تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796776241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عادل الجبیر در ترکیه: خواهان همکاری با تهران هستیم اما زمانی که سیاست‌هایش را تغییر دهد/ بشار اسد جایی در آینده سوریه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عادل الجبیر در ترکیه: خواهان همکاری با تهران هستیم اما زمانی که سیاست‌هایش را تغییر دهد/ بشار اسد جایی در آینده سوریه ندارد
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز جمعه در اندیشکده "ستا" در آنکارا گفت که از عملیات سپرفرات ترکیه (در سوریه ) حمایت می کند و ما آماده همکاری بیشتر با آنکارا هستیم.
به گزارش نامه نیوز، وی که به عنوان اولین مقام بلندپایه ریاض در بعداز کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته به ترکیه سفر کرده است، امروز در همایش « رهیافتی نوین برای همکاری در خاورمیانه در حال تغییر» اندیشکده ستا که به عنوان مرکز پژوهش های سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی، اتاق فکری نزدیک به دولت آنکارا بشمار می رود، شرکت کرد و مدعی شد: دو کشور در سوریه از معارضان میانه رو حمایت می کنند و با مذهب گرایی و افراط گرایی در سوریه مخالف هستند.


وی روابط آنکارا – ریاض را راهبردی تعریف کرد و گفت: در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری، مالی و سرمایه گذاری همکاری نزدیک وجود دارد.

وزیر خارجه عربستان به دنبال سخنرانی خود در بخش پرسش و پاسخ در خصوص حمایت های ریاض از آنکارا در قبال کودتای نافرجام، گفت ، موضع عربستان در قبال کودتا خیلی صریح بود و از دولت آنکارا حمایت کرد و در قبال مبارزه شجاعانه مردم ترکیه با کودتاگران متاثر شده اند.

او در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص حمایت ریاض از عملیات سپرفرات ترکیه گفت: از ترکیه حمایت می کنند و عملیات پاکسازی داعش از سوریه حایز اهمیت است.

الجبیر با اشاره به این که عملیات خود را در مقابله با داعش از طریق پایگاه اینجرلیک ترکیه افزایش خواهند داد و گفت : در این زمینه آماده همکاری بیشتری هستند.

چهار فروند جنگنده عربستان به همراه شماری نیروی نظامی، در قالب ائتلاف بین المللی ضد داعش، در اینجرلیک ترکیه مستقر هستند.

او موضع ترکیه در قبال سوریه را صریح و روشن خواند و گفت: ریاض همانند ترکیه پ.ی.د ( حزب اتحاد دمکراتیک سوریه) را سازمان تروریستی ارزیابی می کنند و پبشتر نیز از مشارکت داده شدن این گروه در مبارزه با داعش مخالفت ورزیده اند.

الجبیر از تشکیل منطقه امن در شمال سوریه توسط ترکیه حمایت کرد و گفت: با تشکیل این منطقه، شمار پناهجویان نیز کاهش یافته و فشار بر به بشار اسد افزایش خواهد یافت.
 
همکاری باتهران

عادل الجبیر با ادعای این که ریاض در صدد همکاری با تهران برای کاهش تنش و خشونت در منطقه است گفت که ولی این تا زمانی که ایران سیاست های خود را تغییر ندهد، ممکن نخواهد شد.

الجبیر با ادعای این که بشار اسد عامل مرگ هزاران تن از شهروندان سوری است، گفت: بطور قطع بر این باور هستند که اسد نمی تواند نقشی در آینده سیاسی سوریه داشته باشد.

او در بخشی از سخنان خود به تحولات عراق پرداخت و مدعی شد، دولت نوری المالکی، با سیاست های مذهب گرایانه خود، کشور را تجزیه و زمینه را برای ظهور داعش فراهم کرد.

او اشاره کوتاهی نیز به یمن داشت و گفت در یمن می توان به راه حل سیاسی دست یافت و خلاء قدرت در لیبی و احتمال قوت گیری داعش در این کشور به شمال آفریقا نگران کننده است.

پیش از سخنان الجبیر ، برهان الدین دوران رئیس ستا، پیش از شروع سخنرانی الجبیر گفت: تحولات خیره کننده در خاورمیانه، کشورها منطقه را با بحران جدی روبرو کرده و آن ها را به واکنش های مختلف و اتخاذ تدابیر و سیاست های نوینی واداشته است.

او گفت: هدف از این نشست تبین نقطه نظرات ریاض در قبال تحولات منطقه و روابط با آنکارا از زبان رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان است.

دوران ، روابط ترکیه و عربستان را در حوزه های سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و همکاری های منطقه ای رو به رشد توصیف کرد و همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و بحران های منطقه ای به ویژه سوریه، یمن و بحرین را حایز اهمیت دانست .



منبع: ایرنا


۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن