تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804318241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني اصلاح‌طلبان را دودل نكند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روحاني اصلاح‌طلبان را دودل نكند
آرمان در گفت‌وگویی با محمدجواد حق‌شناس آورده است؛
به گزارش نامه‌نیوز، اصلاح‌طلبان حمايت خود را از حسن روحاني در انتخابات سال آتي دريغ نمي‌كنند و مجدانه بر آن تاكيد دارند اما برمواضع خود نيز پافشاري دارند و انتظار دارند به عنوان پايگاه راي و پشتيبان دولت به خواسته‌هاي آنها توجه شود. آنها عنوان مي‌كنند كه به صورت مشروط و با حفظ هويت اصلاح‌طلبي از روحاني در انتخابات سال ۹۶ حمايت خواهند كرد و معتقدند همان‌گونه كه حمايت خود را از روحاني از انتخابات سال ۹۲ تاكنون دريغ نكردند او نيز بايد با عمل به وعده‌ها و رعايت ارزش‌ها و مولفه‌هاي اصلاح‌طلبي از آنها پشتيباني كند. محمدجوادحق شناس معتقد است وظيفه اصلي دولت حركت در متن و علي‌القاعده پاسخ درست و متين به مطالبات مردم و گروه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي است كه از او حمايت كردند. در ادامه گفت‌وگوي«آرمان امروز» را دکترمحمدجوادحق شناس فعال سیاسی اصلاح طلب مي‌خوانيد:

ديدگاه‌هاي متفاوتي از سوي اصلاح‌طلبان پيرامون حمايت از روحاني مطرح مي‌شود. دليل آن چيست؟

جريان اصلاح‌طلبي جريانی متكثر است و با توجه به اين موضوع نهايتا مواضع متفاوتي مي‌تواند از داخل جريان اصلاحات شنيده شود و حتي از درون يك حزب سياسي هم ممكن است نظرات متفاوت ارائه شود، اما در نهايت وقتي اين نظرات در صحنه سياست و افكار عمومي ظهور مي‌كند طبيعتا بازخوردهايي دارد و پس از هزينه و فايده‌ها به يك سياست تبديل مي‌شود. در جريان فعاليت‌هاي سياسي در زمان اظهارنظر و گفت‌وگوهاي مختلف بايد از نظراتي كه وجود دارد استقبال كنيم. اساسا در جريان اصلاح‌طلبي ساختار و نگاه به عرصه سياست مبتني به ارزش‌ها و مولفه‌هاي اصلاح‌طلبي است و يكي از شاخص‌هاي اصلاح‌طلبي بحث پاسخگويي به نقد، اصلاح رفتار با عملكرد و عمل به وعده است كه مجموع اين موارد همه فاكتورهايي است كه مورد توجه قرار مي‌گيرد ودرباره عملكرد دولت هم تمام اين موارد مد نظر است. در دوره يازدهم رياست‌جمهوري اصلاح‌طلبان به آقاي روحاني راي دادند و براساس وضع موجود هم در آن مقطع بهترين نامزدي كه مي‌شد از او حمايت كرد روحاني بود و اكنون بعد از سه سال طبيعي است كه درباره عملكرد دولت بايد گفت‌وگو و نقد صورت گیرد و نقاط قوت دولت بررسي شود و در حوزه‌هايي كه كم توجهي شده يا دولت نتوانسته به قول خود عمل كند، نقاط ضعف روشن شود و در فضاي جديد مورد نظر قرار گيرد، تا معلوم شود كه آيا امكان عملكرد فراهم خواهد شد و مي‌تواند نتيجه‌بخش باشد يا خير.

آيا اصلاح‌طلبان با آقاي روحاني ديدار و رايزني پيرامون مسائل انتخاباتي داشته‌اند ؟

اگر از موضع شوراي عالي سياست‌گذاري و حزب اعتماد ملي بگويم به طور مستقيم گفت‌وگويي درباره انتخابات با آقاي دكتر روحاني نداشته‌ايم.

با توجه به اينكه بيان مي‌شود در شوراي عالي سياست‌گذاري تغييراتي انجام مي‌شود، اين تغييرات درچه راستايي است؟

به هر حال با توجه به انتخابات رياست‌جمهوري بايد وضعيت جديدتري را ترسيم كنيم كه البته با همان شاكله شوراي عالي سياست‌گذاري خواهد بود. طبيعتا احزاب و جريانات با توجه به تاكيداتي كه بر نقش‌آفريني احزاب دارند، استدلال‌شان اين است كه به‌جاي اينكه به سراغ برخي چهره‌هاي سياسي برويم، بهتر است نگاه حاكم بر اصلاح‌طلبي را كه در دوران اصلاحات شكل گرفت و معطوف به تقويت نهادهاي مدني و تحزب بود، پيگيري شود و ما بتوانيم از فعاليت‌هاي سياسي مشخصي مانند انتخابات بهره لازم را براي تقويت احزاب ببريم. اين ايده مطرح شد و رئيس دولت اصلاحات نيز با كليت اين ديدگاه موافق است اما به‌نظر مي‌رسد همه به‌دنبال سازوكار مناسبي هستند كه بتوانند نگاه متكثر را به انسجام موردنظر برسانند.

شاهد تمايل اصولگرايان براي چرخش روحاني به سمت آنها هستيم واگر روحاني چرخشي به سمت اصولگرايان داشته باشند واكنش اصلاح‌طلبان چيست؟

اين موضوع اتفاق جديدي نيست. در دوره‌ قبل هم برخي اصولگرايان به آقاي روحاني راي دادند و در اين مقطع حداقل همان جريان به سمت رئيس دولت تدبير و اميد خواهند آمد و حتي شايد به خاطر نداشتن كانديدايي كه بتواند وارد عرصه رقابت شود تعداد بيشتري از اصولگرايان به آقاي روحاني راي دهند.

در سه سال گذشته اصلاح‌طلبان حمايت خود از دولت را دريغ نكردند و وظيفه روشنگري افكارعمومي را نسبت به عملكرد دولت برعهده داشتند. تداوم اين روند چه شرايطي را براي دولت فراهم مي‌كند؟

اقاي روحاني بايد قدر اين حمايت‌هاي اصلاح‌طلبان را بداند و متناسب با انتخابات، فضاي مناسبي را خلق كند و نيروهاي اصلاح‌طلبي را نسبت به عملكرد خود با ترديد و شك و دودلي همراه نكند.

آيا اصلاح‌طلبان پيش‌بيني‌ای در برابر برنامه‌هاي رقباي خود در فضاي انتخابات و تخريب‌هاي احتمالي و راهكار براي مقابله داشته اند؟

اصلاح‌طلبان سعي كردند تمامي شرايط و سناريو‌هاي ممكن در حوزه انتخابات آينده را پيش‌بيني كنند و در برابر سناريوها راه‌حل مناسب يا واكنش مناسب را طراحي كنند تا در روز واقعه دچار فقدان تصميم‌گيري و عملياتي نشوند.

اصولگرايان عنوان كردند كه روحاني و احمدي‌نژاد در ليست انتخاباتي اصولگرايان قراردارند. شما فكر مي‌كنيد چه قرابت فكري ميان اين دو فرد براي قرار گرفتن در يك ليست باشد و اين تصميم‌گيري دوگانه نشان‌دهنده چيست؟

هيچ نسبتي بين روحاني و احمدي‌نژاد بايكديگر وجود ندارد و اينكه اصولگرايان بيان مي‌كنند روحاني و احمدي‌نژاد را كه از دو مشي سياسي متفاوت برخوردارند، در يك ليست قرارمي دهند، اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه اگر احمدي‌نژاد امكان حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي را پيدا كند در جبهه محافظه‌كاران و اصولگرايان شاهد شكاف جدي با يك واگرايي خيلي روشن و آشكار در بين آنها روبه‌رو خواهيم بود.

نقش احمدي‌نژاد در انتخابات آتي را چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد و او در انتخابات پيش رو با چه وجهه‌اي ظاهر خواهد شد؟

حضور احمدي‌نژاد مي‌تواند از چند وجهه و نقش مورد توجه قرار گيرد، اما شايد مهم‌ترين كاركرد احمدي‌نژاد تخريب و نقد جدي عملكرد ۴ ساله روحاني است و او با رويكردي منتقدانه در عرصه انتخابات حضور مي‌يابد.

روحاني براي اينكه قدرتمند در عرصه انتخابات ظاهر شود بايد در سال پاياني دولت چه رويكري را در پيش گيرد؟

آقاي روحاني بايد بر محور وحدت ملي و حركت در چارچوب قانون و ايجاد و ساماندهي به نيازهاي اساسي كشور حركت كند و نبايد دولت درگير حاشيه‌ها شود. لذا وظيفه اصلي دولت حركت در متن و علي‌القاعده پاسخ درست و متين به مطالبات مردم و گروه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي كه از او حمايت كردند است. همچنين مهم‌ترين رويكرد دولت توسعه ملي و پيشرفت است و فكر مي‌كنم بايد همه تلاشش را حول محور اين اهداف به كار گيرد.




منبع: روزنامه آرمان

مطالب مرتبط
رهبر اکثریت اصولگرایان، روحانی را به دیگر کاندیداها ترجیح می دهد
حق‌شناس: روحانی برای ادامه کار تردید ندارد/ با همه امکانات تلاش می‌کنند روحانی یک دوره‌ای شود
حق شناس:شهردار باید استعفا دهد/ قالیباف کنار نکشد، آینده سیاسی اش به خطر می افتد
تحلیل حق شناس از آینده خانه احزاب/ خانه احزاب در دولت قبل مورد نامهربانی قرار گرفت



۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن