تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805238873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستکاری در آمارها گناه کبیره است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دستکاری در آمارها گناه کبیره است
بلاي بزرگ اختلاف آمار نرخ بيكاري، تورم و رشد اقتصادي موجب بي‌اعتمادي مردم مي‌شود / حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر ديروز در ديدار مسئولان ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسکن، اعضاي شوراي‌عالي آمار کشور و مديران مرکز آمار ايران، «آمار و اطلاعات دقيق، متمرکز و علمي» را پايه اصلي در تصميم‌گيري کارآمد براي کشور خواندند ...


 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر ديروز در ديدار مسئولان ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسکن، اعضاي شوراي‌عالي آمار کشور و مديران مرکز آمار ايران، «آمار و اطلاعات دقيق، متمرکز و علمي» را پايه اصلي در تصميم‌گيري کارآمد براي کشور خواندند و با تأکيد بر اهميت طرح سرشماري عمومي، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزيز بايد به طور جدي در اين طرح مهم مشارکت کنند.
‌  ‌ *** ‌    

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي، آمار را ضرورتي قطعي و اصلي براي برنامه‌ريزي در خصوص منابع و نيازهاي متنوع و گسترده کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزيز براي آنکه تصميم‌گيري‌ها در کشور، «درست، بجا و کارآمد» باشد، هم در اين طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نياز را به صورت دقيق در اختيار دستگاه‌هاي آماري قرار دهند و آمارها نيز همچنانکه مسئولان گفته‌اند جنبه محرمانه دارد.
‌  
روند تغييرات را شناسايي کنيد تا تصميم‌گيران غافلگير نشوند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه خطاب به متوليان آمار در کشور خاطرنشان کردند: در آمارها هم بايد وضعيت موجود تبيين و هم «روند تغييرات» شناسايي شود تا در روزگار کنوني که سرعت تغييرات در آن بسيار زياد است، مسئولان و تصميم‌گيران کشور در اثر تغيير روندها غافلگير نشوند.
 ايشان با اشاره به اهميت دقت و صحت آمارها، و ضربه سنگيني که آمار غلط به کشور مي‌زند، افزودند: متأسفانه کشور از لحاظ آمارگيري عقب است و حتي برخي مسئولان از حقايق و آمارهاي واقعي در بعضي بخش‌ها مطلع نيستند.
 رهبر انقلاب اسلامي به عنوان نمونه به اهميت آمار در اقتصاد دانش‌بنيان اشاره کردند و گفتند: اقتصاد دانش‌بنيان که راه پيشرفت کشور است، متکي به «عنصر انساني با سواد و مبتکر» است و بايد مشخص شود که در هر يک از شاخه‌هاي اقتصادي و فني چه تعدادي از جوانان و نيروهاي با استعداد و داراي ابتکار و انگيزه وجود دارند.
‌   
نقش تعيين‌کننده آمار در اقتصاد مقاومتي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين به نقش تعيين‌کننده آمار در اقتصاد مقاومتي اشاره کردند و افزودند: راه علاج حقيقي مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتي است و اگر تمام راه‌هاي دنيا هم به روي ما باز شود اما اقتصاد کشور درون‌زا نباشد، در نهايت اين معادله، معادله‌اي شکست‌خورده است. ايشان خاطرنشان کردند: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي، وجود آمار و اطلاعات دقيق از وضعيت توليد داخل و بنگاه‌هاي توليدي و نيازهاي آنهاست.
«ارائه‌ به‌هنگام آمار به مسئولان و تصميم‌گيران کشور و سازندگان افکار و گفتمان‌هاي عمومي»، نکته ديگري بود که رهبر انقلاب اسلامي بر آن تأکيد کردند. ايشان با اشاره به مسئله «پيري جمعيت و استمرار نادرست سياست‌هاي کاهش جمعيت» افزودند: رشد ۴ درصدي جمعيت در سال‌هاي دهه ۶۰، نياز به علاج داشت که علاج آن، همان سياست‌هاي کاهش جمعيت بود اما تداوم اين سياست‌ها بايد با ارائه آمار به‌هنگام توسط مسئولان در وقت معيني، متوقف يا کند مي‌شد، زيرا مشکل پيري جمعيت يکي از مشکلات بدون علاج است و امروز کشورهاي پيشرفته نيز راه‌حلي براي آن ندارند.
‌   
بايد منشأ دوگانگي مراکز آماري مشخص شود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه، اختلاف در آمارهاي مراکز آماري را «بلايي بزرگ» خواندند و افزودند: گاهي مراکز مختلف در خصوص نرخ بيکاري يا نرخ تورم و رشد اقتصادي، آمارهاي متفاوتي بيان مي‌کنند که اين مسئله موجب ايجاد بي‌اعتمادي در مردم مي‌شود.  رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نادرست خواندن برخي آمارهاي دولت‌هاي قبلي توسط دولت‌هاي بعدي، افزودند: بايد منشأ اين دوگانگي‌ها مشخص شود، يعني يا در آن دوره در بيان آمارها اشکالي وجود داشته است يا در دوره‌ پس از آن و در هر صورت، دستکاري در آمارها که در معرض قضاوت مردم فهيم نيز قرار دارد، گناهي کبيره است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: از جمله کارهاي اساسي، تمرکز آمار در يک مرکز و همچنين تمرکز روي يک شيوه علمي و مورد توافق است. ايشان با تأييد استفاده از ابزارهاي جديد در جمع‌آوري و پردازش اطلاعات آماري خاطرنشان کردند: اعلام نتيجه سرشماري عمومي نبايد به تأخير بيفتد و نتايج بايد با پردازش و جمع‌بندي علمي و دقيق، تا پايان سال اعلام شود. ايشان، همچنين ارزيابي نتايج و کارکردهاي اسناد مهمي همچون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و سياست‌هاي کلان کشور را يکي ديگر از وظايف مهم مرکز آمار برشمردند و خاطرنشان کردند: مرکز آمار، هم بايد تحقق سياست‌ها را بررسي کند و هم در خصوص نتايج و کارکردهاي اجراي سياست‌ها اعلام نظر کند، تا در صورت نامطلوب بودن نتايج، سياست‌ها بازبيني و اصلاح شوند.  پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي نوبخت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه سرشماري عمومي نفوس و مسکن، هر پنج سال يک بار اجرا مي‌شود، گفت: سرشماري سال ۱۳۹۵ از سوم تا ۲۴ مهرماه به روش اينترنتي و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه به‌صورت حضوري انجام مي‌شود.  همچنين آقاي پارسا، رئيس مرکز آمار ايران با بيان گزارشي از فرآيند سرشماري عمومي نفوس و مسکن که به وسيله ۲۵ هزار آمارگير در سراسر کشور اجرا خواهد شد، گفت: اخذ اطلاعات هر خانوار حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به طول مي‌انجامد و به مردم اطمينان مي‌دهيم که اطلاعات فردي آنها محرمانه خواهد بود.





تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن