تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816146132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنفس در عسلویه همچنان سخت است/ حجم بالای دود سیاه در آسمان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چند روز پس از حریق پتروشیمی مبین؛
تنفس در عسلویه همچنان سخت است/ حجم بالای دود سیاه در آسمان

آلودگی عسلویه


شناسهٔ خبر: 3770643 - جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
استانها > بوشهر

.jwplayer{ display: inline-block; } بوشهر- آسمان عسلویه با وجود گذشت چند روز از آتش‌سوزی پتروشیمی مبین در پارس جنوبی، همچنان تحت تاثیر این آتش‌سوزی قرار دارد و دود سیاهی آسمان این منطقه در بر گرفته است که تنفس را سخت می‌کند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - نساء کروندی: روز چهارشنبه هفته جاری آتش‌سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین رخ داد که با حضور نیروهای آتش‌نشانی در چند ساعت مهار شد ولی اثرات این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد. این آتش‌سوزی باعث شد تا عملکرد دیگر تاسیسات و صنایع این منطقه با مشکل روبرو شود و از زمان بروز این حادثه شاهد افزایش حجم دود سیاه از فلرهای این منطقه هستیم.

آلودگی‌ها رصد می‌شود مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهرستان عسلویه اظهار داشت: آتش‌سوزی پتروشیمی مبین در عسلویه یک حادثه بود و حادثه همیشه با خود مشکلاتی را به وجود می آورد. حسین دلشب با بیان اینکه کمیته مخاطرات زیست محیطی تشکیل شده است افزود: خوشبختانه در بحث آب و پساب باتوجه به ذخیره موجود مشکلی وجود ندارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اما فلرها نیاز به راه اندازی مجدد دارد چرا که احتمال بد سوزی آنها وجود دارد.

دلشب گفت: همکاران ما در منطقه تلاش می‌کنند که هرچه سریعتر پتروشیمی مبین و واحد هایی که از سیستم خارج شده اند مجدد در سرویس قرار گیرند. وی با اشاره به اینکه اکنون احتمال بدسوزی برای چندین ساعت وجود دارد خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تکنیک‌های فنی برای راه اندازی مجدد اقدام کرد تا کمترین خروجی آلودگی به هوای منطقه را داشته باشیم.

انتقاد از وزارت نفت مدیرکل محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر رئیس واحد و کارشناسان پایش اداره کل محیط زیست استان در منطقه حضور دارند و هرگونه آلودگی را رصد می‌کنند. دلشب با انتقاد از وزارت نفت افزود: با توجه به وجود حجم عظیم فعالیت های صنعتی در این منطقه اما تجهیزات و امکانات سریع برای مقابله با حوادث وجود ندارد. وی عنوان کرد: باید وضعیت به گونه ای باشد که بتوانیم برای کنترل حادثه و آلودگی ها در حین حادثه مانع ایجاد هرگونه مخاطره شویم.

دلایل آتش‌سوزی به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز پیش از این در ارتباط با دلایل آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین گفته بود: شرایط آلودگی گاز سبب شد سامانه کنترلینگ دچار مشکل شود و در اثر بالا رفتن فشار، نشتی گاز و سرانجام آتش سوزی رخ داد. این حادثه چهار مصدوم بر جای گذاشت که سه نفر از آنان به صورت سرپایی مداوا و یک نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شد. شرکت پتروشیمی مبین (سهامی عام) به عنوان تولیدکننده سرویس های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن