تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805430765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مناسبت روز جهانی بازی


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

به مناسبت روز جهانی بازی "‌به قلم کسری کریمی‌اصل" درست در سیزدهمین روز از نهمین ماه سال 2016 میلادی یعنی بیست و سوم شهریورماه هزار و سیصد و نود پنج هجری، یعنی 464 سال بعد از اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ و شروع انقلاب صنعتی، 406 سال بعد از محکمه گالیله در دادگاه‌های انگیزاسیون به جرم اعتراف به مرکزیت خورشید، 157 سال بعد چاپ خواستگاه گونه‌های داروین که خودشیفتگی بی‌جهت ما را به سخره گرفت، 47 سال بعد از قدم گذاشتن اولین بشر بر روی ماه و درک کوچک این دست آوردش در برابر کیهان، امروز هنوز که هنوز است باز هم ما محدودیم چرا که هرگاه ما می خواهیم از چیزی نوآورانه و خارج از چهارچوب‌های ذهنی دیگران بنویسیم بلاجبار مجبوریم قلم های خود را تیز کنیم و متن‌های خود را با پرخاش به آنانی که حتی یک صدم ثانیه هم آن را تجربه و در موردش تامل نکرده‌اند آغاز کنیم که بله برادر من، این هم می‌شود و دنیای بیرون به کوچکی مرزهای ذهنی تو نیست و از این قبیل قلم‌فرسایی‌ها. دوستان من، رفقای پردیس گیمی عزیز، بگذارید همین جا این پیشگویی را انجام دهم که احتمالا 400-500 سال دیگر نوادگان همین‌هایی که امروز گیم را زیر سوال می‌برند و به گیمر بودن ما می‌خندند در فرهنگ‌عامه‌شان در جای کهن الگوهای ماجراجویی، نیتن دریک و آنچارتدها چیزی بزرگتر از امثال ایندیانا جونزها و ... باشد. احتمالا 300 سال دیگر در کتاب‌های تاریخ هنر اسم ویچر3 بیشتر از تمام فعالیت های متظاهرانه و کپی‌منشانه امروزی به اصطلاح هنرمندان معاصر تکرار شود و  بیشمار فصل هایی که به عظمت این بازی بپردازند و بشری که احتمالا آن زمان باز هم خودش در برابر نوآوری موضع گرفته به حماقت پدرانش در برایر ویدئو گیم پوزخند بزند و آن را اُمُلانه بخوانند و از اینکه فقط و فقط 10 میلیون نفر از جمعیت 7 میلیاردی زمین در آن زمان این بازی را انجام دادند با تمسخر یاد کند و بگویند که قدیمی‌ها چقدر ابله بودند.

وقتی هنوز که هنوز است در فهم امثال گرتوفسکی و برتولت برشت ها مانده‌اند به نظرتان چقدر زمان ‌می برد که میازاکی‌ و اوئدا را دریابند، این که یک‌سری به اصطلاح کارشناس هنر که حتی دسته گیم را نزدیک ندیده‌اند بیایند روزی اعتراف کنند که در دهه دوم هزاره سوم میلادی هیچ اثری به اندازه‌ی سری سولز آینه تمام نمای فرهنگ و هنر شرق نبود می‌دانید چقدر سخت است؟ حتی از تجربه No Man’s Sky  روی PC هم سخت‌تر! از الان داشته باشید آن روزی را که کتاب‌های داستان نویسی و فیلمنامه نویسی به جای مثال زدن از "محله چینی‌ها" و "همشهری کین" از سری هاف لایف و آن نوآوری فوق العاده‌اش تحت عنوان روایت با راوی خاموشش حرف بزنند، و وقتی بخواهند در کلاس‌های ارتباطات در توجیه عدم توانایی انسان‌های قرن 21ـمی در برقراری ارتباط مثال بزنند به دست های در هم تنیده شده‌ی ایکو و یوردا برسند، به رابطه عاشقانه‌ای که بین یک موش آزمایشگاهی لال و یک روبات وراج در آزمایشگاه آخرالزمانی سری پورتال شکل گرفت، به سالید اسنیکی که در نسخه چهارم به مثابه تک تک ما به پیری زودرسی دچار شد و هیچگاه به مریل ـش نرسید. دوستان من، امروز امثال ما حکم رایدن در متال‌گیر سالید 2 را داریم که هیچکسی دوستمان ندارد، اگر پست مدرن تر از "اگر شبی از شب‌های زمستان" "کالوینو" نباشیم حداقل هم‌ترازش هستیم اما در کلاس‌های درس هیچ دانشگاهی استادان ازمان مثال نمی زنند، گویی منتظر نسخه چهارمی هستند که درش با چنگولگ بازی و فداکاری‌های اگزوتیک و مدل موهای فشن‌تر شده برگردیم تا شاید بهمان توجه کنند. و خب چاره چیست وقتی که کتاب‌خوانی و فیلم دیدن ساده تر از تمام کردن حتی یکی از نسخه های کالاف دیوتی شده و بشر هم که از دیرباز راحت طلب.

اما در این برهه وظیفه ما به عنوان گیمر چیست؟ بیایید در وهله اول کورکورانه بازی نکنیم، از موقعیتمان آگاه باشیم و خود را به صرف گیمر بودن محدود نکنیم، چرا که اگر با دیدی بسته از درون به بیرون نگاه کنیم فرق آنچنانی میان ما و نابینایانی که ما را مسخره می کنند وجود ندارد، بیایید به گونه های دیگر هنر هم سرک بکشیم، کتاب بخوانیم، فیلم ببینیم، تا درک کنیم دلیل گیمر بودن ما صرف زمانه مدرن و کنسولی که برایمان خریده اند نیست، بلکه خاصیت تعاملانه پیشرو این شاخه از هنر است که در هیچ یک از مدیوم های دیگر پیدا نمی‌شود، بیاییم به عنوان یک گیمر نخست خود به ارزش های چیزی که جلوی رویمان است پی ببریم، آنگاه است که می‌توانیم با افتخار از آن سخن گفته و در مسیر خط سیری که بالا شرحش دادم گام برداریم.





25 شهريور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن