تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819228847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واليبال در جست وجوي جانشين لوزانو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واليبال در جست وجوي جانشين لوزانو
رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان با فدراسيون لهستان براي پذيرفتن هدايت تيم ملي اين کشور به توافق رسيده است.
نویسنده : شيوا نوروزي 


رائول لوزانو، سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان با فدراسيون لهستان براي پذيرفتن هدايت تيم ملي اين کشور به توافق رسيده است. در شرايطي که فدراسيون واليبال لهستان در روزهاي اخير تلاش کرده تا مذاکرات محرمانه باقي بماند، اما ديروز يکي از سايت‌هاي خبري اين کشور از توافق قطعي با لوزانو پرده برداشت. براساس گزارشي که przeglad sport owy منتشر کرده فدراسيون واليبال لهستان با لوزانو بر سر عقد قرارداد چهار ساله با اين مربي آرژانتيني به توافق لازم رسيده و به زودي قرارداد نهايي نيز به امضا مي‌رسد. در اين سايت به اين موضوع اشاره شده که لوزانو به طور رسمي ماه آينده ميلادي کارش را شروع خواهد کرد. گفته مي‌شود سرمربي جديد لهستان با دستياراني از همين کشور هدايت ملي‌پوشان را برعهده مي‌گيرد.
  
انکار لهستاني‌ها
کشور لهستان سال آينده ميلادي ميزباني رقابت‌هاي قهرماني قاره اروپا را برعهده دارد. همين مسئله انگيزه خوبي است تا مسئولان فدراسيون واليبال لهستان هرچه زودتر دست به کار شده و فکري به حال تيم ملي‌شان کنند. از طرفي حضور قدرتمند در ليگ جهاني و همچنين کسب مدال المپيک 2020 توکيو از ديگر اهدافي است که فدراسيون اين کشور براي رسيدن به آنها برنامه‌ريزي ويژه‌اي دارد. با اين وجود استفان آنتيگا هنوز سرمربي لهستان است. قرارداد سرمربي فرانسوي يک ماه ديگر به پايان مي‌رسد و عملکرد نه چندان خوب شاگردان او دليل قانع‌کننده‌اي است براي اينکه لهستاني‌ها براي هميشه دور اسم او خط قرمز بکشند. به ويژه که در مدت زمان حضور او انتقادهاي زيادي از تيم ملي واليبال لهستان مطرح مي‌شد. برکناري سرمربي لهستان محتمل به نظر مي‌رسد، چراکه علاوه بر نتايج ضعيف موضوع مطرح شدن نام دو گزينه يعني رائول لوزانو و خاوير ويبر که هر دو آرژانتيني هستند، مهر تأييدي است بر قطع همکاري قريب‌الوقوع آنتيگا و لهستان. با وجود اين فدراسيون واليبال لهستان در بيانيه‌اي گمانه‌زني‌هاي مطرح شده را تکذيب کرده است: «هرگونه مذاکره با نامزدهاي مربيگري در تيم ملي واليبال را تکذيب و اعلام مي‌کنيم که استفان آنتيگا سرمربي تيم ملي واليبال است.»
  
بي‌انگيزگي در ايران و محبوبيت در لهستان
لهستاني‌ها خاطرات خوبي با سرمربي فعلي تيم ملي ايران دارند. تيم ملي ‌واليبال اين کشور تحت هدايت رائول لوزانو در المپيک 2008 در آستانه صعود به مرحله نيمه‌نهايي قرار داشت. از آن سال به بعد واليبال دوستان لهستان همواره از سرمربي آرژانتيني به نيکي ياد کرده‌اند. به‌علاوه اينکه نايب‌قهرماني تيم لهستان در مسابقات جهاني نيز هنوز از خاطر هواداران اين تيم نرفته است. اخيراً هم يکي از مسئولان فدراسيون واليبال لهستان در گفت‌وگو با يورواسپورت به تمجيد از لوزانو پرداخته است: «بازيکنان ما به مربي با شخصيت قوي نياز دارند و لوزانو همين شخصيت را داراست. به همين خاطر قرار است چندين جلسه بين لوزانو و سران واليبال لهستان برگزار شود تا اين مربي با قراردادي چهار ساله، لهستان را آماده حضور در المپيک توکيو کند.» سه سال موفق در لهستان محرک خوبي است براي لوزانو که کارش را با ايران و واليباليست‌هاي کشورمان تمام شده تلقي مي‌کند. مرد آرژانتيني که پس از برکناري کواچ به کشورمان آمد و جواز صعود به المپيک ريو را نيز به دست آورد با انتقادهاي زيادي روبه‌رو شده و به نظر مي‌رسد انگيزه براي ادامه همکاري با فدراسيون داورزني ندارد. از طرفي عملکرد شاگردان او در ريو با واکنش‌هاي زيادي همراه بود. قرارداد اين مربي پس از پايان المپيک 2016 به پايان رسيده و لوزانو براي انتخاب تيم آينده‌اش مشکلي نخواهد داشت. مطرح شدن موضوعاتي چون نحوه انتخاب بازيکنان نيز حاشيه ديگري بوده که در ماه‌هاي اخير در رسانه‌ها مطرح شده است.
  
گزينه‌هاي ايران
در شرايطي که انتظار مي‌رود فدراسيون واليبال کشورمان هيچ فرصتي را براي انتخاب جانشين احتمالي لوزانو از دست ندهد، اما تا اين لحظه موضع رسمي از سوي فدراسيون اعلام نشده است. برخلاف گذشته که حداقل نام چند مربي را به عنوان گزينه‌هاي روي ميز مطرح شده بود، اما اين بار و در حالي که احتمال رفتن لوزانو زياد است خبري از گزينه‌هاي احتمالي نيست. تنها موردي که بايد به آن اشاره داشت خوان سيچلو، دستيار مرد آرژانتيني است که گفته مي‌شود يکي از گزينه‌هاي اصلي به شمار مي‌رود. اگرچه سيچلو رزومه قوي چون لوزانو و ولاسکو ندارد، اما ارتباط خوب او با بازيکنان ايراني بدون شک مدنظر قرار خواهد گرفت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن