تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصرار نمایندگان تهران بر پیگیری تحقیق‌ و تفحص از شهرداری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اصرار نمایندگان تهران بر پیگیری تحقیق‌ و تفحص از شهرداری
شرق در گفت‌وگویی با محمود صادقی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون امید و طراح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران آورده است؛
به گزارش نامه‌نیوز، نمایندگان تهران همچنان بر پیگیری تحقیق‌ و تفحص از شهرداری تهران اصرار دارند و حالا لب به انتقاد از برخوردهای اخیر با رسانه‌هایی که تخلفات را افشا کرده‌‌اند نیز گشوده‌اند.

محمود صادقی، از اعضای هیأت‌ رئیسه فراکسیون امید و طراح تحقیق‌ و تفحص از شهرداری تهران، دیروز در حرکتی نمادین به خبرگزاری برنا که به دلیل انتشار اخباری از تخلفات شهرداری، فیلتر شده بود رفت و با اعضای این خبرگزاری دیدار کرد. صادقی البته دیروز و پیش از این دیدار، در گفت‌وگو با «شرق» از حاشیه‌سازی‌های اخیر در ماجرای تخلفات شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: «متأسفانه به‌جای برخورد با اصل موضوع وارد حواشی شده‌‌اند و با سایت‌هایی که اقدام به انتشار کرده‌‌اند، برخورد صورت گرفته است». این نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه بحث تحقیق‌ و تفحص از شهرداری درباره واگذاری املاک را پیگیری می‌کنیم، گفت: «همانطور که بارها گفته‌ام، فعلاً هیچ‌گونه قضاوتی در زمینه داده‌هایی که به دست ما رسیده نداریم، اما در حدی بوده که مصمم به انجام تحقیق‌ و تفحص هستیم و هرچه جلوتر می‌رویم، عزم‌مان راسخ‌تر می‌شود».

صحت نامه سازمان بازرسی تأیید شد

او با بیان اینکه هنوز در این زمینه ارتباطی رسمی را با مسئولان سازمان بازرسی نداشتیم، افزود: «البته نامه‌ای را تهیه کردیم که چون با روزهای آخر مجلس تداخل داشت، فعلا دنبال نکرده‌ایم، اما اطلاعیه‌ای که سازمان بازرسی منتشر کرد، نشان داد که صحت نامه‌ها تأیید شده است. بنابراین، حداقل موضوع این است که نامه جعلی نبوده و اطلاعات غیرواقعی نیست». صادقی همچنین گفت: «در تذکری هم که بنده در مجلس داشتم، خواسته شد که مسئولان سازمان بازرسی نسبت به صحت و سقم گزارش اعلام نظر کنند که این کار هم انجام شد. درواقع موضوع را تأیید کردند هرچند گفتند گزارش نهایی نبوده است، درواقع ما هم به‌عنوان گزارش نهایی تلقی نمی‌کنیم بلکه گزارش اولیه‌ای است که نشان می‌دهد به تخلفاتی برخورد کرده‌اند».

حاشیه‌ها را بر متن غلبه داده‌اند

این عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، همچنین تصریح کرد: «در شرایطی که این موضوع منتشر شده، به‌جای اینکه با اصل موضوع برخورد کرده و آن را مورد اهتمام قرار دهند، متأسفانه وارد حواشی شدند و تلاش می‌کنند با سایت‌هایی که این سند را منتشر کرده‌‌اند، برخورد کنند. در عصر انفجار اطلاعات به نظرم این کار نوعی بیراهه‌رفتن است و به‌جای اینکه مثل حقوق‌های نامتعارف یا به تعبیر مخالفان دولت، «حقوق‌های نجومی» با این موضوع برخورد ویژه‌ای داشته باشند، حاشیه‌ها را بر متن غلبه داده‌اند».

ما هم امیدواریم شایعات صحت نداشته باشد

همچنین محمدجواد فتحی، دیگر نماینده مردم تهران و از اعضای حقوق‌دان فراکسیون امید، هم روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه واقعا هیچ نگاه سیاسی‌ای در پیگیری تحقیق‌وتفحص از شهرداری وجود ندارد و دوستان مطمئن باشند که نگاه ما به این قضایا نگاه منصفانه‌ای است، گفت: «به‌هرحال اگر یک مرجع و نهاد عمومی در معرض تهمت قرار می‌گیرد و به سلامت رفتار خود مطمئن است، خودش باید از روشن‌شدن موضوع و تحقیق‌وتفحص استقبال کند تا این سلامت ازسوی نمایندگان مردم منعکس شود و جامعه متوجه شود این حرف‌هایی که درباره آن تشکیلات زده شده، درست نیست».

فیش‌های حقوقی و  واگذاري املاك شهرداری نتیجه ضعف نظارت است

فتحی با تأکید بر اینکه اگر در موضوع فیش‌های حقوقی هم تخطی یا انحرافی از قانون وجود داشته، باید همچنان پیگیری شود و فراموش‌شدن این موضوع از سوی مردم پیگیری مسئولان را منتفی نمی‌کند، تصریح کرد: «من خودم جزء امضاکنندگان طرح شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران بودم و تصور می‌کنم در بحث فیش‌های حقوقی هم متهم اصلی مجلس و متهم دوم نهادهای نظارتی بودند زیرا اگر قوانین و مقررات ما محکم و دقیق بود، نباید در دل آن چنین انحرافی ایجاد می‌شد و اگر می‌خواست انحرافی ایجاد شود، با نظارتمان می‌توانستیم مانع آنها شویم».

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به مسئولیت مجلس در حوزه نظارتی گفت: «موضوع فیش‌های حقوقی و پرونده فساد شهرداری دو موضوع جداگانه هستند و باید خیلی جدی مورد بررسی قرار گیرند تا سرمنشأها، ایرادات قانونی و مسیرهایی که این انحرافات را ایجاد می‌کنند، شناسایی و مسدود کنیم». او با اشاره به اظهارنظرهایی مبنی‌بر اینکه موضوع املاک نجومی شهرداری در مقابل فیش‌های حقوقی مطرح شده، تأکید کرد: «اگر همه‌چیز را بخواهیم با نگاه سیاسی دنبال کنیم، به‌نوعی به تشدید فساد در جامعه دامن می‌زنیم زیرا در این صورت هر تخلف و فسادی که کشف می‌شود، موضوع بعدی را نمی‌توانیم پیگیری کنیم زیرا ممکن است موضوع قبلی را تحت‌الشعاع قرار دهد که قطعا این استدلال، منطقی نیست».


منبع: روزنامه شرق

مطالب مرتبط
اظهارات عضو اصولگرای شورای شهر در توجیه دریافت آپارتمان مسکونی از شهرداری تهران
بازار شام یا متروی تهران؟
توکلی: شفافیت موضوع واگذاری املاک در شهرداری را پی‌گیری می‌کنیم
هنوز برخی می گویند در سال 88 چرا به فلانی رأی دادی
آقای قالیباف؛تعاونی مسکن برای ضعفاست یا اغنیا؟
واکنش دوباره چمران به بحث واگذاری املاک: عده‌ای دوست دارند بین ما تفرقه بیندازند
انتقاد حافظی به حضور یک طرفه نماینده شهرداری در رسانه ملی
عبدی: منتظر واکنش حامیان قالیباف هستیم



۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن