تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815084318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور دوترته برای اخراج مشاوران نظامی آمریکا از فیلیپین


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دستور دوترته برای اخراج مشاوران نظامی آمریکا از فیلیپین
رئیس جمهور فیلیپین دستور داد تا تمامی نیروهای ویژه آمریکایی که به منظور مشاوره به نیروهای محلی در جنوب این کشور مستقر هستند از خاک فیلیپین خارج شوند.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین یک هفته پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا را "حرامزاده" خطاب و باراک اوباما را مجبور به لغو دیدار دوجانبه با وی در لائوس کرد، این دستور را صادر کرده است.
این رهبر فیلیپینی به عنوان اولین تن از رهبران این کشور که حامیانی هم در جنوب آن دارد و مدعی است اجدادش مسلمان بوده‌اند، به شدت تلاش می‌کند تا صلح را به جنوب فیلیپین بازگرداند؛ جایی که شاهد شورش‌های چند ده ساله بین مسلمانان و شورشیان کمونیست است تنش‌هایی که بیش از 150 هزار تن را به کام مرگ کشانده است. وی ماه گذشته مذاکرات صلح با بزرگترین گروه جدایی طلب این منطقه را آغاز کرد که مانند سایر گروه‌های شورشی از 1970 برای تشکیل یک کشور مستقل مسلمان یا خودمختاری مبارزه می‌کنند. مشاوران آمریکایی در این منطقه نیز نیروهای فیلیپینی را آموزش داده و کمتر در درگیری‌ها دخالت می‌کنند. با این حال دوترته در جریان مراسم ادای سوگند تعدادی از مقامات جدید این کشور درباره این نیروها گفت: آنها باید بروند. من نمی‌خواهم شکافی میان مانیل و واشنگتن باشد اما آنها باید بروند. وی سپس ادامه داد: آمریکایی‌ها را (گروه‌های شورشی) خواهند کشت یا برای باج‌گیری ربوده می‌شوند. این اظهارات دوترته ابهاماتی را درباره تأثیر روی کار آمدنش بر شرایط فیلیپین به عنوان مهمترین متحد واشنگتن در آسیا ایجاد کرده است. دوترته با این حال در این اظهارات خود به زمان و چگونگی خروج این نیروها اشاره‌ای نکرد و به این بحث بسنده کرد که اتحاد مانیل و غرب ریشه مقاومت شورشیان مسلمان است. در واکنش به این سخنان، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به وجود هرگونه درخواست از سوی مانیل برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اظهار بی‌اطلاعی کرد. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز به نگرانی‌ها و منافع موجود در روابط واشنگتن – مانیل اشاره و در ادامه در ضربه‌ای کوچک و پوشیده دوترته را با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور مقایسه کرد. ارنست در این باره به خبرنگاران گفت: اینجاست که اهمیت انتخابات مشخص می‌شود. انتخابات نتایجی دارند. انتخابات مسائل بسیاری درباره این می‌گویند که یک فرد قرار است کشورتان را در عرصه جهانی چگونه به نمایش بگذارد. وی ادامه داد: به همین دلیل است که شما باید مسائلی چون منش، نزاکت و قضاوت را در انتخابات بررسی کنید چراکه می‌دانید این فرد قرار است شما را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد. این مساله قطعاً موضوعی است که مردم فیلیپین به خوبی از آن آگاه هستند. با این حال یک روز پس از اعلام این دستور از سوی دوترته، پرفکتو یاسای ، وزیر خارجه فیلیپین در مصاحبه‌ای رادیویی به تداوم تعهد مانیل به توافقاتش با آمریکا تاکید کرد. وی در این باره توضیح داد: رئیس جمهور پیش از این حتی در مراسم تنفیذ خود نیز گفته که ما به تعهدات و وظایف قراردادی خود به ویژه با طرف آمریکایی ادامه داده و به آن پایبند هستیم. وی ادامه داد: بیانیه اخیر وی به این نیت نبوده و نباید به عنوان نشانه‌ای مبنی بر نقض بیانیه‌های قبلی او تلقی شود. ارتش فیلیپین نیز اعلام کرد روابط دفاعی با آمریکا همچنان به قوت خود باقی است. سخنگوی ارتش فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور دوترته تنها شامل تعدادی از اعضای ارتش آمریکا می‌شود که در شهر "زامبونگا" مستقر هستند. وی تاکید کرد آن‌ها همچنان به کمک‌های فنی و آموزشی به همتایان فیلیپینی خود در جنگ با ترور ادامه خواهند داد. به مردم و متحدان خود اطمینان می‌دهیم روابط دفاعی ما و آمریکا به قوت خود باقی است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
رئیس جمهور فیلیپین: بان کی مون احمق است
هشدار اوباما به کره شمالی
رییس‌جمهور فیلیپین: تروریست‌ها را زنده زنده می‌خورم!
عربستان حاجیان آفریقایی را تهدید کرد
رییس جمهور فیلیپین: تروریست‌های ابوسیاف را زنده زنده می‌خورم



۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن