تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونق سفته‌بازی در رکود پسابرجامی بورس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رونق سفته‌بازی در رکود پسابرجامی بورس
رونق سفته‌بازی در رکود پسابرجامی بورس یک روزنامه حامی دولت اذعان کرد عامل مثبتی در بازار بورس پس از برجام وجود ندارد.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ توجه به سوابق بازار سهام نشان داده رکود  ادامه‌دار بورس سبب شده فعالان اصلی بازار سهام، رفتار انفعالی در پیش گیرند و سفته‌بازان، بازیگران اصلی این بازار شوند.در بازار نسبتاً ناکارای امروز معمولاً عرضه و تقاضای سهام، براساس اخبار غیررسمی، دایماً در حال تغییر بوده و در دوران رکود معاملات، سهامداران تحت‌تأثیر اخبار و شایعات، توجه بیشتری به سرمایه‌گذاری روی نمادهای کوچک بازار از خود نشان می‌‌دهند.
 
در شرایط کنونی عامل بنیادی مثبت خاصی در بازار وجود ندارد و هنوز مواردی که انتظار می‌‌رفت با رفع تحریم‌ها در بازار رخ دهد، اتفاق نیفتاده است. بنابراین عمده سهامداران کنونی دید بسیار کوتاه مدت به بازار پیدا کرده‌اند و در این می‌ان، سهامداران تازه‌وارد و ناآگاه، قربانی این رفتار سفته‌بازی هستند که بعضاً زیان‌های سنگینی را نیز متحمل می‌‌شوند. چرا که به دلیل کم‌تجربگی دچار هیجان شده و معاملات خود را بدون هدف و دنباله‌روی سفته‌بازان حرفه‌ای انجام می‌‌دهند غافل از اینکه همیشه از آنها گامی عقب‌تر هستند و حرکات و رفتار آنها را نمی‌‌توانند پیش‌بینی کنند.
 
در شرایط رکود فعلی بازار سهام که نشانه‌های آن در افت چشمگیر حجم و ارزش معاملات به وضوح مشخص است، شاخص کل با افت 0/6 درصدی نسبت به هفته گذشته، از رقم 77168 به رقم 76742 رسید.
این روزها با حضور سفته‌بازان و تحرک آنها در برخی نمادها و بعضاً شرکت‌های کوچک، روند فرسایشی روزهای منفی بازار بیش از روزهای مثبت آن به چشم می‌‌آید و سهامداران بنیادی نتوانسته‌اند در این موج، بازدهی مورد انتظار خود را به دست آورند، پرواضح است که وجود چنین تحرکاتی در بازار به افزایش تردید، رواج بی‌اعتمادی و سردرگمی بیشتر سهامداران منجر خواهد شد که تداوم این موضوع، ادامه‌دار شدن شرایط رکودی را درپی دارد. در این میان نوسانگیران کم‌تجربه و ناآگاه نیز اغلب پول خود را از یک سهم به سهم دیگر جابه‌جا می‌‌کنند و با یک فاز تأخیر به جرگه صف‌های خرید و فروش می‌‌پیوندند و در سرمایه‌گذاری مناسب دیر عمل می‌‌کنند.

منبع: روزنامه اعتماد


95/6/25 - 07:53 - 2016-9-15 07:53:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن