تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804924488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به تبعيض بين پارالمپيكي‌ها و المپيكي‌ها پايان دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: به تبعيض بين پارالمپيكي‌ها و المپيكي‌ها پايان دهيد
اين روزها همه جا صحت از غرورآفريني و افتخارآفريني معلولان و جانبازان كشورمان در پارالمپيك ريو است...
نویسنده : دنيا حيدري 
اين روزها همه جا صحبت از غرورآفريني و افتخارآفريني معلولان و جانبازان كشورمان در پارالمپيك ريو است، ورزشكاراني كه با صرف فعل خواستن، ثابت كرده‌اند معلوليت، محدوديت نيست و مي‌توان با اراده‌اي قوي حتي از يك ورزشكار سالم هم بيشتر افتخار كسب كرد.
نمونه آن رقابت‌هاي پارالمپيك ريو است، در حالي كاروان ايران در المپيك تنها توانست سه مدال طلا كسب كند، كه پارالمپيكي‌ها تا ديروز توانسته‌اند هفت مدال طلاي زرين را براي كشورمان به ارمغان بياورند و پرچم كشورمان را بارها در ريو به اهتزاز دربياورند و لحظه‌هاي غرورآفريني را ثبت كنند، لحظاتي مانند ثبت ركورد استثنايي سيامند رحمان يا درخشش ساره جوانمردي، بانوي ايراني كه توانسته دو مدال طلا براي ايران كسب كند. اين لحظات غرورانگيز در كنار ساير افتخارآفريني‌ها جامعه معلول و جانباز كشورمان، نشان از ظرفيت و پتانسيل بزرگ كشورمان در اين زمينه دارد.

حال با توجه به اين نتايج درخشان، موضوعي كه بايد بيشتر از قبل مورد توجه مسئولان قرار بگيرد، لزوم توجه به اين بخش از جامعه ورزش كشور است كه اين روزها پرچمداران ورزش ايران در پارالمپيك ريو هستند. مصاحبه سيامند رحمان، قوي‌ترين معلول جهان كه ركورد 310 كيلويي‌اش در ريو، نام او را در تاريخ پارالمپيك جاودانه كرده است، پس از كسب دوباره مدال طلا نشان مي‌دهد كه مسئولان و مديران ورزش ايران، نگاه يكساني به افتخارآفريني‌هاي قهرمانان المپيكي و پارالمپيكي ندارند و اين حاكي از نگاه تبعيض‌آميزي است كه در اين رابطه وجود دارد و متأسفانه زمينه‌ساز ناراحتي پارالمپيكي‌ها شده است. عدم رسيدگي يكسان به ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي در شرايطي است كه ورزشكاران معلول و جانباز با توجه شرايط جسماني‌شان در شرايطي به مراتب سخت‌تر از ورزشكاران سالم آماده رقابت مي‌شوند و همين تفاوت سبب شده تا افتخارات آنها باارزش‌تر شود. در اين شرايط به نظر مي‌رسد نگاه تبعيض‌آميزي كه در اين زمينه وجود دارد، بايد اصلاح شود.

هرچند با تصميم دولت جوايز قهرمانان المپيكي و پارالمپيكي يكسان است، اما در سايز بخش‌ها و حوزه‌ها، يك قهرمان پارالمپيك از مزايايي كه يك قهرمان المپيك استفاده مي‌كند، محروم است و برخورد دوگانه مسئولان سبب شده تا اين قهرمانان مهجور با وجود شرايط سختي كه دارند، كمتر لب به اعتراض باز كنند و مانند برخي از مدال‌آوران المپيكي، انتقادات تند و تيزي را متوجه متوليان ورزش كنند. با اين حال به نظر مي‌رسد مظلوميت پارالمپيكي‌ها نبايد حربه‌اي براي مديران ورزش كشور باشد تا آنها از زير بار مسئوليتي كه نسبت به اين قهرمانان دارند، شانه خالي كنند و بيشتر مزايا و توجهاتشان به سمت مدال‌آوران المپيكي باشد. البته در اينكه المپيكي‌ها بايد با توجه به افتخاري كه در بزرگ‌ترين ميدان ورزشي دنيا كسب مي‌كنند، مورد حمايت ويژه قرار بگيرند، شكي وجود ندارد، اما همان طور كه اشاره شد پارالمپيكي‌ها هم همان افتخار را كسب مي‌كنند اما تنها در جوايز، دولت نگاه يكساني دارد و اين امر بايد نسبت به ساير مزايا و خدماتي كه به قهرمانان داده مي‌شود، هم سوق داده شود و يك مدال‌آور معلول و جانباز هم بايد همان خدمات و حمايت‌هايي را داشته باشد كه نسبت به يك مدال‌آور المپيكي وجود دارد.
همچنين با توجه به شرايط ويژه پارالمپيكي‌ها و با توجه به اينكه اين ورزشكاران با توجه به معلوليت، شرايط ويژه دارند، بايد مورد حمايت‌هاي بيشتري چه از نظر مالي و شغلي قرار بگيرند تا تبعيضي كه امروز در نگاه به آنها ديده مي‌شود، برطرف شود و قوت قلبي براي اين ورزشكاران براي ادامه افتخارآفريني‌هايشان باشد.

تضمين آينده شغلي اين قهرمانان كه با توجه به شرايط جسمي‌شان، نگراني عمده اين مدال‌آوران است، مي‌تواند بخشي از تلاش‌هاي سخت و شبانه‌روزي آنها براي بالا بردن پرچم ايران را جبران كند. درهمين راستا پايان پارالمپيك و بازگشت كاروان منا از ريو بهترين فرصت براي متوليان ورزش كشور است كه با حمايت‌هايي كه از اين قهرمانان انجام مي‌دهند، قدردان تلاش‌هاي اين ورزشكاران در برافراشته كردن پرچم كشورمان در ميداني مانند پارالمپيك باشند. نكته مهمي كه در اين باب ضرورت دارد، تداوم حمايت‌ها و عملي شدن وعده‌هاست، موضوعي كه متأسفانه درباره حتي ورزشكاران المپيكي هم تا امروز كمتر عملي شده است. به همين خاطر علاوه بر حذف نگاه تبعيض‌آميز، مسئولان وعده‌ها و قول‌هايشان را نيز نبايد فراموش كنند و با جامعه عمل پوشاندن به آن، ثابت كنند كه برايشان مدال‌آور المپيكي و پارالمپيكي تفاوتي ندارد و هر دو شايسته بهترين تقدير هستند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن