر با دشواري‌هاي زيادي روبه‌رو است»، خاطرنشان كرد: «مسكو اميدوار است كه اين تلاش براي آشتي در سوريه در نهايت موفق شود. ما بيشتر از آنكه ديد منفي داشته باشيم مثبت نگاه مي‌كنيم و انتظار داريم وعده‌هايي كه دولت امريكا به ما داده عملي شود.» به‌رغم نگاه مثبت پوتين، ناظران معتقدند احتمال موفقيت توافق امريكا و روسيه خيلي بعيد است. ماكس آبرهام، استاد دانشگاه نورث وسترن امريكا و عضو شوراي روابط خارجي اين كشور با اشاره به اختلافات واشنگتن و مسكو در نحوه كمك‌رساني به شهرهاي تحت محاصره نوشت: «سخت است تصور كرد كه توافق امريكا و روسيه در مرحله بعدي موفقيت آميز باشد.»
   
پوتين نگران سوء‌استفاده تروريست‌ها
از سوي ديگر پوتين همچنين نسبت به استفاده تروريست‌ها از فرصت آتش‌بس براي تقويت خود هشدار داد. وي گفت: «گروه‌هاي تروريست - كه مسكو خواهان كمك امريكا به تفكيك آنها از به اصطلاح شورشيان ميانه رو در سوريه است تا هدف حملات مشترك روسيه و امريكا قرار بگيرند - از فرصتي كه آتش بس اخير در سوريه به‌وجود آورده براي تجديد قوا استفاده مي‌كنند. ما توافق كرديم جبهه النصره و امثال آن از نيروهاي مخالف به اصطلاح سالم در سوريه تفكيك شوند و در عين حال مواضع آنها براي ما تعيين و مشخص شود. اما چيزي كه ما امروز مشاهده مي‌كنيم تفكيك بخش سالم مخالفان از تروريست‌ها نيست. ما مي‌بينيم كه نيروهاي تروريستي در حال تلاش براي تجديد قوا هستند.» بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، در صورتي كه آتش‌بس جديد در سوريه به مدت هفت روز به طول بينجامد، روسيه و ايالات متحده با يكديگر در خصوص راه‌اندازي يك مركز اجرايي مشترك همكاري خواهند كرد و حملات هوايي مشتركي را عليه تروريست‌ها در اين كشور ترتيب خواهند داد. اما به نظر نمي‌رسد امريكايي‌ها بخواهند به اين تعهد خود عمل كنند. كاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرد، باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا در نشستي با مشاوران امنيت ملي خود در روز جمعه تصريح كرد:«امريكا تا زماني كه شاهد هفت روز پي در پي كاهش خشونت و ادامه ورود كمك‌هاي بشردوستانه نباشد، هرگز گام‌هاي بعدي را با روسيه برنخواهد داشت.»

در همين حال مقامات روسيه نيز نسبت به پايبندي امريكا به تعهدات خود ابراز ترديد كرده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌هاي روسي، ‌سرگئي لاوروف شامگاه جمعه در مذاكره تلفني با جان كري به نقض آتش بس برقرار شده در سوريه از سوي چندين گروه معارض مسلح اشاره كرد و از امريكا خواست هرچه زودتر به تعهد خود براي خارج كردن اين گروه‌ها از مناطق تحت سلطه تروريست‌ها عمل كند. لاوروف همچنين تاكيد كرده است: « مسكو به واشنگتن مشكوك است كه مي‌خواهد افراد تروريست از نظر روسيه را از فهرست حمله‌هاي خود خارج كند.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن